Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen internet meer met Windows XP en Windows 10?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen internet meer met Windows XP en Windows 10?

    Sinds een week of 2 heb ik geen internet meer op mijn desktop. Ik heb hier 2 besturingssystemen op staan: Windows XP en Windows 10. Gek genoeg vroeg Windows 10 vandaag toen ik wilde afsluiten of ik wilde afsluiten of wilde bijwerken en afsluiten. Ik koos voor het laartste en verwachtte een foutmelding. Maar nee, hij ging keurig de updates installeren, startte een paar keer opnieuw op tot hij klaar was. Maar daarna weer geen internet, ook niet op Windows XP. Daarna de kabel aangesloten op een oude machine met XP er up, ook geen internet. Toen ik de kabel er uithaalde gaf hij wel aan dat er geen kabel aangesloten was en toen ik die er weer in deed zag hij wel dat er een kabel was aangesloten. Om vervolgens helemaal uit te sluiten dat het aan de kabel lag ook nog de laptop van mijn werk met Windows 10 aangesloten en de wifi uitgeschakeld. En die deed het gewoon. Wat kan er nu aan de hand zijn dat ik op 2 machines geen internet meer heb?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door whoopyet Bekijk bericht
    Sinds een week of 2 heb ik geen internet meer op mijn desktop. Ik heb hier 2 besturingssystemen op staan: Windows XP en Windows 10. Gek genoeg vroeg Windows 10 vandaag toen ik wilde afsluiten of ik wilde afsluiten of wilde bijwerken en afsluiten. Ik koos voor het laartste en verwachtte een foutmelding. Maar nee, hij ging keurig de updates installeren, startte een paar keer opnieuw op tot hij klaar was. Maar daarna weer geen internet, ook niet op Windows XP. Daarna de kabel aangesloten op een oude machine met XP er up, ook geen internet. Toen ik de kabel er uithaalde gaf hij wel aan dat er geen kabel aangesloten was en toen ik die er weer in deed zag hij wel dat er een kabel was aangesloten. Om vervolgens helemaal uit te sluiten dat het aan de kabel lag ook nog de laptop van mijn werk met Windows 10 aangesloten en de wifi uitgeschakeld. En die deed het gewoon. Wat kan er nu aan de hand zijn dat ik op 2 machines geen internet meer heb?
    Dit zou aan je kabel (utp stekkers) kunnen liggen als ik het verhaal goed begrijp. Gaat het nu om 2 of 3 machines? Is uw netwerkkaart wel in orde? Heeft u het modem opnieuw opgestart? Op afstand is een storing moeilijk te zien, (voor mij dan).
    Laatst bewerkt door Guest01; 12 Oct 2020, 08:22.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door whoopyet Bekijk bericht
      Wat kan er nu aan de hand zijn dat ik op 2 machines geen internet meer heb?
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Oct 2020, 09:44.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Beste Webkabouter: Maar als ik goed lees had hij al twee weken voor die updates al geen internet meer? Je moet toch in instellingen bij ''netwerk en internet'' kunnen zie of je verbonden bent met internet?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
          Maar als ik goed lees had hij al twee weken voor die updates al geen internet meer? Je moet toch in instellingen bij ''netwerk en internet'' kunnen zie of je verbonden bent met internet?
          'Geen internet' zegt echter niets over de status van je netwerkkaart. Het is mogelijk om een werkende netwerkkaart te hebben en toch 'geen internet' status te zien. Ik heb het idee dat er iets mis is met de DNS setting of dat beide kaarten elkaar in de weg zitten (ip adres). Ik ben benieuwd naar whoopyet 's reactie.
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Oct 2020, 20:30.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            'Geen internet' zegt echter niets over de status van je netwerkkaart. Het is mogelijk om een werkende netwerkkaart te hebben en toch 'geen internet' status te zien. Ik heb het idee dat er iets mis is met de DNS setting of dat beide kaarten elkaar in de weg zitten (ip adres). Laten we even whoopyet 's reactie afwachten.
            Ja , ik ben ook maar een hobbyist, en dacht eerst daar aan. Bedankt.

            Reageer


            • #7
              Windows XP?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                Ja , ik ben ook maar een hobbyist, en dacht eerst daar aan. Bedankt.
                Vooral zo doorgaan. Alle beetjes helpen en met z'n allen kunnen we er echt wel wat moois van maken hoor!
                Mijn reacties zijn vaak wat uitgebreid maar geenszin belerend bedoeld (ter leringh ende vermaek). Ik denk ook maar mee
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X