Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Andere internetaanbieders dan alleen Delta via Glasvezel in Zeeland?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

    Maar dat was een bericht wat niet waar was dus helaas.
    Sorry, u heeft gelijk.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

      Maar dat was een bericht wat niet waar was dus helaas.
      Het netwerk van DELTA Fiber Netwerk is open. Naast de eigen merken, DELTA en Caiway zijn ook andere aanbieders welkom op ons netwerk. Op deze manier willen we zo veel mogelijk mensen toegang bieden tot razendsnel glasvezel internet, met keuze uit meerdere providers. Heb je interesse, meld je dan via onze glasvezelcampagnes aan en bij voldoende deelname gaan we het netwerk aanleggen.

      Begrijp ik nu iets verkeerd?

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
        Het netwerk van DELTA Fiber Netwerk is open. Naast de eigen merken, DELTA en Caiway zijn ook andere aanbieders welkom op ons netwerk. Op deze manier willen we zo veel mogelijk mensen toegang bieden tot razendsnel glasvezel internet, met keuze uit meerdere providers. Heb je interesse, meld je dan via onze glasvezelcampagnes aan en bij voldoende deelname gaan we het netwerk aanleggen.

        Begrijp ik nu iets verkeerd?
        Nee dat denk ik niet we zullen maar af moeten wachten welke andere aanbieders er dan nog bij komen.
        Laatst bewerkt door driepinter; 7 Oct 2020, 17:14.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

          Het netwerk van DELTA Fiber Netwerk is open. Naast de eigen merken, DELTA en Caiway zijn ook andere aanbieders welkom op ons netwerk. Op deze manier willen we zo veel mogelijk mensen toegang bieden tot razendsnel glasvezel internet, met keuze uit meerdere providers. Heb je interesse, meld je dan via onze glasvezelcampagnes aan en bij voldoende deelname gaan we het netwerk aanleggen.

          Begrijp ik nu iets verkeerd?
          Ja. Er is een flink verschil tussen 'open' en 'open'. Het verschil tussen het zeggen en het doen. Op het Deltafiber-netwerk leveren nu Delta, (nu nog) Caiway, Helden van Nu(mkb) en Online diensten aan. Karig vergeleken met KPN netwerk: https://www.kpnnetwerk.nl/providers. Er staat dat andere providers zich mogen melden maar dat zou dan zo duur en lastig gemaakt worden dat die er van af zien. Zeggen dat je andere providers toelaat is iets anders dan het ook doen. Overigens kunnen providers zich nog maar sinds kort melden meen ik, dus het kan ook nog meevallen. Ik zou het toejuichen als KPN zich zou melden om op het Delta-netwerk te leveren en Delta ook op het KPN-netwerk. Het zou gegraaf en onnodige kosten kunnen schelen. Ben benieuwd.
          Laatst bewerkt door Koeba; 7 Oct 2020, 12:49.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

            Ja. Er is een flink verschil tussen 'open' en 'open'. Het verschil tussen het zeggen en het doen. Op het Deltafiber-netwerk leeren nu Delta, (nu nog) Caiway, Helden van Nu(mkb) en Online diensten aan. Karig vergeleken met KPN netwerk: https://www.kpnnetwerk.nl/providers. Er staat dat andere providers zich mogen melden maar dat zou dan zo duur en lastig gemaakt worden dat die er van af zien. Zeggen dat je andere providers toelaat is iets anders dan het ook doen. Overigens kunnen providers zich nog maar sinds kort melden meen ik, dus het kan ook nog meevallen.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

              Ja. Er is een flink verschil tussen 'open' en 'open'. Het verschil tussen het zeggen en het doen. Op het Deltafiber-netwerk leveren nu Delta, (nu nog) Caiway, Helden van Nu(mkb) en Online diensten aan. Karig vergeleken met KPN netwerk: https://www.kpnnetwerk.nl/providers. Er staat dat andere providers zich mogen melden maar dat zou dan zo duur en lastig gemaakt worden dat die er van af zien. Zeggen dat je andere providers toelaat is iets anders dan het ook doen. Overigens kunnen providers zich nog maar sinds kort melden meen ik, dus het kan ook nog meevallen. Ik zou het toejuichen als KPN zich zou melden om op het Delta-netwerk te leveren en Delta ook op het KPN-netwerk. Het zou gegraaf en onnodige kosten kunnen schelen. Ben benieuwd.
              Het zal waarschijnlijk om de centjes draaien, zo van u mag meedoen ,maar eerst een zak geld neerleggen en op onze voorwaarden.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                Het zal waarschijnlijk om de centjes draaien, zo van u mag meedoen ,maar eerst een zak geld neerleggen en op onze voorwaarden.
                Het draait hoe dan ook *altijd* om de centjes. Het hangt van de eisen, voorwaarden en bedragen af.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                  Het draait hoe dan ook *altijd* om de centjes. Het hangt van de eisen, voorwaarden en bedragen af.
                  Je kunt jezelf ook de markt uitprijzen, en dat zou dan averechts kunnen werken, het keert zich dan tegen jezelf als het ware.

                  Reageer


                  • #24
                    Zo pakt KPN het aan
                    https://sdk.companywebcast.com/sdk/p...9900Duidelijke uitleg via online

                    Reageer


                    • #25
                      Door het invoeren van je postcode laat het systeem de telecomaanbieders zien die op jouw adres abonnementen aanbieden.

                      https://www.deltafibernetwerk.nl/overalglasvezel

                      Bij een postcode afkomstig uit het Zeeland Glasvezelgebied krijg je dus onderstaande afbeelding te zien.


                      Waarom kan ik niet mijn eigen telecomaanbieder kiezen?

                      Omdat wij een open glasvezelnetwerk aanleggen, kunnen verschillende partijen hun diensten aanbieden.
                      In principe zijn alle telecomaanbieders welkom om zich bij ons aan te melden voor toegang tot ons netwerk en een samenwerking aan te gaan voor de uitrol van glasvezel in een bepaald gebied.
                      Als een telecomaanbieder niet beschikbaar is in een bepaald gebied, is dit de keuze van de telecomaanbieder zelf en niet van DELTA Fiber Netwerk.
                      Bijgevoegde bestanden
                      Laatst bewerkt door driepinter; 8 Oct 2020, 12:29.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Door het invoeren van je postcode laat het systeem de telecomaanbieders zien die op jouw adres abonnementen aanbieden.

                        https://www.deltafibernetwerk.nl/overalglasvezel

                        Bij een postcode afkomstig uit het Zeeland Glasvezelgebied krijg je dus onderstaande afbeelding te zien.


                        Omdat wij een open glasvezelnetwerk aanleggen, kunnen verschillende partijen hun diensten aanbieden.
                        In principe zijn alle telecomaanbieders welkom om zich bij ons aan te melden voor toegang tot ons netwerk en een samenwerking aan te gaan voor de uitrol van glasvezel in een bepaald gebied.
                        Als een telecomaanbieder niet beschikbaar is in een bepaald gebied, is dit de keuze van de telecomaanbieder zelf en niet van DELTA Fiber Netwerk.
                        Ha, dat zou ik ook zeggen. Maar we zijn niet bij de gesprekken tussen Delta en 'de aanbieder' geweest, dus korrel zout.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                          Ha, dat zou ik ook zeggen. Maar we zijn niet bij de gesprekken tussen Delta en 'de aanbieder' geweest, dus korrel zout.
                          De aanbieders zelf wel. Ik heb reacties gezien van XS4ALL medewerkers en KPN medewerkers op Tweakers.
                          Er wordt de hoofdprijs gevraagd voor huur van POP's en apparatuur in de straatkasten. Het was niet te doen om tot een deal te komen hoe graag men ook wou.

                          De nieuwe aanbieder Freedom Internet die zijn vergelijk kon maken met de prijzen van T-Mobile en KPN gaf ook aan: niet concurrend en schreeuwend duur om toe te treden tov T-Mobile netwerk en KPN Netwerk. Plinq kon zijn propositie in Twente niet uitbreiden: te duur. Plinq levert om die reden alleen in Dalfsen en omstreken waar ze gevestigd zijn en via het KPN glasvezelnetwerk dat er in het Delta Netwerk gebied niet ligt.

                          Ik kan nog wel even doorgaan met NLE, T-Mobile zelf, Tele2 destijds, Tweak etc etc. Allemaal roepen ze het zelfde: Delta Netwerk houdt de deur dicht met liederlijk hoge prijzen.

                          Alleen Solcon, Kliksafe en Online mochten toetreden. Kliksafe heeft geen tv, Solcon is op zondag niet bereikbaar en niet concurrend qua prijzen. Online idem dito en lees daar de verhalen maar eens over.

                          Een appartementengebouw (nieuwbouw) en nog een locatie in Almelo heeft wel KPN via het Delta Infra/Cogas Infra netwerk. Het was bedoelt als pilot, maar om reden van te duur kan KPN niet verder leveren op alle aansluitingen.

                          Delta wil zijn monopolie houden en houdt elke concurrentie buiten de deur. Gevolg: dorpen en steden krijgen soms drie glasvezelaansluitingen. In het gebied van Rekam was er zelfs sprake van dat zowel Rekam, KPN en Delta Infra zouden gaan leveren over drie vezels. Dat zijn er 2 geworden KPN en Delta, gewoon omdat Delta niet wil dat KPN over hun netwerk levert. Als u zich afvraagt wat er niet klopt? De ACM vind het heel normaal. Dat de consument hierdoor geen keuze heeft boeit niet en dat er extra kosten worden gemaakt om 2 kabels te leggen boeit kennelijk ook niet.

                          Tot overmaat van ramp wordt op de COAX waar Delta of Caiway leveren ook geen Ziggo toegestaan. Dat moet Delta of Caiway blijven want concurrentie. Op die manier is in Twente Ziggo van de COAX geschopt. In Twente zijn ze nog furieus. Om nog maar niet te spreken van de aanbieding destijds die vele malen duurder was dan Ziggo. Daar hebben ze na een stormvloed van telefoontjes en klachten bakzeil moeten houden om vervolgens tegen dezelfde abonnementsprijzen minder te leveren.
                          Alleen al om die reden komt er als dat ene gerucht tenminste klopt een naamsverandering aan voor Caiway. Die naam is in Twente besmeurd en zet alleen maar kwaad bloed. Maar voor aleer ik off-topic ga: concurrentie en meer providers gaat niet gebeuren. Ijdele hoop.
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 8 Oct 2020, 19:35.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                            ........... concurrentie en meer providers gaat niet gebeuren. IJdele hoop.
                            [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                            Reageer


                            • #29
                              Ik noem het monopolie

                              Reageer


                              • #30
                                Een tweede netwerk zou onnodig zijn omdat T-Mobile zijn netwerk openstelt voor derde partijen. Het bedrijf zou KPN al meerdere keren uitgenodigd hebben om gebruik te maken van zijn glasvezelnetwerk in Segbroek in het Regentessekwartier. Op T-Mobile's netwerk kunnen daar 33.000 huishoudens worden aangesloten.
                                https://tweakers.net/nieuws/173160/t...te-zetten.html

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X