Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

1gbit via kabel of glasvezel?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 1gbit via kabel of glasvezel?

    Ik heb net de folder in de brievenbus gekregen dat 1 gbit via de coax n mogelijk is op mijn adres. Maar wat is het verschil tussen 1 gbit via coax of glasvezel?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht
    Ik heb net de folder in de brievenbus gekregen dat 1 gbit via de coax n mogelijk is op mijn adres. Maar wat is het verschil tussen 1 gbit via coax of glasvezel?
    Bij kabel is de upload maximaal 125 Mbps (met Business Pack) en bij glasvezel wordt dit dan maximaal 1000 Mbps upload.

    Verder heb je bij glasvezel DIT nodig de tv coax werkt dan niet meer (signaal wordt uitgezet).

    https://www.delta.nl/media/2131/2003...ofiteer_03.pdf
    Laatst bewerkt door driepinter; 12 Sep 2020, 15:33.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Verder heb je bij glasvezel DIT nodig de tv coax werkt dan niet meer
      ... je kunt mbv de Delta TV App en Chromecast of Apple TV naar je TV streamen @ Play Store voor Android of de App Store voor iOS.

      Werkt prima aan deze kant.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        ... je kunt mbv de Delta TV App en Chromecast of Apple TV naar je TV streamen @ Play Store voor Android of de App Store voor iOS.

        Werkt prima aan deze kant.
        Maar dat streamen werkt nu bij ons ook met Chromecast zowel video als audio dat gebruiken wij al jaren om via de iPad en iPhone Delta gemist en Netflix op tv te kijken, voor muziek gebruiken we Tidal Hifi. Of begrijp ik iets niet. Hier 400 down en 100 up was eerst 50 volgens mij. En we hebben gewoon een coax aansluiting op de tv.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

          Maar dat streamen werkt nu bij ons ook met Chromecast zowel video als audio dat gebruiken wij al jaren om via de iPad en iPhone Delta gemist en Netflix op tv te kijken, voor muziek gebruiken we Tidal Hifi. Of begrijp ik iets niet. Hier 400 down en 100 up was eerst 50 volgens mij. En we hebben gewoon een coax aansluiting op de tv.
          Als je waarde hecht aan het snel uploaden van grote bestanden etc dan is glasvezel perfect, symmetrische snelheden.
          Verder is glasvezel nog stabieler dan COAX en heeft meestal hogere downloadsnelheden in de alles in 1 pakketten.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Als je waarde hecht aan het snel uploaden van grote bestanden etc dan is glasvezel perfect, symmetrische snelheden.
            Verder is glasvezel nog stabieler dan COAX en heeft meestal hogere downloadsnelheden in de alles in 1 pakketten.
            Ja dat begrijp ik, maar intern in je eigen huis (zoals webkabouter verteld) maakt het niets uit volgens mij althans ik ervaar geen problemen. Heeft eea ook niet te maken met je processor ik heb nu een Intel Core i7processor en upload een bestand van 10gb in ca een minuut of 8 binnen. Persoonlijk vindt ik dat behoorlijk snel. Voor het verzenden naar anderen gebruik ik de gratis versie van wetransfer maar dat gaat niet verder dan 2gb per keer. Voor zakelijk gebruik zal het wel veel schelen als je supersnel bestanden kunt uploaden. Bedankt alleszins.

            Reageer


            • #7
              Via de onderstaande link vind je meer informatie over de verschillen en overeenkomsten tussen glasvezel en coax.

              Klik hier

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X