Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Problemen met DNS / Verbinding

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Problemen met DNS / Verbinding

Kan iemand mij helpen. Sinds de ddos-aanval heb ik op de laptop bij het opstarten geen wifi. Pas na een minuut of 10 springt de wifi aan. Ook op de xbox kan er sinds de aanval geen verbinding meer worden gemaakt met internet. De xbox ligt aan de netwerkkabel en geeft de melding dat "DNS de xbox servernamen niet kan omzetten". Ik heb modem en router (TP-Link Archer C9) herstart. Minutenlang van de stroom afgehaald maar niets helpt. Apple TV ligt ook aan de kabel en die werkt perfect. Ook de wifi op de telefoons / tablets werkt perfect. Het is dus alleen op de laptop en xbox en het zou te maken hebben met DNS. Ik heb al met Zeelandnet gebeld en het signaal van het modem zou goed zijn.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Eerste vraag: heb je het modem in bridge mode staan? Dit is wel aan te raden met een eigen router erachter.
    Zo niet: via https://mijn.delta.nl kun je dit aanpassen bij je internetinstellingen.

Verder: in je eigen router kun je ook kiezen voor het handmatig instellen van andere DNS-servers. Bijvoorbeeld 1.1.1.2 en 1.0.0.2. Die zijn van CloudFlare en houden ook malware tegen. Bovendien heeft CloudFlare een goede bescherming tegen DDOS-aanvallen.
    Zolang ZeelandNet last houdt van DDOS-aanvallen helpt het om andere DNS-servers te gebruiken. Uiteraard is DELTA druk bezig om zich hiertegen beter te wapenen.
    (Handmatige DNS-instellingen: dat is geen officieel advies van DELTA, zij adviseren om geen DNS-instellingen aan te passen.)
    Laatst bewerkt door GoeRoe; 1 Sep 2020, 21:22.

Reageer

Super bedankt voor je antwoord! Na het instellen van de andere DNS-servers in de router gaf Xbox nog een foutmelding. Ik heb vervolgens ook de DNS aangepast in de Xbox en het probleem is opgelost.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Huij123 Bekijk bericht
        Super bedankt voor je antwoord! Na het instellen van de andere DNS-servers in de router gaf Xbox nog een foutmelding. Ik heb vervolgens ook de DNS aangepast in de Xbox en het probleem is opgelost.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
        X