Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid internet (1 gigabit p/s (glasvezel)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Snelheid internet (1 gigabit p/s (glasvezel)

    Ik heb een vraag over internet snelheid. De laatste tijd hoor je steeds vaker over het nieuwe abonnement met 1gbps. Dan vraag ik me af of ik meer snelheid nodig heb. Ik begrijp wel dat als je grotere bestanden en of films snel wil versturen dat het rapper gaat met meer snelheid.


    Dan de vraag of ik er wat aan heb. Voor mail checken en op forums reageren is het niet nodig. Maar ik speel zeer vaak een online game Runescape. Alles staat online. Als je van de ene naar de andere plek wil moet de computer laden. Dat laden gaat altijd gepaard met lagg. Soms is de lagg wel extreem. Bij het inloggen moet je 3 minuten laden. Het liefste zou ik van de ene naar de andere plek willen teleporten zonder dat de computer moet laden en dat alles lekker rap gaat. Maar bereik je dat met meer internetsnelheid?

  • #2
    Snelheid gaat om alles van jouw netwerk naar de server van de game-leverancier. Zelf meer snelheid toevoegen gaat niet zomaar helpen. De voorbeelden die je noemt (bestanden/films versturen) gaan over de uploadsnelheid. Het laden van een game gaat juist over de downloadsnelheid.

    Wat wel helpt: alleen bekabelde verbindingen gebruiken. En via glasvezel zou de 'ping' (latency) lager kunnen zijn dan via de coax-kabel. Maar voor de meeste mensen is het Premium abonnement gewoon prima.

    Reageer


    • #3
      Oke bedankt even kijken welk abonnement ik heb

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
        Ik heb een vraag over internet snelheid. De laatste tijd hoor je steeds vaker over het nieuwe abonnement met 1gbps. Dan vraag ik me af of ik meer snelheid nodig heb. Ik begrijp wel dat als je grotere bestanden en of films snel wil versturen dat het rapper gaat met meer snelheid.


        Dan de vraag of ik er wat aan heb. Voor mail checken en op forums reageren is het niet nodig. Maar ik speel zeer vaak een online game Runescape. Alles staat online. Als je van de ene naar de andere plek wil moet de computer laden. Dat laden gaat altijd gepaard met lagg. Soms is de lagg wel extreem. Bij het inloggen moet je 3 minuten laden. Het liefste zou ik van de ene naar de andere plek willen teleporten zonder dat de computer moet laden en dat alles lekker rap gaat. Maar bereik je dat met meer internetsnelheid?
        In mijn ervaring heeft internetsnelheid weinig invloed op de lag-spikes en laadtijden in Runescape, heeft meer te maken met de harde schijf van je PC en de cpu/gpu.
        Maar als je echt een hele lage downloadsnelheid binnen krijgt op je pc kan dat ook wel degelijk invloed hebben.

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X