Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Maken next gen werkzaamheden glasvezel abonnementen mogelijk?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Maken next gen werkzaamheden glasvezel abonnementen mogelijk?

    Bij ons in de wijk zijn de next generation werkzaamheden, die er voor moeten zorgen dat de beloofde uploadsnelheid behaald kan worden, nog niet van start gegaan.

    Ik heb nu een glasvezel connectie tot in de meter kast waarin deze wordt omgezet naar coax via een glasvezel converter. Oftewel ik heb nu 0 voordelen van het hebben van glasvezel tot in de meterkast. Hierdoor heb nog steeds een magere 15Mbp/s upload.

    Gaat het vervangen van de wijkkasten het mogelijk maken om gebruik te maken van mijn glasvezel en ook daadwerkelijk de optie geven om een glasvezel pakket af te sluiten?

  • #2
    Dit heeft niets met elkaar te maken Next Gen is voor coax.

    De planning voor glasvezel in Zeeland kun je vinden op :

    https://www.delta.nl/over-delta/glasvezelzeeland/

    En of je nu wel of niet glasvezel krijgt kun je checken op :

    https://deltaglasvezel.nl/site/nl

    Zoals iedereen weet is de planning omtrent upload verhoging onbekend.

    Zie hierover de laatste status update van Edwinb.

    Je zult waarschijnlijk dan ook geen FTU (is glasvezel AOP) hebben in de meterkast waarop het glasvezel modem
    kan worden aangesloten.
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door driepinter; 8 Aug 2020, 07:45.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
      Bij ons in de wijk zijn de next generation werkzaamheden, die er voor moeten zorgen dat de beloofde uploadsnelheid behaald kan worden, nog niet van start gegaan.

      Ik heb nu een glasvezel connectie tot in de meter kast waarin deze wordt omgezet naar coax via een glasvezel converter. Oftewel ik heb nu 0 voordelen van het hebben van glasvezel tot in de meterkast. Hierdoor heb nog steeds een magere 15Mbp/s upload.

      Gaat het vervangen van de wijkkasten het mogelijk maken om gebruik te maken van mijn glasvezel en ook daadwerkelijk de optie geven om een glasvezel pakket af te sluiten?
      Heb je al een converter van Delta of is het er een van KPN? De next-gen werkzaamheden zijn enkel aan coax.
      Laatst bewerkt door Koeba; 8 Aug 2020, 09:32.

      Reageer


      • #4
        leoenpetra
        Publiceer anders eens hier een foto(s) van die bewuste aansluiting in de meterkast wellicht verteld dit meer.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
          Bij ons in de wijk zijn de next generation werkzaamheden, die er voor moeten zorgen dat de beloofde uploadsnelheid behaald kan worden, nog niet van start gegaan.

          Ik heb nu een glasvezel connectie tot in de meter kast waarin deze wordt omgezet naar coax via een glasvezel converter. Oftewel ik heb nu 0 voordelen van het hebben van glasvezel tot in de meterkast. Hierdoor heb nog steeds een magere 15Mbp/s upload.

          Gaat het vervangen van de wijkkasten het mogelijk maken om gebruik te maken van mijn glasvezel en ook daadwerkelijk de optie geven om een glasvezel pakket af te sluiten?
          Zo worden glasvezelklanten idd zwaar genept door een omvormer op de glasverbinding aan te sluiten met een kabelmodem eraan. Hoe bedoel je het paard achter de wagen spannen? En daarom heeft de modem maar 1 uploadkanaal, en zul je nooit hoger komen met deze "oplossing". Ongeacht wat voor modem je eraan hangt.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            leoenpetra
            Publiceer anders eens hier een foto(s) van die bewuste aansluiting in de meterkast wellicht verteld dit meer.
            Eigenlijk is mijn vraag wat er nog mist zodat ik gebruik kan maken van een glasvezel abbonement.
            Laatst bewerkt door leoenpetra; 8 Aug 2020, 13:10. Reden: edit

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
              Eigenlijk is mijn vraag wat er nog mist zodat ik gebruik kan maken van een glasvezel abonnement.

              Nee, het is overduidelijk een glasvezel aansluiting op de 2e foto.

              Het witte kastje - met cijfer 33 - is je FTU (is glasvezel AOP) die verder gaat naar een Cisco Prisma D-PON unit.

              De Cisco zet het glasvezel signaal om in een Docsis 3 (kabel) signaal.


              Zoals eerder beschreven in :

              https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...048#post185048


              Conclusie, je hebt inderdaad een glasvezel aansluiting in de meterkast, maar waarom Delta hierop geen normaal glasvezelmodem (Genexsis 7840) aansluit is mij een raadsel.


              Ik zou dat gewoon vragen, kan ik geen glasvezel modem krijgen ipv kabelmodem dan hoor je de reden waarschijnlijk vanzelf.


              Het enigste voordeel dat ik er in zie is dat je nog gewoon gebruik kunt maken van digitale kabel tv en niet aangewezen bent op DIT.
              Laatst bewerkt door driepinter; 9 Aug 2020, 18:56.

              Reageer


              • #8
                Hi leoenpetra , omdat de Glasvezelaansluiting op jouw adres al aanwezig is kun je via dit formulier advies opvragen over de Glasvezel mogelijkheden op jullie adres: https://www.delta.nl/over-delta/glas...and/formulier/.

                Reageer


                • #9
                  De aansluiting is een glasvezelaansluiting van Delta. echter de dienst die hier over geleverd wordt is RFOG. (RF Over Glas).
                  De woningen waar dit aanwezig is zullen bij de uitrol niet opnieuw een aansluiting krijgen. Bij de uitrol van FTTH zal er wel rekening mee gehouden worden om deze aansluitingen te migreren naar een FTTH aansluiting zodat het een volwaardige FTTH (IP) aansluiting wordt

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door TimE Bekijk bericht
                    Hi leoenpetra , omdat de Glasvezelaansluiting op jouw adres al aanwezig is kun je via dit formulier advies opvragen over de Glasvezel mogelijkheden op jullie adres: https://www.delta.nl/over-delta/glas...and/formulier/.
                    Gedaan, ben benieuwd.
                    Bedankt voor alle antwoorden

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

                      Zo worden glasvezelklanten idd zwaar genept door een omvormer op de glasverbinding aan te sluiten met een kabelmodem eraan.
                      De monteur die hier aan de deur is geweest vertelde me dat dat niet waar is.

                      Edwinb schreef dat het 'afhangt van het abonnement' dat je neemt.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                        De monteur die hier aan de deur is geweest vertelde me dat dat niet waar is.

                        Edwinb schreef dat het 'afhangt van het abonnement' dat je neemt.
                        Ik zou graag een glasvezel abbonement afsluiten sinds deze precies hetzelfde kost. Alleen ik krijg voor mijn postcode die optie niet eens.

                        Reageer


                        • #13
                          Hallo leoenpetra, heb je een glasvezel kabel tot binnen in je woning? Of is dit nog de coax kabel?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
                            Hallo leoenpetra, heb je een glasvezel kabel tot binnen in je woning? Of is dit nog de coax kabel?
                            Glasvezel, zie afbeeldingen in mijn andere reactie.

                            Reageer


                            • #15
                              Het Cisco D-PON product is blijkbaar EOL

                              Dus zoveel meer zal het wel niet meer worden toegepast.
                              Laatst bewerkt door driepinter; 11 Aug 2020, 08:26.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X