Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Uitrol glasvezel in Middelburg gaat van start

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: glasvezel.jpg
Bekeken: 1687
Grootte: 200,7 Kb
ID: 185020
    Oorspronkelijk gepost door Tim Bekijk bericht
    In Goes schijnt men vanaf 14 augustus aan de slag te gaan met het aansluiten van de geselecteerde wijken.
    In de brieven die Delta verstuurt wordt gesuggereerd dat de glasvezelkabel alleen gratis fysiek naar binnen wordt gelegd als men voor die datum een speciaal glasvezel abonnement afgesloten heeft. Is dit waar?
    De brief die ik gezien heb schrijft dat het huis gratis wordt aangesloten en dat je later kunt kiezen of je er gebruik van maakt.
    Er worden geen voorwaarden gesteld. Dat lijkt me ook logisch want ze willen nu zo veel mogelijk huizen aansluiten.
    Dit gaat over Middelburg. In Goes is het kennelijk anders gegaan.
    Laatst bewerkt door GoeRoe; 4 Jul 2020, 12:09.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Wanneer je kabel via glasvezelconversie hebt, heb je volgens mij verder NIETS te maken met Next Generation Netwerk werkzaamheden er is immers geen sprake van een normale Docsis 3.1 situatie via coax kabel.
      Het enige verschil tussen jouw kabelaansluiting en die van iemand met een fiberkabel in de meterkast is de lengte van de coaxkabel (30 cm van zwart naar wit in plaats van de meters van je straatkast bij je naar binnen en dan van zwart naar wit).

      De OP (originele poster) is er helaas nog niet uit waar het verschil aan upload bandbreedte vandaan komt. Zelf denk ik dat het toch een combinatie is van hardware en signaalconversie. Maar goed, ik ben geen techneut
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Jul 2020, 15:54.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door leoenpetra Bekijk bericht
        In mijn nieuwbouwwijk in Oostkapelle ligt al bijna 2 jaar glasvezel tot in mijn meterkast, alleen heb je er niks aan want er wordt door niemand een glasvezel abonnement aangeboden op mijn adres. Dus ik heb zogenaamd koper bij delta maar het gaat over glasvezel
        Kabelsignaal over glasvezel

        Deze techniek schijnt (inderdaad) te bestaan en heet : D-PON (RF over Glass)

        Maar dit lijkt mij toch een erg omslachtige en ingewikkelde manier om een DOCSIS signaal bij de klant te krijgen.
        Laatst bewerkt door driepinter; 5 Jul 2020, 15:33.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
          Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: glasvezel.jpg
Bekeken: 1687
Grootte: 200,7 Kb
ID: 185020
          De brief die ik gezien heb schrijft dat het huis gratis wordt aangesloten en dat je later kunt kiezen of je er gebruik van maakt.
          Er worden geen voorwaarden gesteld. Dat lijkt me ook logisch want ze willen nu zo veel mogelijk huizen aansluiten.
          Dit gaat over Middelburg. In Goes is het kennelijk anders gegaan.
          Wellicht komt het doordat jij al/nog klant bent bij Delta en de brief die ik heb gezien is verstuurd naar een adres zonder Delta aansluiting?
          In de brief die ik heb gezien staan passages als "Kiest u nu al voor een glasvezelabonnement van Delta dan sluiten we uw woning gelijk kosteloos aan." en [...] kies uiterlijk [datum] een abonnement dat bij u past. Dan maken we direct een huisaansluiting, na de aanleg van het basisnetwerk in uw straat.

          Reageer


          • #20
            In Middelburg-Zuid gaan ze ook aan de slag lees ik. Echter als je nu de postcode check met een postcode uit dat gebied, kan je alleen maar kiezen voor glasvezelabonnementen. Ik heb dit maar even gemeld bij de klantenservice en ze stonden hiervan nogal perplex. Er ligt immers nog geen glas dus consumenten zouden dit ook nog niet moeten kunnen kiezen. Ze gingen het z.s.m. aanpassen op de website..

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
              In Middelburg-Zuid gaan ze ook aan de slag lees ik. Echter als je nu de postcode check met een postcode uit dat gebied, kan je alleen maar kiezen voor glasvezelabonnementen. Ik heb dit maar even gemeld bij de klantenservice en ze stonden hiervan nogal perplex. Er ligt immers nog geen glas dus consumenten zouden dit ook nog niet moeten kunnen kiezen. Ze gingen het z.s.m. aanpassen op de website..
              Wijk door elkaar gehaald met de mijne

              Reageer


              • #22
                Misschien nog een idee wanneer het Genexsis modem tekort schiet (niet in Bridge mode kan).

                Voorwaarden :

                1) een eigen router die zelf VLAN (100) ondersteuning heeft.
                2) Telefonie (van de provider) is dan helaas NIET mogelijk.

                https://www.tp-link.com/nl/business-...essory/mc220l/

                Gebruik de SFP module van de Genexsis in de tp-link (MC220L).

                of eigen SFP module TL-SM321B

                https://www.tp-link.com/nl/business-...ory/tl-sm321b/

                LC UPC naar SC APC fiber kabel

                https://www.fs.com/de-en/products/62913.html

                Je kunt ook kiezen voor je eigen vertrouwde router (zonder VLAN) met een managed switch (TL-SG105E) icm de MC220L.
                Bijgevoegde bestanden
                Laatst bewerkt door driepinter; 20 Feb 2021, 11:01.

                Reageer


                • #23
                  KPN gaat toch ook glasvezel aanleggen in Middelburg?

                  Reageer


                  • #24
                    Geweldig, ondertussen kunnen wij gewoon wachten op een nieuw modem om de hogere uploadsnelheid, waarvoor ik al lang betaal en sinds juli nog meer, te kunnen halen....

                    Reageer


                    • #25
                      Hallo Klummie, Heb je voor mij via de e-mail je klantgegevens? Dan zoek ik je gegevens er even bij en kijk ik dit verder voor je na. Je mag de e-mail richten aan [email protected].

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
                        Hallo Klummie, Heb je voor mij via de e-mail je klantgegevens? Dan zoek ik je gegevens er even bij en kijk ik dit verder voor je na. Je mag de e-mail richten aan [email protected].
                        Omgekeerde wereld. Volgens mij moet Delta naar mij toe komen ipv andersom, ik ben de klant, Ik ben namelijk vast niet de enige. Dat heet service.
                        Jullie hebben een lijst met namen die allemaal een nieuw modem moeten hebben om de beloofde hogere uploadsnelheid te krijgen.
                        Overigens verwacht ik wel een tegemoetkoming in de kosten. Ik betaal ergens voor wat ik niet krijg.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Klummie Bekijk bericht

                          Omgekeerde wereld. Volgens mij moet Delta naar mij toe komen ipv andersom, ik ben de klant, Ik ben namelijk vast niet de enige. Dat heet service.
                          Jullie hebben een lijst met namen die allemaal een nieuw modem moeten hebben om de beloofde hogere uploadsnelheid te krijgen.
                          Overigens verwacht ik wel een tegemoetkoming in de kosten. Ik betaal ergens voor wat ik niet krijg.
                          Laatst bewerkt door Bordewolf; 30 Jul 2020, 14:17.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Klummie Bekijk bericht

                            Omgekeerde wereld. Volgens mij moet Delta naar mij toe komen ipv andersom, ik ben de klant, Ik ben namelijk vast niet de enige. Dat heet service.
                            Jullie hebben een lijst met namen die allemaal een nieuw modem moeten hebben om de beloofde hogere uploadsnelheid te krijgen.
                            Overigens verwacht ik wel een tegemoetkoming in de kosten. Ik betaal ergens voor wat ik niet krijg.
                            Zonder klantgegevens kan ik niet voor je nazien welk modem er op dit moment bij je is geplaatst en eventueel een modemwissel voor je laten uitvoeren. Graag verneem ik je klantgegevens via de e-mail zodat ik dit voor je kan nazien.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              Misschien nog een idee wanneer het Genexsis modem tekort schiet (niet in Bridge mode kan).

                              Voorwaarden :

                              1) een eigen router die zelf VLAN (100) ondersteuning heeft.
                              2) Telefonie (van de provider) is dan helaas NIET mogelijk.

                              https://www.tp-link.com/nl/business-...essory/mc220l/

                              Gebruik de SFP module van de Genexsis in de tp-link (MC220L).

                              of eigen SFP module TL-SM321B

                              https://www.tp-link.com/nl/business-...ory/tl-sm321b/

                              LC UPC naar SC APC fiber kabel

                              https://www.fs.com/de-en/products/62913.html
                              Dat klinkt interessant, het zou dus mogelijk moeten zijn de glas met een SFP in mijn Unifi switch te kunnen steken, daar de VLANS uit elkaar trekken (VLAN100 door naar mijn USG) en vanaf daar genieten van internet? Dan hoef je ook niet te rommelen met converters etc.

                              Hoe zit het met interactieve TV op dat moment (VLAN 101?) of gaan die Delta kastjes gewoon via internet?
                              Het is momenteel nog mogelijk alnog je TV via de coax te laten lopen, echter willen ze dit eind volgend jaar in de vier steden (Mburg, Goes, Zierikzee en Terneuzen) uitgefaseerd hebben las ik.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

                                Dat klinkt interessant, het zou dus mogelijk moeten zijn de glas met een SFP in mijn Unifi switch te kunnen steken, daar de VLANS uit elkaar trekken (VLAN100 door naar mijn USG) en vanaf daar genieten van internet? Dan hoef je ook niet te rommelen met converters etc.

                                Hoe zit het met interactieve TV op dat moment (VLAN 101?) of gaan die Delta kastjes gewoon via internet?
                                Het is momenteel nog mogelijk alnog je TV via de coax te laten lopen, echter willen ze dit eind volgend jaar in de vier steden (Mburg, Goes, Zierikzee en Terneuzen) uitgefaseerd hebben las ik.
                                Je kunt inderdaad ook gewoon een glas module (sfp) direct in bv. een managed switch steken (zoals TL-SG3210),
                                dan heb je ook geen media converter meer nodig.

                                Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaat interactieve TV van de Delta kastjes gewoon via internet (VLAN 100).

                                Overigens zul je dan nog steeds je eigen SIP provider moet kiezen voor telefonie.
                                Laatst bewerkt door driepinter; 18 Aug 2020, 12:49.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X