Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifisignaal trekt batterij snel leeg

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifisignaal trekt batterij snel leeg

    Sinds enige tijd blijkt mijn batterij van mijn samsung s5 snel leeg te zijn door mijn wif, binnen een 12 tot 14 uur,terwijl er verder vrijwel niets mee wordt gedaan.
    Dit probleem doet zich alleen voor bij mij thuis, en als ik mijn wifi uitzet, blijft mijn batterij goed.
    Wel valt op, dat mijn telefoon "wakker" blijft bij ingeschakelde wifi.
    Op andere locaties blijft mijn batterij wel goed, ook met wifi aan.

    Dit probleem is begonnen toen mijn router, een netgear, die tussen de ciscorouter van Delta, en mijn bekabelde PC in stond, is verwijderd.
    Voordien gebruikte mijn telefoon het signaal van de netgear....zonder het batterijprobleem.

    is er iemand die een idee heeft waar ik het nog in kan zoeken,
    het probleem doet zich voor met een Cisco EPC3940 i.c.m. mijn Samsung s5.
    Locatie voorziening op mijn mobiel is uitgeschakeld.



  • #2
    kan het zijn, dat de Netgear router alleen 2,4 GHz had, terwijl de wifi van de Cisco zowel 2,4 als 5 GHz heeft ??

    Reageer


    • #3
      Hoe lang gaat hij mee met wifi uit? Ik vind 12-14 uur best lang.

      Reageer


      • #4
        @ Fred, de netgear had 2,4 GHZ en 5GHz, dus dat verschil is het niet.
        ik heb al geprobeerd om eens een dag op het 2,4 netwerk en een dag op het 5 netwerk te verbinden....en dan is er weinig verschil...gaat op beide snel leeg.
        op beide netwerken is het signaal sterk, weinig tot geen verschil.

        @ koeba, zonder wifi gaat mijn batterij makkelijk 48 uur mee met 1 volle lading, ook als ik bijvoorbeeld een weekend ergens anders ben, terwijl ik daar wel op de wifi zit.
        verder doe ik vrij weinig met mijn mobiel, wat bellen, wat whatsappen, en verder weinig...
        ook sluit ik regelmatig alle apps, en zet mijn mobiel geregeld helemaal uit.

        het probleem is alleen thuis, dat is zo frappant...dat sluit eigenlijk uit dat het in een app of een recente update zit.
        ik verdenk echt dat het delta modem hier de boosdoener is op mij niet duidelijke wijze.

        beiden alvast bedankt voor het meedenken.

        Reageer


        • #5
          Marthan Ik zie op internet dat je niet de enige bent. Maar een oplossing heb ik nog niet gevonden, alleen iemand die schreef dat het handmatig instellen van een ip-adres zou helpen.

          Je zou nog een nieuw modem aan ZeelandNet kunnen vragen, misschien dat dat de problemen oplost. Of je zet de Netgear weer terug. Maar je had vast een reden om die er tussenuit te halen.

          Veel ondersteuning zul je voor de S5 ook niet meer krijgen, het toestel is zes jaar geleden op de markt gekomen en krijgt al een hele tijd geen updates meer. Ook geen beveiligingsupdates... als je handig bent kun je nog een 'custom ROM' installeren, op xda-developers.com kun je daar meer informatie over vinden.

          Reageer


          • #6
            @ goeroe, je tip van een eventueel nieuw modem ga ik eens voorleggen bij Delta....wellicht dat zij er in mee willen gaan om op deze wijze te proberen of het probleem op deze manier verholpen kan worden.

            bedankt voor het meedenken.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Marthan Bekijk bericht
              Sinds enige tijd blijkt mijn batterij van mijn samsung s5 snel leeg te zijn door mijn wif, binnen een 12 tot 14 uur,terwijl er verder vrijwel niets mee wordt gedaan.
              Heb je toevallig in die periode ook Android geupdated?
              Loopt de capaciteit van de batterij ook terug als de batterij uit de telefoon is gehaald (neen, geen grap!)
              - Gevalletje Android: 'radio bug'
              Check @ https://www.androidplanet.nl/nieuws/...idplanet.nl%29
              - Update/herinstalleer je apps
              - Ultime redmiddel: Installeer de Stock ROM mbv Odin en kijk per dag of en in welke mate het percentage terugloopt.
              @ https://androidmtk.com/flash-samsung...rom-using-odin
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 22 Jun 2020, 21:40.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X