Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geadverteerde internetsnelheden

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geadverteerde internetsnelheden

    Volgens de Autoriteit Consument & Markt moeten internetproviders de minimale up/downloadsnelheid (de snelheid die de internetverbinding altijd moet kunnen halen), normale snelheid (de snelheid die de internetverbinding gewoonlijk heeft op een willekeurig moment van de dag) en maximale snelheid (de hoogst haalbare snelheid van de internetverbinding) vermelden, de vermelde snelheden moeten ook daadwerkelijk worden aangeboden.

    Volgens de tabel zoals Delta die op de website vermeld is de normale snelheid "hoger dan 90% van de geadverteerde snelheid".
    De minimale snelheid is "hoger dan 50% van de geadverteerde snelheid".

    Aangezien de geadverteerde snelheden van 400 Mbps download en 100 Mbps die bij mijn abonnement horen niet worden geleverd, ik behaal 400 Mbps download en 30 Mbps upload, is Delta dus in overtreding. Dit forum heeft mij geleerd dat er meerdere klanten van Delta zijn die dit ervaren.

    Contact met Delta over compensatie voor het niet leveren van de geadverteerde snelheden is op niets uitgelopen. De reactie van Delta richtte zich op het niet gereed zijn van de Next Generation werkzaamheden. Compensatie vindt niet plaats.

    Het is dus duidelijk dat Delta de wet overtreedt door te adverteren met producten die niet kunnen worden geleverd. Compensatie door Delta lijkt mij dus een verplichting.

  • #2
    Men zal zich beroepen op overmacht (Corona).

    https://www.navigator.nl/document/id...=WKNL_CSL_1335

    Reageer


    • #3
      driepinter Beroepen op overmacht gaat in deze niet op, er vinden momenteel wel werkzaamheden aan het kabelnetwerk plaats volgens de lijst op de pagina Storingen en onderhoud".
      Het omzetten naar het Next Generation netwerk kan dus gewoon doorgaan.

      Bovendien is het zo dat pas met deze snelheden geadverteerd mag worden als het netwerk geschikt is en de aangeboden snelheden ook geleverd kunnen worden.
      Delta blijft dus duidelijk in gebreke.

      Reageer


      • #4
        Dat er iemand iets te enthousiast op de send knop heeft gedrukt bij het in de wereld sturen van dit bericht ben ik wel met je eens.

        Reageer


        • #5
          Niet alleen bij het versturen van de email enige maanden geleden, het staat gewoon op de site vermeld.
          Ook binnen "MijnDelta" bij "Mijn Producten" staan deze snelheden vermeld. Zonder enig voorbehoud van het wel of niet gereed zijn van Next Generation werkzaamheden.
          Misleidende informatie, dus tijd voor compensatie.

          Reageer


          • #6
            Ik vrees gezien de ervaringen die ik heb met de zeeuwse provider de kans op compensatie ,al dan niet, wettelijk gerechtvaardigd op nul

            Reageer


            • #7
              Ixxie Welk modem heb je nu? De door jou gehaalde snelheid suggereert dat de werkzaamheden wel zijn afgerond maar dat je nog geen wit (3890) modem hebt en/of geen nieuwe hoofdaansluiting hebt gekregen.

              Reageer


              • #8
                GoeRoe Modem is Sagemcom F@ST 3890V3 en de hoofdaansluiting is vervangen bij het plaatsen van het modem.
                De snelheden zouden wat dat betreft dus behaald moeten worden.

                Reageer


                • #9
                  Ja maar er is nog altijd een stukje (aanpassing die ze nog moeten doen) wat ze niet vertellen.

                  Reageer


                  • #10
                    driepinter Daar zal het dan wel in zitten.

                    Maar het doet er feitelijk niet toe wat de oorzaak is. Er wordt geadverteerd met een snelheid die niet geleverd wordt.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Ixxie Bekijk bericht
                      driepinter Daar zal het dan wel in zitten.

                      Maar het doet er feitelijk niet toe wat de oorzaak is. Er wordt geadverteerd met een snelheid die niet geleverd wordt.
                      Heb je al een klacht ingediend bij de ACM?
                      https://www.consuwijzer.nl/

                      Reageer


                      • #12
                        Jos Ik heb er melding van gemaakt bij de ACM.

                        Reageer


                        • #13
                          Beste klant,
                          Geachte heer / mevrouw,
                          In verband met werkzaamheden (uitrollen snelheidsverhoging) zal uw modem in de nacht van woensdag 25 maart op donderdag 26 maart op afstand worden herstart om zodoende de snelheidsverhoging te activeren.

                          Na de werkzaamheden
                          Kunt u na deze werkzaamheden niet bellen en/of internetten? Probeer dan eerst het volgende:

                          1. Haal de stroom twee minuten van uw modem af en zet hem daarna weer aan. Wacht vervolgens tot alle lampjes branden. Start uw computer opnieuw.
                          2. Heeft u een losse router? Haal ook deze tegelijkertijd met uw modem twee minuten van de stroom. Sluit eerst uw modem aan en wacht tot alle lampjes branden. Sluit daarna pas weer uw router aan en start uw computer opnieuw.
                          3. Digitale Televisie? Haal dan twee minuten de digitale ontvanger van de stroom en sluit deze daarna weer aan.

                          Heeft u nog vragen of houdt u problemen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

                          Onze excuses voor het ongemak

                          Met vriendelijke groet,
                          Afdeling Klantenservice DELTA"

                          Reageer


                          • #14
                            nee, dat klopt wel, maar dat had je wel kunnen weten

                            Reageer


                            • #15
                              Laat Delta Fiber dan maar eens een duidelijk overzicht plaatsen van welke wijken er al klaar voor zijn.
                              De Website van nu geeft daar geen inzicht in en dus kan de klant niet ZELF achterhalen voor welke snelheden zijn/haar wijk NU gereed is.

                              De mailtjes die je als klant krijgt voor werkzaamheden zijn daar geen garantie voor.

                              Als Delta Fiber zo'n overzicht dan eens zou maken en bijhouden, dan heb je pas recht van spreken.

                              Als dan ook eens aangekondigd wordt, wanneer de vervanging van modems die de snelheid niet halen plaats vindt, kan de klant zich informeren.

                              Nu echt niet.
                              Laatst bewerkt door Ptrol; 15 Jun 2020, 11:51.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X