Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe vraag je een nieuw modem aan, huidig modem bereikt snelheden niet die vermeld zijn in mijnDelta.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoe vraag je een nieuw modem aan, huidig modem bereikt snelheden niet die vermeld zijn in mijnDelta.

    Het huidige modem haalt de snelheden niet, die vermeld zijn in mijnDelta nl: 250/50. Ik haal met het modem Cisco type EPC3212, "slechts" 200/30 mbit/s.
    In oudere topics( 2015) op dit forum lees ik dat het aanvragen van een nieuw modem, via de helpdesk (telefonisch) moet verlopen, uiteraard zie ik mijzelf
    hier veel tijd aan spenderen . Is er een andere manier om deze aanvraag te doen?

  • #2
    je kunt bijv. ook een email sturen naar [email protected]
    Laatst bewerkt door fred44nl; 22 Jun 2020, 10:23.

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor de info fred44nl . Ik zal eens een berichtje sturen naar forumbeheer.

      Reageer


      • #4
        De maximale (theoretische) upload van een kanaal van een Cisco modem is 30,72 Mbps.

        Een Cisco modem heeft vier upload kanalen dus wordt het : 4 x 30,7 = 122,9 Mbps (theoretisch).

        Reageer


        • #5
          @phracker Je wordt gewoon goed geholpen hoor, als je contact opneemt. Vorige week heb ik contact opgenomen voor een klant met een EPC3212 met hetzelfde probleem, en die krijgt morgen een nieuw modem en een nieuw AOP ('hoofdaansluiting'). Inderdaad moet je wijk wel aangepast zijn, maar als je nu 30 Mbit haalt heb je goede kans dat dat al gebeurd is.

          Reageer


          • #6
            PrackeR stuur in de e-mail naar [email protected] je klantgegevens en telefoonnummer met het verzoek voor een modemwissel en een link naar dit bericht. Je ontvangt dan van ons een e-mail voor het inplannen van een afspraak voor het omwisselen van het modem.

            Reageer


            • #7
              Inmiddels is er een monteur voor de modemwissel ingepland. Dit is bijzonder vlot verlopen, mijn complimenten voor de snelle actie van Delta en de hulp van de forumbezoekers.

              Reageer


              • #8
                Fijn om te horen dat de modemwissel staat ingepland. Ik ga er vanuit dat je dan wel de juiste snelheid haalt.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                  modems worden op dit moment vrijwel niet vervangen, vanwege het corona virus.
                  Zou het echt zo simpel zijn Fred, ik weet zeker als de delta mij een nieuw modem stuurt dat ik dat zelf wel kan vervangen. Ik weet ook zeker dat hier op het forum er een hoop mensen zijn die dat ook wel zelf kunnen.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Roof Bekijk bericht

                    Zou het echt zo simpel zijn Fred, ik weet zeker als de delta mij een nieuw modem stuurt dat ik dat zelf wel kan vervangen. Ik weet ook zeker dat hier op het forum er een hoop mensen zijn die dat ook wel zelf kunnen.
                    Het is deze keer niet alleen het modem dat moet worden vervangen maar ook de splitter moet een nieuw type worden.

                    bv : https://www.bol.com/nl/p/braun-telec...0000078192214/

                    Dus naast het plaatsen van een nieuw modem moet men ook een bepaalde werkzaamheid (vervangen splitter)
                    verrichten aan je aansluiting.

                    Een oude splitter loopt maar door tot 1000Mhz maar voor Docsis 3.1 (de witte modems) is wel 2000Mhz noodzakelijk.
                    Laatst bewerkt door driepinter; 22 Jun 2020, 09:56.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Het is deze keer niet alleen het modem dat moet worden vervangen maar ook de splitter moet een nieuw type worden.
                      naast het modem moet ook de splitter op het AOP worden vervangen.
                      en dat laat men niet door de klant zelf doen, ook al zou hij / zij dat heel goed wel kunnen.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb al maanden problemen met mijn router, nu is er voor een 2e keer een afspraak gemaakt waarbij de monteur niet komt opdagen.
                        en ik dan maar te horen krijg dat er ooit in de toekomst wel is een monteur langs komt.
                        ik heb nu al 2 maal vrij moeten nemen waarbij de monteur gewoon niet komt opdagen zonder een bericht of iets dergelijks. Ik blijf maar betalen voor iets wat ik niet geleverd krijg. Nu wil ik mijn abonnement opzeggen maar nu wordt telkens door delta gezegd dat die afdeling niet bereikbaar is ( geloof er niks meer van).
                        ga hier ook zeker contact met mijn rechtsbijstand over opnemen dit is gewoon crimineel hoe mensen worden behandelt door delta.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                          Het is deze keer niet alleen het modem dat moet worden vervangen maar ook de splitter moet een nieuw type worden.

                          bv : https://www.bol.com/nl/p/braun-telec...0000078192214/

                          Dus naast het plaatsen van een nieuw modem moet men ook een bepaalde werkzaamheid (vervangen splitter)
                          verrichten aan je aansluiting.

                          Een oude splitter loopt maar door tot 1000Mhz maar voor Docsis 3.1 (de witte modems) is wel 2000Mhz noodzakelijk.
                          Beste Driepinter Ik heb ook nog de oudere splitter zitten,maar alles werkt hier goed ,en moet dat dan ook door Delta gebeuren ? of mag dat een andere monteur dat doen
                          ik heb een splitter voor TV Beneden en voor een TV Boven,Bij voorbaat dank
                          Groet Koekeroe

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
                            ik heb een splitter voor TV Beneden en voor een TV Boven,Bij voorbaat dank
                            het gaat om de splitter op het AOP.
                            op die plaats wordt het signaal dat op de coax-kabel binnenkomt geplitst in een signaal voor TV en een signaal voor het modem.

                            Reageer


                            • #15
                              koekeroe
                              Het is precies zoals Fred zegt, je kunt gewoon je oude tv splitters (tv beneden en tv boven) houden.
                              Laatst bewerkt door driepinter; 22 Jun 2020, 19:44.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X