Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoge ping

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoge ping

    Mijn email naar het forumbeheer loopt al maar aangezien ik vorige week iemand van de tweede lijn op het forum zag posten zal ik het ook nog een keer via deze manier proberen.

    Het begon allemaal een paar maanden geleden. Toen had ik om de paar dagen (de ene keer 1 dag de andere keer 10 dagen) last van een hele hoge ping. Als ik hier last van heb dan is het ook heel makkelijk opgelost namelijk even het modem herstarten. Maar als je dit 2 a 3 keer per week moet doen begint dit snel te ergeren. Toen las ik iets anders op dit forum waar ik ook last van had namelijk om de 10 seconden hetzelfde bericht in het log van de modem. Toen heb ik de volgende mail naar het forumbeheer gestuurd.

    Ik heb hetzelfde probleem wat hier in dit topic ook word besproken.
    Als ik in de modem kijk bij de logs zijn het pagina's met dezelfde 4 berichten.
    Hier nu een klein stukje uit het log van de modem.

    24.04.2020 16:05:20 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:05:17 Info DOCSIS 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:05:17 Info DOCSIS Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:05:05 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:05:05 Info DOCSIS CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 1 2 3 4 5 6 13; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:04:56 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:04:54 Info DOCSIS CM-STATUS message sent. Event Type Code: 8; Chan ID: 1 2 3 4 5 6; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:04:52 Info DOCSIS No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:04:50 Info DOCSIS 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:04:50 Info DOCSIS Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:04:29 Info DOCSIS Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:04:26 Info DOCSIS No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:04:24 Info DOCSIS 16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    24.04.2020 16:04:24 Info DOCSIS Unicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=d0:57:94:85:7f:3a;CMTS-MAC=00:01:5c:84:88:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
    Nu weet ik niet zeker of de splitter en deze berichten iets te maken hebben met de hoge ping maar bij de bijlage nog 4 stuks afbeeldingen van pingplotter screenshots van voor de reset met de hoge ping en dan de ping na de reset van het modem.

    Nu zou ik ook graag dat er zeer binnenkort iets gaat gebeuren want binnenkort begint ook weer het toeristen seizoen en dan wil ik niet elke dag mijn verbinding monitoren zodat er niks mis gaat als ik gasten heb.
    Bijgevoegde bestanden
    Begint
    12 May 2020
    Eindigt
    12 May 2020
    Laatst bewerkt door jdekke; 12 May 2020, 21:12.

  • #2
    Dan denk ik dat er toch echt iets niet goed zit in je aansluiting.

    Latency (Avg) waardes van 488 en zelfs 1020 zijn niet normaal.

    Reageer

    Om te reageren, moet je eerst .

    verwerken...
    X