Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

internet verbinding

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • internet verbinding

    Ik wil hier graag nog eens een poging wagen voordat ik echt helemaal flip.

    lang verhaal...
    in zomer 2015 is bij ons de; straat, stoep, riool, water en gasleiding vervangen.
    in september 2016 begon het internet raar te doen, maximale snelheid maar als je de lijn gaat belasten haal je een 20%.
    nieuw modem, nog eens een nieuw modem, netwerken (totaal 4) anders vernoemd, kanalen aangepast.
    uiteindelijk is er een keer een monteur geweest (die heeft voor de zekerheid een nieuw modem geplaatst) en die is er achter gekomen dat de coax-kabel die in de woonkamer binnen komt geoxideerd is. even een voor de lol vraag;
    1>waar komt die oxidatie vandaan? (kabel beschadigd??)en is dit goed voor je verbinding?

    ondertussen dus al wat jaartjes voorbij met op zijn tijd eens een telefoontje om het aan te geven(geen oplossingen).
    aantal dagen geleden nog eens een "lief" mailtje gestuurd en zoals gewoonlijk moet je blijkbaar als klant van Delta standaard een ICT opleiding hebben.
    2>weet er iemand een app voor IOS!! om je kanalen te scannen, die zouden op mysterieuze manier opeens weer
    Laatst bewerkt door Jvoorburg; 24 Apr 2020, 17:04.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Jvoorburg Bekijk bericht
    inloggegevens van het modem heb ik ook niet.


    de standaard inloggegevens van een Cisco modem zijn:
    gebr.naam: beheer
    wachtwoord: zeelandnet

    de inloggegevens van een Sagemcom modem staan op het modem zelf.

    Reageer


    • #3
      als ik het goed zeg uit mijn hoofd is het een cisco, in elk geval als ik wil inloggen zie ik EPC3940AD(wat idd een cisco is)
      bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd maar zonder resultaat.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jvoorburg Bekijk bericht
        als ik het goed zeg uit mijn hoofd is het een cisco, in elk geval als ik wil inloggen zie ik EPC3940AD(wat idd een cisco is)
        bedankt voor je reactie, ik heb het geprobeerd maar zonder resultaat.
        probeer het dan eens zonder wachtwoord.
        en anders kun je het modem resetten, door het kleine resetknopje op de acherkant geruime tijd ingedrukt te houden.
        maar dan moet je wel alles opnieuw instellen.

        Reageer


        • #5
          gewoon geen wachtwoord! raar maar het werkte! bedankt!
          nu de rest van het...gedoe

          Reageer


          • #6
            Als ik je verhaal lees dan denk ik dat je problemen ervaart met de 2.4 GHz WiFi?
            Je geeft zelf al aan dat als je gebruik maakt van de 5 GHz WiFi band dat je de snelheid behaald waarvoor je betaald. Dan zal de geoxideerde coax geen probleem zijn, en als je via 5 GHz WiFi de geleverde snelheid behaalt is testen met een bekabelde device ook niet echt meer nodig.

            Blijft over dat je problemen hebt met 2.4 GHz. DeZe band is al jaren overvol, en omdat de Wifi kanalen elkaar overlappen houd je maar 3 kanalen over die je storingsvrij naast elkaar kunt gebruiken (kanaal 1, 6 en 11). In een drukke wijk is dat dus verre van ideaal, echter Zeelandnet kan geen beheer doen of garantie geven op de werking van WiFi.
            Voor IOS staat Apple niet toe dat er Wifi meet apps in de store komen, maar als je iemand hebt met een windows of Android machine kun je deze vragen om eens te komen meten om te kijken wat er aan de hand is op de 2.4 GHZ. Je kunt zelf ook proberen om je modem een paar dagen op kanaal 1 te zetten, een paar dagen op kanaal 6 en een paar dagen op kanaal 11 om te kijken of er verschil is en welk kanaal het beste werkt bij jou.
            Ook draadloze beveiligingscamera's e.d. kunnen op de 2.4 GHz werken en zo de WiFi storen.
            Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

            Reageer


            • #7
              Dat zijn allemaal NETWERK tools voor IOS, maar wat je nodig hebt is een WiFi tool waarmee je o.a. kunt zien welke WiFi points op welk kanaal zitten maar die info krijg je vanuit IOS niet beschikbaar in een app.

              InSSSIDer is bijvoorbeeld zo'n tool voor Windows of Android.
              Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

              Reageer


              • #8
                ondertussen contact gehad met zeelandnet, die hadden het modem naar fabriekinstellingen gezet omdat de kanalen weer niet goed stonden. na deze actie heb ik ze verteld dat ik toch in het modem wist te komen en de kanalen had aangepast naar hun vraag(blijkbaar niet de oplossing). waardoor ik niks mee kon met het modem omdat ik niet over een ethernetport beschik. ze hebben het SSID en wachtwoord veranderd en doorgeven zodat ik via de wifi kan inloggen. het 2.4ghz netwerk heb ik nu op kanaal 6 staan(zoals zeelandnet vroeg).
                het 2.4ghz kanaal gebruiken we (bijna) niet. ik heb ook gevraagd waarom ze met 2.4ghz "bezig" zijn terwijl we zo veel mogelijk op de 5ghz zitten, maar zoals bijna alle vragen lullen ze hier overheen.
                het resultaat duurt even voordat we het merken, ik heb in al die jaren nog niet echt een link kunnen leggen tussen de storing en iets anders. tot zover lijkt het als het geregend heeft dat het dan vlugger opduikt.
                in het verleden is er een monteur geweest en die vertelde dat de geoxideerde kabel kan gaan storen als je de lijn ga belasten en zodoende de snelheid omlaag zal trekken.

                tot zover staat het modem dus gewoon weer terug zoals hij stond, dus ik verwacht weinig vooruitgang.
                de kanalen zijn trouwens op te zoeken met mijn mac book, als je de alt knop indruk en op het wifi logo klik krijg je meer info te zien
                Laatst bewerkt door Jvoorburg; 1 May 2020, 22:15.

                Reageer


                • #9
                  Wat ik nou niet snap. De aanbieder is toch Delta van internet en televisie?
                  Ik lees hier steeds maar Zeelandnet.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Frieterie Bekijk bericht
                    Wat ik nou niet snap. De aanbieder is toch Delta van internet en televisie?
                    Ik lees hier steeds maar Zeelandnet.
                    Zeelandnet is dus nog steeds een aparte bv (merk) van Delta Fiber Nederland.

                    https://www.deltafibernederland.nl/nl/over-ons/

                    Delta slaat dan weer meer op de glasvezel tak.

                    https://www.deltaglasvezel.nl/site/nl

                    Waarbij glasvezel buitenaf dan nu weer Delta Fiber netwerk heet.

                    https://www.deltafibernetwerk.nl/over-ons/

                    Voor glasvezel voor bedrijven heeft men dan weer :

                    https://deltazakelijk.nl/


                    Dus ja het is allemaal redelijk verwarrend.
                    Laatst bewerkt door driepinter; 2 May 2020, 08:48.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Dus ja het is allemaal redelijk verwarrend.
                      je kan het anders best wel netjes opsommen.
                      jammer dat je niks over Caiway hebt vermeld

                      Reageer


                      • #12
                        Beste is dit probleem verholpen?

                        Reageer


                        • #13
                          of het opgelost is weet ik niet, het probleem is niet altijd dus de tijd zal het leren... maar als je het aan mij vraagt niet. het enige wat veranderd is, is dat het modem gereset is

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X