Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifispot modem uitschakeld, maar toch actief?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifispot modem uitschakeld, maar toch actief?

    Ik heb via MijnDelta mijn wifispot uitgeschakeld. Dit wordt daar ook getoond met een rood kruis en de tekst "Uitgeschakeld".
    Echter, ik zie op mijn wireless aangesloten laptop met het programma inSSIDer, naast het wifi signaal van het Delta modem en wifi-signalen van modems in de buurt, ook een signaal "DELTA WifiSpots". Deze heeft exact dezelfde signaalsterkte als het reguliere wifi signaal van het modem.

    Als ik het modem uitschakel, dan zie ik in inSSIDer de door mij gebruikte wifi van het Delta modem verdwijnen en ook "DELTA WifiSpots" gaat dan weg. Bij inschakelen van het modem komen beiden weer terug. Concusie is duidelijk: mijn modem zendt ook een WifiSpot signaal uit, ondanks dat het volgens MijnDelta uitgeschakeld is.

    Modem is type EPC3940.

    Kan iemand hier duidelijkheid geven? Hoort dat signaal niet gewoon weg te zijn als je het uitgeschakeld hebt in MijnDelta?

  • #2
    opnieuw inschakelen.
    modem 3 minuten van de spanning.
    modem weer opstarten.

    daarna opnieuw uitschakelen.
    modem 3 minuten van de spanning.
    modem weer opstarten.

    Reageer


    • #3
      Dan ben ik benieuwd, bij mij staat hij ook mee te draaien.
      Als WifiSpots meedraait, wordt dan je WiFi-signaal in zijn geheel ook zwakker?

      Reageer


      • #4
        Hallo fred44nl,

        Wel bijzonder om dit op deze manier te moeten doen, dat is het officiele stappenplan?
        Ik ga het zo proberen.

        Reageer


        • #5
          Zojuist een poging gedaan. Knop "Wifispot inschakelen" geeft:

          Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Capture.JPG
Bekeken: 651
Grootte: 35,4 Kb
ID: 182923

          Ik heb die dus kennelijk wel kunnen uitschakelen (wat hij dus in werkelijkheid niet is), maar inschakelen geeft nu constant deze foutmelding.

          Wat nu?
          Laatst bewerkt door JDN; 19 Apr 2020, 11:45.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
            Wat nu?
            je kunt het het kleine reset knopje het modem terug brengen naar de fabrieksinstellingen.
            maar dan moet je ook echt alles opnieuw instellen.
            mijn idee zou zijn om die wifispots te laten voor wat ze zijn

            Reageer


            • #7
              JDN Is het inmiddels gelukt of ervaar je nog problemen met het in/uitschakelen van de wifi spots?

              Reageer


              • #8
                Nee, nog altijd de melding zoals ik hierboven aangeef: "Het inschakelen van de wifispot is mislukt".

                Ik heb geen idee of door het klikken van die knoppen "Wifispot inschakelen" en "Wifispot uitschakelen" er direct iets met mijn modem wordt gecommuniceerd, wat dus mislukt. Of dat die knoppen enkel maar vinkjes aan- of uitzetten in het Delta systeem, die mijn modem dan weer uitleest bij het herstarten.

                Fred zegt hierboven wel dat je 3 minuten moet wachten na het uitschakelen van het modem, voordat je deze weer inschakelt. Ik moet bekennen dat ik niet zolang heb gewacht (denk 20 seconden). Mogelijk zou dat de reden kunnen zijn. Ik kan dat herstarten met 3 rustminuten daartussen nog wel eens proberen in een rustig internet-moment.

                Reageer


                • #9
                  Nou, inmiddels modem zeker 5 minuten uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld.
                  Maar nog altijd geeft de knop "Wifispot inschakelen" de foutmelding "Het inschakelen van de wifispot is mislukt". Heeft dus niets met mijn modem te maken.

                  Ik moet dan toch niet de enige zijn die dit heeft lijkt me? Waar moet je zo'n bug melden eigenlijk? Is er hier iemand op het forum die dit kan (laten) fixen?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
                    Waar moet je zo'n bug melden eigenlijk? Is er hier iemand op het forum die dit kan (laten) fixen?
                    je kunt een email sturen aan [email protected]
                    er is ook Facebook, waar je een bericht kunt sturen.
                    ook is er Twitter.

                    Reageer


                    • #11
                      Update van Delta:

                      - Probleem met de knop "Inschakelen wifispot" is bekend, zou opgelost gaan worden.
                      - Alle Delta modems zenden een signaal "DELTA WifiSpot" uit, de instelling in het profiel bepaalt alleen of die open staat voor de buitenwereld of niet.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
                        -Alle Delta modems zenden een signaal "DELTA WifiSpot" uit, de instelling in het profiel bepaalt alleen of die open staat voor de buitenwereld of niet.
                        maar dan toch alleen als het modem niet in bridge-mode staat.

                        Reageer


                        • #13
                          Lijkt me wel, maar dat zal bij de meeste gebruikers het geval zijn denk ik.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X