Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi onstabiel

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi onstabiel

    Beste,

    Nu ik veel van thuis af werk merk ik dat ik een zeer instabiel wifi signaal in huis heb. Normaal gesproken gebruiken wij voornamelijk internet via de kabel waar weinig tot geen problemen me zijn en telefoons hebben een goed 4G signaal.

    Voornamelijk het 5 GHz signaal valt zeer vaak weg. Het 2,4 GHz signaal, wat ik dan dus het meest gebruik, valt regelmatig weg.

    Ik heb inmiddels van alles gecontroleerd en ik zit met mijn laptop in de woonkamer, een meter of 5 van de router vandaan.

    Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om een stabiele verbinding te verkrijgen.

  • #2
    Kan je mij een e-mail sturen met je postcode, huisnummer en een link naar dit bericht?
    Je mag de e-mail richten aan [email protected] Dan zoek ik de gegevens er even bij.

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor de e-mail. Ik heb deze inmiddels beantwoord.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Reny Bekijk bericht
        Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om een stabiele verbinding te verkrijgen.
        Laat even weten wat het probleem was en hoe het is opgelost, dan kunnen wij daar ook iets van leren.
        Dank, Wbkbtr


        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Laat even weten wat het probleem was en hoe het is opgelost, dan kunnen wij daar ook iets van leren.
          Dank, Wbkbtr
          Wellicht dat Edwin hier een antwoord op kan geven.
          Gisteren nog steeds dezelfde problemen, zowel op 5 als op 2,4 GHz. Ik heb wel het gevoel dat ze iets stabieler zijn.
          Ik begin te twijfelen of het aan mijn laptop, het netwerk van het werk, Microsoft of mijn eigen internet ligt.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Reny Bekijk bericht
            Ik begin te twijfelen of het aan mijn laptop, het netwerk van het werk, Microsoft of mijn eigen internet ligt.
            4G is niet relevant in dit geval. Bedraad goede performance betekent dus een probleem met Wifi of netwerk (met DHCP aan).
            Wellicht kun je hier iets mee @
            https://www.allesoverdraadloosintern...fi-verbeteren/
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Reny Bekijk bericht
              Wellicht dat Edwin hier een antwoord op kan geven.
              Gisteren nog steeds dezelfde problemen, zowel op 5 als op 2,4 GHz. Ik heb wel het gevoel dat ze iets stabieler zijn.
              Ik begin te twijfelen of het aan mijn laptop, het netwerk van het werk, Microsoft of mijn eigen internet ligt.
              Zeker in deze tijden wordt Wifi veel meer gebruikt omdat er meer mensen thuis zijn en vanuit huis werken. Het is daardoor drukker op het Wifinetwerk en dat kan als resultaat hebben dat de verbinding langzamer is of uitval vertoond. Deze signalen kunnen wij helaas niet weghalen.

              Als je een bekabelde aansluiting kan maken, dan is het aan te raden dit te doen. Met een bekabelde aansluiting ondervind je geen hinder van signalen van derden.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Bekabelde verbinding gereed liggen maar niet meer nodig. Na wat mailwisselingen heeft Zeelandnet het voor elkaar dat ik een stabiel Wifi signaal heb. Dit scheelt een hoop ergernis. De oplossing is mij niet bekend. Via de mail is mij verteld dat het kanaal van de 2,4 GHz is aangepast.

                Op dit moment ben ik al 2 dagen continu bezig op 5 GHz en heb nog geen problemen ondervonden. (fingers crossed )

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X