Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Upload snelheid

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Upload snelheid

    Na verhogen van de upload snelheid, heb ik dagelijks gechecked en blijven mijn PC's 15 Mbps aangeven.
    Mijn router (eigen router) heeft de mogelijkheid om een snelheidstest te doen en die geeft duidelijk 50 Mbps uploadsnelheid aan.

    Wat zou de reden kunnen zijn dat de upload snelheid niet uitrolt op mijn interne netwerk (domein netwerk met eigen DNS server) ?
    Moet ik de instellingen van de NIC's aanpassen ??

    Heb eigenlijk geen idee en kan hierover niets vinden op internet.

    Enig idee ?

  • #2
    doorgaans is het zo, dat als je een probleem hebt, je niet de enige bent.
    je kunt zoals jij doet een nieuw topic beginnen, maar je kunt ook even rond kijken en dan kom je dit tegen:

    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...heidsverhoging

    Reageer


    • #3
      Hoi Fred,

      had ik gezien, maar geeft geen antwoord op mijn vraag en gaat ook niet over mijn vraag.
      Mijn uploadsnelheid is aangepast en werkt.
      Maar niet op mijn interne netwerk.
      Daar gaat mijn vraag over.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door TheKag Bekijk bericht
        Hoi Fred,
        Maar niet op mijn interne netwerk.
        dan moet jezelf de kwaliteit van jouw interne netwerk aanpassen en/of verbeteren.
        alles een keer opnieuw opstarten, zou ook kunnen helpen.

        Reageer


        • #5
          heb je ook al eens een andere speedtest server geprobeerd? Die van delta zelf heeft het wat zwaar de afgelopen dagen.
          Mijn router (Ubiquity) heeft ook zijn aparte speedtest en deze is stabieler dan de speedtest.net servers

          Reageer


          • #6
            Kan je eens een apparaat direct op het modem aansluiten met een bekabelde verbinding en dan een speedtest uitvoeren via https://www.delta.nl/internet/speedtest/ ?
            Haal je dan wel de juiste waardes?

            Reageer


            • #7
              heb net ook weer eens gekeken , en na contact te hebben gehad via facebook met delta zondag gingen ze er werk van maken , nou ja werk van maken niks meer gezien of gehoord , de service is verleden tijd , als er al service was

              Reageer


              • #8
                Bedankt voor de reacties.
                Opgelost.
                Bleek aan mijn router te liggen.
                Wellicht interessant voor anderen, Het gaat om een TP-Link DECO M9.
                Deze heeft dus intern een instelling die de down en upload bandbreedte vastzet.
                Deze instelling (niet de router zelf, dat werkt niet) gereset en alles in orde.

                Reageer


                • #9
                  Hoe heb je deze instelling van de Deco M9 gereset?
                  Ik heb hetzelfde probleem.

                  Reageer


                  • #10
                    Kazet,

                    in de DECO app naar router instellingen en dan Qos kiezen
                    onderste instelling is de bandbreedte, zowel download als upload.

                    Reageer


                    • #11
                      TheKag,

                      Dank je wel!

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X