Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

In quarantaine gezet en Delta weet niet waarom.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • In quarantaine gezet en Delta weet niet waarom.


  • #2
    Ik zou beginnen om die windows machines uit te schakelen en af te koppelen.
    daarna de macOS systemen scannen met Malwarebytes.
    als je dan uit de quarantaine kunt komen, de windows machines voorlopig uit laten staan.

    Reageer


    • #3
      Wat zeggen ze dan wel?

      Reageer


      • #4
        Dat ze het niet weten. Eerste lijn weet het niet, tweede lijn weet het ook niet (kan alleen een algemene en nietszeggende melding oplepelen) en een derde lijn bestaat niet. En dat is flauwekul, want iemand stelt specifiek de regels in op basis waarvan wordt besloten een verbinding in quarantaine te zetten. Klaarblijkelijk wordt dat niet fatsoenlijk gelogd. Ondertussen verdenk ik steeds meer het vriendje met zijn android telefoon. Die heeft thuis KPN en geen probleem. Gelukkig heb ik een Fritz!box 4040 router, waar ik apparaten in kan blokkeren. En windows-pc's uit zetten is momenteel geen optie. Wellicht moet ik maar over naar Zeelandnet zakelijk.

        Reageer


        • #5
          Als je geen backups terug kunt zetten uit de "gezondetijd ", heb je 2 mogelijkheden

          + alles afkoppelen of blokkeren en 1 voor 1 het Internet op laten gaan. De 2de pas als je zeker weet, dat de eerste "gezond "is.
          + op installeren

          Geen dubbele firewall/virusprotectie op 1 apparaat?
          M.a.w. weet je zeker dat Karspersky Internet Security, Malwarebytes en Hitman Pro elkaar niet in de wielen rijden?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Superkees Bekijk bericht
            Dat ze het niet weten. Eerste lijn weet het niet, tweede lijn weet het ook niet (kan alleen een algemene en nietszeggende melding oplepelen) en een derde lijn bestaat niet.
            Hier moet je vooral geen genoegen mee nemen. Als je in quarantaine wordt gezet is dat een actie van Zeelandnet, volgend op een actie in jouw netwerk.
            Laat support maar uitzoeken waarom dat gebeurt. Er zijn talloze logfiles die beheer kan nalopen om er achter te komen wat er mis gaat.

            Noteer vooral de datum en tijd waarop je in quarantaine wordt gezet en check je eigen logfiles op wat er rond die tijd op je netwerk actief was.
            Op een Windows computer:
            • Typ eventvwr.msc als zoekopdracht in het menu Zoeken en druk op Enter.
            • In het dialoogvenster dat volgt, navigeer je naar Windows-logboeken
            gr, Wbkbtr
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Heb je nog andere apparatuur in huis die misschien een firmware update mist - een camera, extra access point, printer, stiekem nog een andere router of access point?
              Heeft je Fritz!box de nieuwste firmware aan boord?
              De Mac computers zijn het waarschijnlijk niet.
              Een Android telefoon... lijkt me niet heel erg voor de hand liggen. Ben het met de anderen eens dat meer uitleg nodig zou zijn.

              Reageer


              • #8

                Kan je mij via de e-mail je klantgegevens doorsturen dan ga ik dit verder voor je nazien. Je mag de e-mail richten aan [email protected]

                Reageer


                • #9
                  Inmiddels definitief zeker dat het een Android telefoon van een vriendje was. Die zat op mijn gastennetwerk, maar maakte dus wel gebruik van Zeelandnet internet. Toevallig kwam hij hier vanmiddag weer langs en binnen 10 minuten was het bingo. Nu alle wifi-wachtwoorden gewijzigd en er komt niemand meer op het netwerk, zonder dat ik precies kan zien wiens telefoon of laptop het is. En het was dus wel een Android telefoon Samsung Galaxy A40.

                  Edwinb, ik stuur nog even mijn klantgegevens.

                  Reageer


                  • #10
                    Bedankt voor de update en goed te horen dat de oorzaak is gevonden.

                    Je ontvangt van ons nog een reactie op de e-mail.

                    Reageer


                    • #11
                      Superkees Edwinb Nou ben ik toch wel benieuwd welke app op zijn telefoon dit veroorzaakt. Je moet toch wel iets heel raars doen wil je in quarantaine gezet worden?

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X