Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta Glasvezel - Modem in Bridge

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta Glasvezel - Modem in Bridge

    Hallo,

    ik heb inmiddels al een hele tijd geleden een glasvezel abonnement bij Delta afgesloten wat nog niet geleverd is maar (als het goed is) de komende maanden geleverd gaat worden. Voordat ik de keuze voor Delta heb gemaakt, heb ik contact opgenomen met de klantenservice - het modem wat Delta zou gaan leveren is in Bridge modus te zetten. Dit staat trouwens ook nog steeds op de website: https://www.delta.nl/zakelijk/klante...te-verbeteren/

    Ik heb het business pack erbij afgelosten, misschien dat dit een verschil maakt? Kan iemand van Delta uitsluitsel hierover geven? Ik heb namelijk al een router klaar liggen dat ik gekocht heb op basis van de destijds verstrekte informatie.

    Als het modem in bridge komt te staan, doet dan de telefonie het nog wel? Verder ben ik ook wel benieuwd of ik een VoIP toestel direct bij Delta kan gebruiken door de SIP gegevens zelf in een VoIP/SIP DECT basisstation te zetten, hierdoor zou ik beide lijnen die bij het business pack geleverd worden op dezelfde toestellen kunnen gebruiken.

    Ik hoop dat iemand van Delta hier uitsluitsel over kan geven!

  • #2
    Glasvezel: ?Hoe kan ik de router-functie van mijn wifi-modem inschakelen of uitschakelen?
    Het is niet mogelijk om de router-functie van je wifi-modem in bridge modus te zetten.


    https://www.delta.nl/klantenservice/...-uitschakelen/
    Laatst bewerkt door driepinter; 10 Mar 2020, 06:43.

    Reageer


    • #3
      Laatst bewerkt door klontje; 9 Mar 2020, 17:23.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door klontje Bekijk bericht
        Dit staat trouwens ook nog steeds op de website: https://www.delta.nl/zakelijk/klante...te-verbeteren/
        let op: daar staat niet bij, of het om een coax of om een glasvezel modem gaat.

        Reageer


        • #5
          fred44nl heeft gelijk, wat jij hebt gelezen op die zakelijke zeelandnet site is voor een kabelmodem.

          Reageer


          • #6
            Bedankt heren, ik ga er maar even vanuit dat jullie uit ervaring spreken (er staat namelijk niet expliciet dat het alleen voor een kabelmodem geldt). Enig idee v.w.b. het SIP/VoIP verhaal?

            Reageer


            • #7
              als je op de pagine van veelgestelde vragen zoekt naar "routerfunctie", dan krijg je 2 antwoorden.
              1x voor de gewone klanten en 1x voor de zakelijke klenten.
              maar de tekst is in beide gevallen hetzelfde.

              @klontje
              als het iet kan, dan kun je waarschijnlijk hetzelfde bereiken via DMZ
              (als dat aanwezig is)

              Reageer


              • #8
                NAT op NAT is nou niet echt een goed idee en voegt niet zoveel toe behalve complexiteit. Ik zal Delta wel eens een mail sturen.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door klontje Bekijk bericht
                  NAT op NAT is nou niet echt een goed idee en voegt niet zoveel toe behalve complexiteit.
                  bij gebruik van DMZ heb je geen NAT op NAT

                  misschien heb je hier nog iets aan: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...zel-flexpakket

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door klontje Bekijk bericht
                    Bedankt heren, ik ga er maar even vanuit dat jullie uit ervaring spreken (er staat namelijk niet expliciet dat het alleen voor een kabelmodem geldt). Enig idee v.w.b. het SIP/VoIP verhaal?

                    Reageer


                    • #11
                      Dank voor jullie antwoorden, zojuist de zakelijke klantenservice nog even gebeld; bridge mode is sinds kort wel mogelijk op glasvezel. SIP trunk is momenteel nog niet mogelijk aldus de medewerker aan de lijn maar is iets waar ze mee aan het werk zijn aldus de klantenservice medewerker. Hopelijk komt dit ook snel zodat ik mijn eigen apparatuur kan gebruiken (wat ik normaal zou vinden bij een zakelijke aansluiting).

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X