Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

continue en hoog packetloss met internet telefonie

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • continue en hoog packetloss met internet telefonie

    regelmatig hapering bij inkomend telefoongesprek, dit wordt erger als internet belast wordt (nog niet eens zwaar), dan begint de audio te stotteren. ik heb dit zowel thuis als zakelijk. nieuwe telefoon laten komen, ook hier lig t niet aan. thuis en zakelijk heb ik als provider zeelandnet. en dit op 2 verschillende adressen. in de bijlage een printscreen van de ping monitor ( dit is zakelijk) . maar gaat mij ook vooral om de goede ontvangst thuis omdat ik wellicht thuis ga werken.

    een en ander laten monitoren door een expert van Voys telefonie en kreeg deze reactie:

    Zoals telefonisch afgesproken ontvang je hierbij de informatie die wij zojuist hebben vastgesteld.


    De slechte audio kwaltijd wordt veroorzaakt door packet loss op de internet verbinding. Zodra de verbinding wordt belast begint de audio kwaliteit te verslechteren. In de ping naar onze servers zien we ook packet loss optreden (zie screenshot).

    Het is verstandig als volgende stap om bij je internet provider aan te kloppen om te vragen of zij kunnen zien waar de packet loss optreed. Dit moet verholpen worden om weer normale telefoongesprekken te kunnen voeren.

    zeelandnet, kunnen jullie dit zsm verhelpen ik kamp hier al 1,5 jaar mee, al eerder aangegeven en toen is aangegeven dat dit idd bekend was en dat ze er alles aan deden om dit op te lossen. Echter ik ben nu zakelijk niet verstaanbaar op een vast nummer. ik overweeg te stoppen met digitale telefonie om deze reden, dat kan toch niet waar zijn?


  • #2
    stuur maar een email naar forumbeheer.
    vermeld naam, kontraktnummer en omschrijf het probleem.

    vraag dan ook, of ze jouw forumnaam kunnen veranderen, want jouw emailadres staat hier niet open en bloot.

    Reageer


    • #3
      Wat Fred44nl schrijft, moet je zeker verder helpen. Kun je ook eens laten weten hoe je interne netwerk is opgebouwd? Heb je soms behalve het ZeelandNet modem nog een eigen router in gebruik, zonder dat je het modem in bridge-modus hebt gezet?

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X