Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta stuurt Servicebericht uit om klanten te wijzen op mogelijk opgevangen spam

Samenvouwen
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta stuurt Servicebericht uit om klanten te wijzen op mogelijk opgevangen spam

    Met het spamfilter voorkom je dat je ongewenste e-mail ontvangt, je kunt in de omgeving van het spamfilter aangeven dat je een bericht ontvangt zodra je een spambericht hebt. Bij DELTA vinden we veilig internetverkeer erg belangrijk en we willen dat zoveel mogelijk klanten ook weten dat ze Spam ontvangen. We hebben daarom voor klanten een automatisch spamfilter bericht geactiveerd. Dit rapport laat zien welke e-mail als spam bestempeld en achtergehouden is.
    Als je de frequentie willen aanpassen dan kan dat heel gemakkelijk in de omgeving van het spamfilter. Op de productpagina vind je meer informatie.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
    Met het spamfilter voorkom je dat je ongewenste e-mail ontvangt, je kunt in de omgeving van het spamfilter aangeven dat je een bericht ontvangt zodra je een spambericht hebt. Bij DELTA vinden we veilig internetverkeer erg belangrijk en we willen dat zoveel mogelijk klanten ook weten dat ze Spam ontvangen. We hebben daarom voor klanten een automatisch spamfilter bericht geactiveerd. Dit rapport laat zien welke e-mail als spam bestempeld en achtergehouden is.
    Als je de frequentie willen aanpassen dan kan dat heel gemakkelijk in de omgeving van het spamfilter. Op de productpagina vind je meer informatie.
    Kreeg vanochtend spam van Delta, meerdere malen dezelfde email die dan nu echt van Delta afkomstig blijkt te zijn. Eenmalig en inclusief deze uitleg had logischer geweest.

    Reageer


    • #3
      Ik dacht serieus dat het een spam bericht was, fishing. Zeker omdat er allemaal links in staan. Zag echter dat het adres echt zeelandnet is.
      De mail is heel onduidelijk, geen idee wat ermee bedoeld wordt en wat er van mij verwacht wordt. Ik heb afgeleerd op links te klikken zonder te weten waarom.
      Niet handig!

      Reageer


      • #4
        Spamfilter
        Hoe instellingen te wijzigen.
        Ga naar de Webmail, log hier in en kies voor de optie Spamfilter bovenaan.

        Berichten aanmerken als geen Spam
        In de mag Spam Quarantaine (links in de kantlijn) staat een overzicht van alle berichten die zijn opgevangen door het Spamfilter.
        Het is mogelijk om een bericht dat aangemerkt staat als Spam alsnog door te zetten naar de Inbox. Klik aan de linkerkant op het pijltje van de betreffende e-mail. Er komen dan 3 opties:
        • Vrijgeven: Als het bericht eenmalig doorgezet moet worden naar de Inbox kies dan voor vrijgeven
        • Vrijgeven en trainen: Als het bericht altijd doorgezet moet worden naar de Inbox kies dan voor vrijgeven en trainen
        • Verwijderen: Wanneer het bericht verwijderd moet worden, kies dan voor verwijderen
        Archief
        • De geselecteerde (gevonden) gearchiveerde mails kunnen opnieuw bezorgd worden in de inbox
        • Alle gearchiveerde (gevonden) e-mail kan in 1x gedownload worden
        • Zoek in het archief gebeurt ook in bijlagen, bijvoorbeeld word-documenten
        Black- en whitelist aanmaken
        Blacklist:
        Moet e-mail van een specifieke afzender geblokkeerd worden, dan kan deze geblacklist worden
        • Ga naar Afzenders op zwarte lijst
        • Druk op Voeg Blacklist afzender toe
        • Vul het adres is en druk op Opslaan
        Het ingevulde adres wordt toegevoegd in de lijst onderaan de pagina van de Blacklist. De lijst kan getoond worden door te klikken op Toon Resultaten.
        Voor het opvoeren van meerdere adressen in een keer maak je gebruik van Importeer afzenders uit CSV. Op deze pagina is het ook mogelijk om te zoeken op adressen.
        Whitelist:
        Als e-mail van een specifieke afzender juist wel binnen moet komen, kan deze gewhitelist worden. Doe dit alleen als de afzenders zijn adres geverifieerd heeft en altijd alleen veilige inhoudt verstuurt.
        • Ga naar Afzenders op witte lijst
        • Druk op Voeg Whitelist afzender toe
        • Vul het adres in en druk op Opslaan
        Het ingevulde adres wordt u toegevoegd in de lijst onderaan de pagina van Whitelist. De lijst kan getoond worden door te drukken op Toon Resultaten.
        Voor het opvoeren van meerdere adressen in een keer maak je gebruik van Importeer afzenders uit CSV. Op deze pagina is het ook mogelijk om te zoeken op adressen.
        Rapport uitschakelen
        • Open de e-mail met de rapportage
        • Scroll naar beneden
        • In de opsomming onder de lijst met e-mailadressen staat de optie Afmelden om de rapporten niet meer te ontvangen
        • Klik op Afmelden
        • Klik op Unsubscribe
        • U bent nu afgemeld voor de rapportages

        Reageer


        • #5
          Ik ben het met Debbiepuin eens. De mail met de melding van het spamfilter lijkt erg op spam. Deze mail is erg onoverzichtelijk.
          Iemand die niet zomaar ergens op klikt, zal waarschijnlijk deze mail direct bij ongewenst plaatsen.

          Reageer


          • #6
            Heb deze onoverzichtelijke mail gelijk verwijderd, wat een onoverzichtelijke puinhoop is dat zeg, voor de leek geen beginnen aan kwam ik achter toen ik wat probeerde, laat maar zitten dan hoor.

            Reageer


            • #7
              Wat is er eigenlijk zo onoverzichtelijk aan de mail? Oprechte vraag, hij ziet er gewoon normaal uit, waar zit dat onoverzichtelijke dan in?

              Reageer


              • #8
                eens met onduidelijk. Aanhef is niet specifiek "beste klant". Links in bericht is niet het handigst.
                Is het phishing? heb ik per ongeluk in mn spamfilter iets gewijzigd waardoor nu ineens meldingen verschijnen? heeft delta/zeelandnet iets gewijzigd zonder vooraf te informeren?

                Lijkt op het laatste -niet vooraf ge-informeerd-, dan wat moet ik hiermee ? wat is de frequentie ?
                Het woord "opgevangen" intrigeerde me, slechts 6 ?? Dat geloof ik niet. Eerder 6000. Waarheid was ergens ertussen.

                Is er een limiet voor quarantine ? Die opruim-aktie is niet het handigst, ik wil "select all and delete all from quarantine". Nadruk op ALL, niet 50 stuks. En waarom mail-id hernalen in bevestiging.

                De spam-filter werkt bovendien matig, als er 600 per week wordt tegengehouden komen er ook nog eens 600 per week doorheen die overduidelijk spam danwel phishing zijn.

                En waarom een separate inlog pagina, waarom niet via webmail (wat nog wel werkt!) of mijndelta.
                .

                Reageer


                • #9
                  ik heb helemaal geen mail ontvangen en het is ook niet via spam binnen gekomen.

                  Reageer


                  • #10
                    Je kunt naast de webinterface en in Outlook of Thunderbird ook nog spam trainen met een app op je telefoon.

                    Hostname = spamfilter01.delta.nl

                    iOS en Android
                    Laatst bewerkt door driepinter; 9 Nov 2019, 08:12.

                    Reageer


                    • #11
                      zie onder) van wat er allemaal is binnengekomen en dat is beslist meer dan de enkele onderscheppingen die Zeelandnet aangeeft in zijn e-mail.
                      Nadeel is dat je dus eerst toch de spam van de server moet binnenhalen.

                      Het betreft allemaal nederlandse advertenties en onderaan wordt aangegeven dat afmelden kan geschieden bij 1013 Beards Hill Rd., #24 Aberdeen, MD 21001.
                      Als je dit opzoekt met Google blijkt dat dit adres, ook bij andere providers zoals bijv. Tele2, duidelijk met spam in verband wordt gebracht.

                      In onderstaand voorbeeld zijn dus slechts enkele afzenders aangegeven, maar de lijst zou verder aangevuld kunnen worden met o.a.:
                      Exclusieve beloning
                      Three Samples
                      KLM
                      HALLO_STROOM
                      Hallostroom
                      TRENDING
                      BREAKING*NEWS
                      Bitcoin
                      ZONNEPANELEN VERGELIJKEN
                      EEN_WITTE_GLIMLACH
                      BlackHead-Killer
                      KETO PRO & PURE DETOX
                      BitCoinTrader
                      DailySavingFinder

                      In onderstaand voorbeeld heb ik de letterlijke teksten aangegeven en dan blijkt dat gebruik wordt gemaakt van het veranderen van een paar woorden of (hoofd/kleine)letters in het emailadres.
                      Ook komen bijvoorbeeld een aantal domeinnamen regelmatig voor in onderstaand voorbeeld:
                      3x wrgunlearn.com
                      4x wvexpressu6.com
                      4x ktgstandard.com
                      3x gydyfitness.com
                      2x thqvisit.com
                      Zou het niet zinvol zijn en tevens een goede service als al deze rommel door Zeelandnet zelf met hun spamfilter geblokkeerd zou worden in plaats van de klanten die hier last van hebben, en dat zijn er veel, allemaal persoonlijk mee op te zadelen.

                      Nogmaals, onderstaande samenvatting is van de spam die door meerdere klanten van Zeelandnet de laatste tijd dagelijks wordt ontvangen.
                      In onderstaand voorbeeld is alleen de afzender, onderwerp aangegeven, maar uit de spam in de map spam van Mailwasher is ook de volledige header te reproduceren indien nodig.


                      AFZENDER ONDERWERP
                      ALBERT_HEIJN ([email protected]) WE_HEBBEN_GOED_NIEUWS!
                      Albert-Heijn ([email protected]) we-hebben-goed-nieuws!
                      Albert-Heijn ([email protected]) WE_HEBBEN_GOED_NIEUWS!
                      BOL.COM ([email protected]) Maak-Kans-Op-Een-Bil.com-Cadeaukaart
                      bol.com ([email protected]) in-te-voeren-over-uw-ervaringen-met-Bol.com.
                      BOL.COM ([email protected]) Maak-Kans-Op-Een-Bil.com-Cadeaukaart
                      BOL.COM ([email protected]) ER_LIGT_EEN_BOL.COM_WAARDEBON_VOOR_U_KLAAR
                      BOL.COM ([email protected]) ER_LIGT_EEN_BOL.COM_WAARDEBON_VOOR_U_KLAAR
                      BOL.COM ([email protected]) ER_LIGT_EEN_BOL.COM_WAARDEBON_VOOR_U_KLAAR
                      BOL.COM ([email protected]) Er-ligt-een-Bol.com-waardebon-voor-u-klaar!
                      BOL.COM ([email protected]) Er-ligt-een-Bol.com-waardebon-voor-u-klaar!
                      BOL.COM ([email protected]) ER_LIGT_EEN_BOL.COM_WAARDEBON_VOOR_U_KLAAR
                      BOL.COM ([email protected]) Er-ligt-een-Bol.com-waardebon-voor-u-klaar!
                      bol.com ([email protected]) We-hebben-uw-feedback-nodig!
                      KLANtenservICE ([email protected]) RituaLS-TesteRS-GezoCHT!
                      Klantenservice ([email protected]) Maak-kans-op-een-JYSK-cadeaukaart
                      Klantenservice ([email protected]) Maak-kans-op-gratis-tanken-voor-6-maanden-lang
                      Klantenservice ([email protected]) 14-Kilo-IN-1-Maand-Zonder-Honger-TE-Lijden
                      Klantenservice ([email protected]) Maak kans op een cadeaukaart t.w.v. €500 van
                      Klantenservice ([email protected]) 14-Kilo-IN-1-Maand-Zonder-Honger-TE-Lijden,
                      Klantenservice ([email protected]) Maak-nu-kans-op-dit-pakket
                      Klantenservice ([email protected]) Maak-nu-kans-op-dit-pakket

                      Reageer


                      • #12
                        Goh, dit topic heeft de afdeling socia media weer eerst 2 weken over moeten vergaderen zeker? Voorgekookte meuk.

                        Reageer


                        • #13
                          Hoe kan ik adres op de blacklist krijgen bijvoorbeeld van @likeitnow.net want ze veranderen er voor 1 nummer en ik krijg er weer 1 dus zo blijf ik spam krijgen en ik doe niet anders dan de blacklist vullen met rotzooi
                          PS waarom alles in het engels en niet in het nederlands er zijn nog steeds mensen die dit niet kunnen zoals mijn moeder van 90 jaar die nog steeds op de computer bezig is
                          Laatst bewerkt door Rienk; 24 Dec 2019, 10:13.

                          Reageer


                          • #14
                            Je kan deze op de blacklist zetten als *@likeitnow.net

                            Reageer


                            • #15
                              ben het helemaal eens met de reactie van Zappy op 7 november.
                              Wat ik ook uiterst irritant vind is dat er tot 3 x per dag een rapportage komt! Ipv bv 1 x per week.
                              Ik ga proberen dat in de instellingen te veranderen maar de eerste 2 pogingen die ik deed, lopen al vast omdat de 'pagina niet gevonden werd'

                              Zeelandnet/ Delta moet echt beter hun best doen meer spam te vangen!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X