Sinds de installatie van het nieuwe SAGEMCOM modem ervaar ik problemen met Airprint die ik niet opgelost krijg. Ik werk met een HP Envy 5640 printer. Deze werkt draadloos goed vanaf mijn Windows 10 PC('s). Ik heb de printer een static IP gegeven (192.168.11.5, mijn DHCP range begint bij 192.168.11.10). Wanneer ik nu via iPad/iPhone probeer te printer, ziet de iPhone de printer wel, maar als ik voor "Druk Af" kies op het iDevice dan verschijnt even later een melding dat er geen verbinding met de printer gemaakt kan worden, en er wordt niets afgedrukt. Ik heb geen speciale apparatuur staan, dus gebruik het SAGEMCOM modem ook als router, er zit niets meer achter.
Uiteraard via de website van HP alle standaard stappen al geprobeerd, maar ik ben er nog niet achter wat het kan zijn. Misschien heeft iemand op dit forum nog een nuttige tip. Zouden de bonjour poorten in het sagemcom modem wel genoeg open staan???
Uiteraard via de website van HP alle standaard stappen al geprobeerd, maar ik ben er nog niet achter wat het kan zijn. Misschien heeft iemand op dit forum nog een nuttige tip. Zouden de bonjour poorten in het sagemcom modem wel genoeg open staan???
Reageer