Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Airprint en Sagemcom modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Airprint en Sagemcom modem

    Sinds de installatie van het nieuwe SAGEMCOM modem ervaar ik problemen met Airprint die ik niet opgelost krijg. Ik werk met een HP Envy 5640 printer. Deze werkt draadloos goed vanaf mijn Windows 10 PC('s). Ik heb de printer een static IP gegeven (192.168.11.5, mijn DHCP range begint bij 192.168.11.10). Wanneer ik nu via iPad/iPhone probeer te printer, ziet de iPhone de printer wel, maar als ik voor "Druk Af" kies op het iDevice dan verschijnt even later een melding dat er geen verbinding met de printer gemaakt kan worden, en er wordt niets afgedrukt. Ik heb geen speciale apparatuur staan, dus gebruik het SAGEMCOM modem ook als router, er zit niets meer achter.
    Uiteraard via de website van HP alle standaard stappen al geprobeerd, maar ik ben er nog niet achter wat het kan zijn. Misschien heeft iemand op dit forum nog een nuttige tip. Zouden de bonjour poorten in het sagemcom modem wel genoeg open staan???

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door ItsaMes Bekijk bericht
    Sinds de installatie van het nieuwe SAGEMCOM modem ervaar ik problemen met Airprint die ik niet opgelost krijg. Ik werk met een HP Envy 5640 printer. Deze werkt draadloos goed vanaf mijn Windows 10 PC('s). Ik heb de printer een static IP gegeven (192.168.11.5, mijn DHCP range begint bij 192.168.11.10). Wanneer ik nu via iPad/iPhone probeer te printer, ziet de iPhone de printer wel, maar als ik voor "Druk Af" kies op het iDevice dan verschijnt even later een melding dat er geen verbinding met de printer gemaakt kan worden, en er wordt niets afgedrukt. Ik heb geen speciale apparatuur staan, dus gebruik het SAGEMCOM modem ook als router, er zit niets meer achter.
    Uiteraard via de website van HP alle standaard stappen al geprobeerd, maar ik ben er nog niet achter wat het kan zijn. Misschien heeft iemand op dit forum nog een nuttige tip. Zouden de bonjour poorten in het sagemcom modem wel genoeg open staan???
    Zou je eens willen proberen om IPv6 uit te zetten op de printer? Dit doe je in de Embedded Web Server (EWS) van je printer. Deze kun je benaderen via een browser. Aangezien je de printer zelf een vast IP hebt gegeven, denk ik wel dat je weet wat ik bedoel.

    Mocht je er niet uitkomen, laat het gerust weten!

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht

      Zou je eens willen proberen om IPv6 uit te zetten op de printer? Dit doe je in de Embedded Web Server (EWS) van je printer. Deze kun je benaderen via een browser. Aangezien je de printer zelf een vast IP hebt gegeven, denk ik wel dat je weet wat ik bedoel.

      Mocht je er niet uitkomen, laat het gerust weten!
      Volgens mij was dit de oplossing! Ik begrijp niet dat dit met elkaar te maken heeft, maar het werkt nu wel, ik kan airprint(en) naar mijn HP printer, thx!

      Reageer


      • #4
        ItsaMes Graag gedaan! Ik had het bij mijzelf ook. Als ik het goed heb is jouw printer al een paar jaartjes oud. In de tijd dat die printers op de mark kwamen, was IPv6 nog niet zo in als nu. De optie zit er wel op alleen tegelijkertijd communiceren als er ook IPv4 actief is kunnen oudere printers niet echt hendelen. De printers van tegenwoordig wel.

        Ben blij dat het opgelost is. Fijne avond!
        Laatst bewerkt door marijnvdgruiter; 4 Oct 2019, 21:22.

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X