Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Vraag over ADSl

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Vraag over ADSl

    Hallo allemaal,

    wie heeft er ervaring met adsl en kan me veder helpen.
    op mijn adres is dit beschikbaar volgens fourstack.
    Wat mag ik verwachten in praktijk en is het stabiel genoeg?

    Ben een beetje klaar mee om 21 euro voor kabel te betalen wat ik al 2 jaar niet gebruik.


    Distributiepunt SDF
    Koper/DSL: 222Mbit
    Bonded koper/DSL: 215Mbit
    Afstand tot wijkcentrale: 1889 meter
    Laatst bewerkt door kemalito; 26 Aug 2019, 13:17.

  • #2
    Bij sommige providerchecks geven ze de maximaal haalbare snelheid uitgaande van jouw afstand tot de wijkcentrale. Het zal voornamelijk de snelheid zijn waar je op inlevert.

    Reageer


    • #3
      Gezien de snelheid denk ik dat je maximaal 300-500 meter van de straatkast zit die dan weer op glasvezel zit.

      Reageer


      • #4
        Mijn ervaring is, dat het heel stabiel is, maar met een maximale snelheid van 50MB (40MB in de praktijk).
        Wanneer je niet veel download, is hier best mee te leven.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door kemalito Bekijk bericht
          Wat mag ik verwachten in praktijk en is het stabiel genoeg?
          Wat je opnoemt zijn de maximaal haalbare bandbreedtes. Afhankelijk van de te gebruiken provider kan dat wel eens varieren.
          Check hoeveel aderparen je tot je beschikking hebt. Bij twee aderparen kun je gebruikmaken van zgn. bonding, wat je bandbreedte ten goede komt.

          https://www.ipvisie.com/vdsl/vdsl-bonding

          Is een stabiele verbinding, maar is qua techniek helaas toch wat acherhaald.
          Waarom gebruik je geen kabel? Slechte ervaring?

          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            ADSL is een wat oudere DSL techniek maar kan nog prima voldoen als je geen zware gebruiker bent. VDSL is een snellere variant. Met VDSL Bonded Vectoring, weer een verbeterde variant van VDSL kunnen zelfs snelheden van 400 Mbit worden gehaald via het kopernetwerk van KPN. Je moet dan wel minimaal 2 binnenkomende aderparen in je huis hebben en de wijkcentrale moet geschikt zijn voor VDSL Bonded Vectoring: https://www.kieszeker.nl/internet-tv-bellen/vdsl/

            Overigens heb ik zelf de beste ervaringen met de kabel. Uiteindelijk kunnen daar hogere snelheden op worden bereikt en je bent niet afhankelijk van de afstand tot de centrale zoals dat bij DSL wel het geval is. Glasvezel ligt niet bij mij in de straat.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X