Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Static DNS Server Configuration op Sagemcom 3890V3 modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Static DNS Server Configuration op Sagemcom 3890V3 modem

    Sinds gisteren heb ik een nieuw modem gekregen: de Sagemcom 3890V3. In mijn oude modem had ik al lange tijd een DNS server ingesteld van Cisco om daarmee gefilterd internet binnen te halen. Dat werkte prima. Nu heb ik in het modem bij DNS gekozen voor Static DNS Server Configuration op ON en vervolgens de primaire en secondare DNS server ingevuld. Helaas, allemaal zonder enig effect. DNS server wordt niet gebruikt. Wat kan ik doen om dit wel te activeren?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door adverwijs Bekijk bericht
    Sinds gisteren heb ik een nieuw modem gekregen: de Sagemcom 3890V3. In mijn oude modem had ik al lange tijd een DNS server ingesteld van Cisco om daarmee gefilterd internet binnen te halen. Dat werkte prima. Nu heb ik in het modem bij DNS gekozen voor Static DNS Server Configuration op ON en vervolgens de primaire en secondare DNS server ingevuld. Helaas, allemaal zonder enig effect. DNS server wordt niet gebruikt. Wat kan ik doen om dit wel te activeren?
    Dit is een bug in de software van het modem. Delta is nu bezig met een test pilot en heeft aan sommige gebruikers de nieuwe versie verstrekt. In de nieuwe versie is dit opgelost. Binnen niet al te lange tijd zal de nieuwe versie naar de andere gebruikers worden gestuurd. Nog even geduld dus.

    Reageer


    • #3
      Bedankt, ik wacht het dan even af.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht

        Dit is een bug in de software van het modem. Delta is nu bezig met een test pilot en heeft aan sommige gebruikers de nieuwe versie verstrekt. In de nieuwe versie is dit opgelost. Binnen niet al te lange tijd zal de nieuwe versie naar de andere gebruikers worden gestuurd. Nog even geduld dus.
        Goedemiddag, begin augustus was het bericht dat er een nieuwe versie van de firmware aan zat te komen en ik nog even geduld moest hebben. Het is nu eind december. Wat is de stand van zaken?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door adverwijs Bekijk bericht

          Goedemiddag, begin augustus was het bericht dat er een nieuwe versie van de firmware aan zat te komen en ik nog even geduld moest hebben. Het is nu eind december. Wat is de stand van zaken?
          als je inlogt in het modem, dan kun je de software versie controleren.
          ik heb FAST3890V3_DELTA-SIP_sw05.76.9.5e-1

          en dan kun je meteen kijken of je iets meer dan voorheen kunt instellen.

          Reageer


          • #6
            Helaas, dat is ook de versie van de software die ik heb en daarmee kun je als DNS server instellen wat je wil, hij reageert nergens op.

            Reageer


            • #7
              Is er bekend of er gewerkt wordt aan het probleem dat de DNS server niet ingesteld kan worden in dit modem? Probleem doet zich nu al voor vanaf begin augustus en als het nooit opgelost gaat worden moet ik iets anders gaan verzinnen. Het surffilter van Delta is geen goed alternatief. Dat levert me teveel problemen op in het gebruik.

              Reageer


              • #8
                Op dit moment zou deze functie gewoon moeten werken (en dat doet hij hier ook).

                Wat heb je waar precies allemaal ingesteld?

                Hoe test je of het wel/niet werkt?
                Laatst bewerkt door deltacpe; 7 Jan 2020, 12:41.

                Reageer


                • #9
                  In de instellingen van het modem onder My HomeBox heb ik onder DNS de Static DNS Server Enabled en dit adres ingesteld:


                  Dit is de DNS server die bij OPENDNS van Cisco is ingesteld en die mijn verkeer moet filteren. In het oude modem werkte dat ook inderdaad, maar nu kan ik in OPENDNS geen enkel verkeer ontdekken en er wordt ook niets gefilterd.
                  Laatst bewerkt door adverwijs; 7 Jan 2020, 16:52.

                  Reageer


                  • #10
                    Het nieuwe modem werkt met ipv4+ipv6 (Dual Stack) (op het oude was alleen ipv4 actief).

                    Als ik het goed begrijp heb je de ipv6 static dns niet aangepast. Daar worden nu dan nog de standaard (=DELTA) DNS servers gebruikt.
                    Als het apparaat wat je gebruikt (pc, telefoon etc) ook netjes ipv4+ipv6 doet (en voorrang geeft aan ipv6), worden voor ipv6 nog die standaard DNS servers gebruikt. Dat kan de reden zijn waarom het niet werkt zoals je verwacht.
                    Je kunt bij ipv6 static dns de ipv6 adressen van OpenDNS invullen.

                    Reageer


                    • #11
                      Bedankt, het werkt. Heb ik 5 maanden op gewacht en het is zo simpel op te lossen ;-). Achteraf is altijd alles makkelijk natuurlijk.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X