Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DNS hapert?

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • DNS hapert?

    Heeft iemand dezelfde problemen dat het internet af en toe uitvalt waarna binnen 10 minuter er weer verbinding is. Chrome geeft aan dat er problemen zijn met de DNS server. Is er een mogelijkheid om dit in het Cisco modem te veranderen?
  • 13 Reacties

  • #2

    Je kunt altijd ook nog een alternatieve dns server proberen zoals :

    Google

    1.1.1.1

    Quad9
    Laatst bewerkt door driepinter; 3 weken geleden.

    Reageer


    • #3
      of even flushen?

      CMd openen en dan ipconfig / flushdns en daarna ipconfig /registerdns ( Wel met admin rechten)

      Reageer


      • #4
        ???

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Tentk Bekijk bericht
          ???
          Een website legt een pad af van jou computer tot de website
          als dit pad veranderd kijkt de dns nog wel naar het oude pad

          door te "flushen"
          word er gekeken hoe het pad moet zijn

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Markiequarkie Bekijk bericht
            of even flushen?

            CMd openen en dan ipconfig / flushdns en daarna ipconfig /registerdns ( Wel met admin rechten)
            Heeft weinig zin om zoiets op die manier te zeggen tegen iemand die nog nooit in een command line is geweest.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

              Heeft weinig zin om zoiets op die manier te zeggen tegen iemand die nog nooit in een command line is geweest.
              moeilijk te zeggen met de weinig tekst die aangeleverd word
              Maar corrigeer me, dan komen we uit eindelijk samen tot de oplossing voor dit probleem

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Markiequarkie Bekijk bericht

                moeilijk te zeggen met de weinig tekst die aangeleverd word
                Maar corrigeer me, dan komen we uit eindelijk samen tot de oplossing voor dit probleem
                Het heeft totaal geen zin. Dat "Chrome zegt dat er iets is met de DNS" wil alleen maar zeggen dat de verbinding weg is.

                Dus dat moet gewoon door Delta bekeken worden. Maar die schitteren door afwezigheid. In het weekend staat de wereld toch stil? Die begint maandag toch pas weer om 8 uur?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

                  Het heeft totaal geen zin. Dat "Chrome zegt dat er iets is met de DNS" wil alleen maar zeggen dat de verbinding weg is.

                  Dus dat moet gewoon door Delta bekeken worden. Maar die schitteren door afwezigheid. In het weekend staat de wereld toch stil? Die begint maandag toch pas weer om 8 uur?
                  waaruit haal jij dat het meteen aan de verbinding ligt?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Markiequarkie Bekijk bericht

                    waaruit haal jij dat het meteen aan de verbinding ligt?
                    Omdat de verbinding het na 10 minuten weer doet.

                    Reageer


                    • #11
                      Chrome wil nog wel eens zijn eigen DNS instellingen gebruiken (‘async dns’) dus als alleen Chrome moeilijk doet, is het mogelijk niet een probleem bij ZeelandNet.
                      Heb je al bijgewerkt naar Chrome 76? Speelt het probleem nog?

                      Reageer


                      • #12
                        Ben benieuwd wanneer we een update krijgen, erg nieuwsgierig of hij al een stap verder is

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                          Chrome wil nog wel eens zijn eigen DNS instellingen gebruiken (‘async dns’) dus als alleen Chrome moeilijk doet, is het mogelijk niet een probleem bij ZeelandNet.
                          Heb je al bijgewerkt naar Chrome 76? Speelt het probleem nog?
                          "Heeft iemand dezelfde problemen dat het internet af en toe uitvalt"

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht
                            Heeft iemand dezelfde problemen dat het internet af en toe uitvalt waarna binnen 10 minuter er weer verbinding is. Chrome geeft aan dat er problemen zijn met de DNS server. Is er een mogelijkheid om dit in het Cisco modem te veranderen?
                            Ervaar je nog steeds problemen? En heb je dit ook bij het gebruik van een andere browser? Zoja, kan je mij via de e-mail je klantgegevens en een korte omschrijving van het probleem doorgeven dan kijk ik je verbinding even na. Je mag de e-mail richten aan forumbeheer@zeelandnet.nl

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X