Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Van fiber/coax naar full fiber

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Van fiber/coax naar full fiber

    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht Delta gaat in Zeeland stug door met o.a. glasvezel:
    https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/sne...w4IH2t3VU2aQzU



    Lees even mee:
    "DELTA heeft een glasvezel-coax netwerk: het hart van het DELTA-netwerk in Zeeland bestaat uit glasvezel. Alleen de laatste meters naar de voordeuren is van coax. Met de nieuwste internettechniek DOCSIS 3.1 worden nu internetsnelheden geboden tot 1 gbps"

    Dat zou dan inhouden dat als ik glasvezel wil hebben, alleen de laatste meters naar de voordeur de coaxkabel op mijn kosten moeten worden vervangen door glasvezel (tot in de meterkast, waar ik nu coax heb in de woonkamer). Kan iemand mij vertellen wat ik daarvoor zou moeten betalen? De straatkast staat bij mij in de voortuin (+/- 9 meter).
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Ik zou Delta bellen als ik jou was

    Reageer


    • #3
      In het kader van 'we delen de informatie' wacht ik wel even af totdat iemand van Delta in/op dit topic reageert.
      Thnx, Wbkbtr
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        ik vraag me af of de straatkastjes wel aangesloten zijn op glasvezel.
        als ik bekijk, wat er de laatste paar jaar in de wijk en in de straat aan bekabeling is gedaan, dan heb ik sterk het vermoeden, dat het glasvezel-netwerk van Delta niet verder komt dan de wijk-kasten.
        er is nml. wel glasvezel aangelegd, maar dat ging van wijkkast naar wijkkast.
        en dus niet van wijkkast naar straatkastjes.

        dat betekent volgens mij dat de straatkastjes nog steeds via coax van signaal worden voorzien.

        Reageer


        • #5
          Waarschijnlijk dit ?
          Bijgevoegde bestanden

          Reageer


          • #6
            in de straatkast zit coax, geen glas...

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X