Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid F@st modem 3890 ontzettend traag

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Snelheid F@st modem 3890 ontzettend traag

    Ik heb sinds afgelopen woensdag een nieuw modem laten installeren door een monteur (F@st modem 3890).
    Alles volgens het boekje aangesloten, maar nu blijkt dat ik met speedtest behoorlijk teleurstellende resultaten behaal.
    Voorheen haalde in downloadsnelheden van 249 mb/sec en een upload van 14 mb/sec, op dit moment haal ik een downloadsnelheid van ongeveer 30 mb/sec, de uploadsnelheid is hetzelfde gebleven, 14 mb/sec.

    Ik heb een Premium abonnement. Ik zou volgens mij toch hogere snelheden moeten halen.

    Verder heb ik een gastnetwerk geconfigureerd, en ik heb aan de 3890 modem/router twee bedrade switches hangen.

    Heeft iemand enig idee waar dit verder aan kan liggen?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door mvdhiele Bekijk bericht
    Heeft iemand enig idee waar dit verder aan kan liggen?
    Meet je dit mbv een bekabelde verbinding rechtstreeks op je nieuwe modem of via een van de switches?

    Even checken:
    - Welke Speedtest (link) gebruik je?
    - Netwerkkabeltje(s) beschadigd (tussen deur gekomen of door de kavia - ik noem maar wat)
    - Heb je het over WiFi prestatie of via een vast verbinding met netwerkkabeltje(s) voor gastnet en/of gewone netwerk clients?
    - Is iemand tegelijkertijd via smart TV of client (NAS of mediaspeler) aan het streamen of downloaden?

    Soms helpt het door je F@st modem/router even uit te zetten - 15 sec wachten - weer aanzetten.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht

      Meet je dit mbv een bekabelde verbinding rechtstreeks op je nieuwe modem of via een van de switches?

      Even checken:
      - Welke Speedtest (link) gebruik je? Ookla speedtest
      - Netwerkkabeltje(s) beschadigd (tussen deur gekomen of door de kavia - ik noem maar wat) Nee alles is ongeveer zo goed als nieuw
      - Heb je het over WiFi prestatie of via een vast verbinding met netwerkkabeltje(s) voor gastnet en/of gewone netwerk clients? WiFi prestaties
      - Is iemand tegelijkertijd via smart TV of client (NAS of mediaspeler) aan het streamen of downloaden? Nee, er wordt op dit moment niet gedownload of gestreamd.

      Soms helpt het door je F@st modem/router even uit te zetten - 15 sec wachten - weer aanzetten.
      Hoi Webkabouter,

      Zie mijn antwoorden in het rood achter de door jou gestelde vragen.

      Bedankt voor je hulp!

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door mvdhiele Bekijk bericht

        - Heb je het over WiFi prestatie of via een vast verbinding met netwerkkabeltje(s) voor gastnet en/of gewone netwerk clients? WiFi prestaties
        bij het controleren van up- en download snelheden, moet je altijd eerst meten via een upt-kabel.
        dus doe dat es

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          - Netwerkkabeltje(s) beschadigd (tussen deur gekomen of door de kavia - ik noem maar wat)
          Ik heb zoiets dus eens meegemaakt he? Door een cavia.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

            bij het controleren van up- en download snelheden, moet je altijd eerst meten via een upt-kabel.
            dus doe dat es
            Zojuist met een kabel getest, het lijkt er op dat de snelheid veel beter is.
            Het probleem zit 'm dus in de WiFi verbinding lijkt het.

            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: speedtest.png
Bekeken: 592
Grootte: 52,4 Kb
ID: 175323

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door mvdhiele Bekijk bericht

              Zojuist met een kabel getest, het lijkt er op dat de snelheid veel beter is.
              Het probleem zit 'm dus in de WiFi verbinding lijkt het.
              Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Schermafbeelding 2019-06-15 om 12.54.01.jpg Bekeken: 1 Grootte: 59,9 Kb ID: 175325
              Laatst bewerkt door fred44nl; 15 Jun 2019, 13:01.

              Reageer


              • #8
                Ik haalde het met mijn vorige modem ook (draadloos) zonder problemen. Toen zat ik ook op 249/14

                Reageer


                • #9
                  https://www.delta.nl/wifi-heel-je-hu...com-fst-3890v3
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 16 Jun 2019, 19:07.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Mogelijk stonden de instellingen op je oude modem anders dan op het nieuwe modem. Deze instellingen wijzig je niet via MijnDELTA, maar op het modem zelf. Je kan inloggen op het modem via het adres 192.168.11.1.

                      Gebruikersnaam is standaard 'beheer' (zonder ' '). Het wachtwoord staat op de sticker op het modem.

                      Kom je er echt niet uit, stuur dan een mailtje naar [email protected] met je klantgegevens en dan kijk ik dit verder voor je na.
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        Goedenavond Webkabouter,

                        Ik heb al het bovenstaande ook al geprobeerd. Ik heb verder ook geen storende elementen in huis.
                        Het 3890 modem staat ingesteld op de 5.0GHz band.
                        Het vreemde is, ik heb op de bovenverdieping een draadloze switch hangen (Apple Airport Extreme) en daar haal ik wel snelheden (draadloos) van 200/15 mbps.

                        Alleen beneden gaat mijn internetsnelheid steeds verder omlaag. Ik haal nu nog maar 30/10 mbps.

                        Ik heb de forumbeheerder ook al een mail gestuurd.

                        Ik hoop dat dit binnenkort word opgelost.

                        In ieder geval bedankt voor het meedenken!

                        Reageer


                        • #13

                          Dat is waarschijnlijk een softwarebug.

                          Hoe te checken of dat het probleem is:
                          - Factory reset modem (knopje acherop of in web-ui)
                          - gastnetwerk niet meer aanzetten.
                          - wifi zou weer snel moeten zijn

                          In de nieuwe software van het modem (in voorbereiding) zit het probleem niet meer in.
                          Aanvulling: Deze bug treedt niet altijd op, dus het kan ook gewoon werken zonder dat je er last van hebt

                          Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Caroline Bekijk bericht
                            Dat is waarschijnlijk een softwarebug.

                            Hoe te checken of dat het probleem is:
                            - Factory reset modem (knopje acherop of in web-ui)
                            - gastnetwerk niet meer aanzetten.
                            - wifi zou weer snel moeten zijn

                            In de nieuwe software van het modem (in voorbereiding) zit het probleem niet meer in.
                            Aanvulling: Deze bug treedt niet altijd op, dus het kan ook gewoon werken zonder dat je er last van hebt
                            Ook al enig idee wanneer deze nieuwe software komt? We zitten er namelijk met smart op te wachten. De huidige software van et modem zit vol met bugs of beperkingen

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht

                              Ook al enig idee wanneer deze nieuwe software komt?
                              Helaas heb ik daarop geen antwoord op dit moment.
                              A prudent question is one-half of wisdom

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X