Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mirai Botnet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mirai Botnet

    Mijn internet was laatst in quarantine gezet, vanwege een botnet (Mirai) wat in een van mij Linux apparaten zit (webcam?). Bij de melding was er een link naar een Mirai Botnet scanner (https://www.imperva.com/blog/malware...i-ddos-botnet/), maar deze link werkt niet.
    Ik heb nu alle user / passwords veranderd, maar ik kan nu niet checken of het nu is opgelost.
    Is er een mogelijkheid dat ik de resultaten van de Delta scanner kan inzien? Ik krijg de resultaten alleen te zien wanneer ik in quarantine gezet ben, ik zou dat graag van te voren willen weten......

  • #2
    Mijn internet was laatst in quarantine gezet, vanwege een botnet (Mirai) wat in een van mij Linux apparaten zit (webcam?)

    Reageer


    • #3
      Hoeft niet een goedkoop apparaat te zijn; het kan zelfs in je router zitten (waarvan ik denk dat het daar inzit). Vooral routers die op oude firmware draaien zijn erg gevoelig.

      Reageer


      • #4
        Beste Vondee, Kan je ons via de e-mail je klantgegevens doorsturen dan kijk ik voor je na wat de reden is van de blokkade en of de besmetting nog steeds aanwezig is. Je mag de e-mail richten aan [email protected]

        Reageer


        • #5
          Email verstuurd. Ik denk dat ik weer geblokkeerd ben, en vermoed dat het in mijn router zit. Ik zal vanavond een factory reset doen en password veranderen

          Reageer


          • #6
            Bedankt voor de e-mail we hebben deze ontvangen

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Vondee Bekijk bericht
              Email verstuurd. Ik denk dat ik weer geblokkeerd ben, en vermoed dat het in mijn router zit. Ik zal vanavond een factory reset doen en password veranderen
              Je hebt vast ook al gecontroleerd of je de nieuwste firmware hebt (of heb je een router waar geen updates meer voor komen?)

              Reageer


              • #8
                Ook nieuwe Firmware erop gezet.

                Version 3.0.0.4.384.45717 2019/05/13 39.76 MBytes ASUS RT-AC68U Firmware version 3.0.0.4.384.45717
                - Fixed DDoS vulnerability.
                - Fixed AiCloud vulnerability. Thanks for Matt Cundari's contribution.
                - Fixed command injection vulnerability. Thanks for S1mba Lu's contribution.
                - Fixed buffer overflow vulnerability. Thanks for Javier Aguinaga's contribution.
                Ben net iets te laat geweest voor de update, maar ik zal zeker niet de enigste zijn.....

                Heb nu de router weer aangesloten, dus of Delta nu kan controleren of het opgelost is?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Vondee Bekijk bericht
                  Email verstuurd. Ik denk dat ik weer geblokkeerd ben, en vermoed dat het in mijn router zit. Ik zal vanavond een factory reset doen en password veranderen
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 14 Jun 2019, 19:27.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Het probleem is dat zodra de blokkade is opgegeven, dit enige tijd duurt voordat deze weer wordt ingeschakeld, dus ik zie te laat of het is opgelost. Ik heb sterk vermoeden dat het in mijn router zat, vooral omdat ik het password niet kon wijzigen. (Mirai Botnet kan icm de vorige Firmware versie van ASUS dmv Command Injection het password blokkeren.) Ik heb niets 2e hands gekocht.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Vondee Bekijk bericht

                      Het probleem is dat zodra de blokkade is opgegeven, dit enige tijd duurt voordat deze weer wordt ingeschakeld, dus ik zie te laat of het is opgelost. Ik heb sterk vermoeden dat het in mijn router zat
                      Zat of zit? Om je vermoeden te staven zul je je router even buiten spel moeten zetten door de router fysiek af te koppelen, Wifi op het Delta modem aan te zetten, en kijken of je daarna weer wordt geblokkeerd. Dan ligt het aan een van de apparaten die via de modem/router van Delta het net op gaat. Als je dat duidelijk hebt, is het daarna een kwestie van alle apparaten uitzetten, en een voor een (het andere apparaat weer uitzetten) in je netwerk activeren en kijken of je weer wordt geblokkeerd. Alleen via deze procedure kun je er achter komen wat de spelbreker is...
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 14 Jun 2019, 21:29.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X