Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik WAS heel positief over Delta

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ik WAS heel positief over Delta

    Goede dag forum lezers,

    Ik wou het eerst niet hier vertellen maar na een paar dagen me te ergeren doe ik het toch maar.

    Na op het forum mijn bevindingen te hebben vermeld met onder anderen , happerenede beeld in de app, een ping die niet altijd stabiel is en een jitter die ook niet altijd dezelfde waarde heeft, kreeg ik netjes een bericht om mijn gegevens door te zetten via de mail.

    Top , netjes een mailtje terug dat er een monteur langs kwam om te kijken ! Vond ik een beetje overdreven maar goed he misschien zit er wel iets mis. Het is nooit gek als er een monteur komt.

    Zeer snel een afspraak gemaakt , netjes een mailt , een sms wanneer die kwam alleen maar lof, top top top delta .

    Kan hier niets over zeggen snel / goed / professioneel/ goed gecommuniceerd top

    Monteur mooi op tijd

    Monteur komt netjes , kijkt bij de modem doet wat meetingen. En zegt dat er iets niet goed zit bij de aansluiting.

    Is wel grappig dezelfde monteur heeft het aangesloten, en het zit er pas een paar maanden !

    Maar goed hij gaat aan de slag, hij haalt wat weg, ( denk de splitten van de tv en de data van de coax ,bliksem beveiligingen) en zet iets terug ( denk een kleinere versie).

    En meet ,en klaar. Ik kijk op de computer en doe een speedtest en inderdaad ik haal bijna mijn snelheid. Tot zover nog goed.

    Monteurtje gaat weg. En neemt gelijk het internet mee, want mijn internet valt weg nou kan gebeuren dacht ik, even gewacht en mijn internet was weer terug.

    Maar goed ik woont kijken via de coax heelas geen beeld, monteur heeft de coax vergeten aan te sluiten, was andere aansluiting , teveel werk dus.

    Maar nu een aantal dag veder valt het internet iedere dag een aantal keer uit, dus het probleem waar voor die kwam is niet opgelost mijn coax tv heb ik anders aangesloten en mijn internet valt meer uit als dat ik er gebruik van kan maken.

    Dus als een monteur langs komt kijk zelf goed mee, kijk zelf of je internet heb en tv hebt.

    Vertrouwen is goed maar controllen is beter !

    Dus delta graag weer een monteur graag een andere die alles maakt mijn internet en mijn coax
    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Dominique Bekijk bericht
    Goede dag forum lezers,


    Maar goed hij gaat aan de slag, hij haalt wat weg, ( denk de splitten van de tv en de data van de coax ,bliksem beveiligingen) en zet iets terug ( denk een kleinere versie).

    En meet ,en klaar. Ik kijk op de computer en doe een speedtest en inderdaad ik haal bijna mijn snelheid. Tot zover nog goed.
    Aan je verhaal te horen heeft de monteur het signaalniveau en de demping gemeten. Met die busjes die ertussen worden gezet, wordt de signaalsterkte bijgeregeld. Te hard is niet goed (want overstuurd) en te zacht ook niet. Vergelijk het met een microfoon en een versterker.


    De signaalniveaus kun je trouwens aflezen in het modem, en dat kan DELTA ook op afstand. De monteur kan meer meten, zoals storingsniveaus en ruis.

    Het zou ook kunnen zijn dat er storing uit jouw netwerk komt. Dat hoort niet te kunnen want de splitter zorgt ervoor dat retourverkeer vanaf je tv wordt tegengehouden. Maar je zou voor de grap eens kunnen testen zonder de tv-kabel aangesloten. Is je internet dan wel stabiel dan is de splitter misschien kapot.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
      .........dan is de splitter misschien kapot.
      Zomaar een vraag: die splitter is toch ook van Delta?

      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

      Reageer


      • #4
        GoeRoe ik heb zelf een tv verstekker van hirschmann, die is retour geschikt .

        Maar ik probeer het te vertellen :

        Coax komt binnen , dan komt er een splitter ( deze is vervangen, tv / data) .

        En dan naar de modem en naar mijn eigen coax tv verstekker.

        Dus ben niet zo blij met de monteur geweest, ik denk zelf dat het meer met de installatie buiten huis ligt.

        Kreeg wel netjes een kaartje in de bus dat delta binnen kort bij ons in de buurt aan de slag gaat voor next generation netwerk.

        Dus delta heeft wel iets geleerd , ze communiceren wel iets.

        Rinus ja de splitter die ze hebben vervangen is van delta !

        Foto is wat ze hebben vervangen !
        Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Dominique Bekijk bericht
          GoeRoe ik heb zelf een tv verstekker van hirschmann, die is retour geschikt .

          Maar ik probeer het te vertellen :

          Coax komt binnen , dan komt er een splitter ( deze is vervangen, tv / data) .

          En dan naar de modem en naar mijn eigen coax tv verstekker.

          Dus ben niet zo blij met de monteur geweest, ik denk zelf dat het meer met de installatie buiten huis ligt.

          Kreeg wel netjes een kaartje in de bus dat delta binnen kort bij ons in de buurt aan de slag gaat voor next generation netwerk.

          Dus delta heeft wel iets geleerd , ze communiceren wel iets.

          Rinus ja de splitter die ze hebben vervangen is van delta !

          Foto is wat ze hebben vervangen !
          Hey Dominique, Is er al contact geweest over een nieuwe monteur? Indien nog niet? Kan je mij via de e-mail je klantnummer of postcode, huisnummer en de geboortedatum van de contractant doorsturen, plus een korte omschrijving van je probleem dan kijk wat ik voor je kan doen. Je mag de e-mail richten aan [email protected]
          Laatst bewerkt door LexA; 13 Jun 2019, 15:20.

          Reageer


          • #6
            Vandaag is er een nieuwe monteur langs geweest !

            He he eindelijk een monteur die het wel snapt :

            Vriendelijk, spraakzaam ,meedenken , ruimdenkend, en vooral een monteur die zijn vak verstaat.

            Dus al met al ben ik op dit moment tevreden, wel jammer en zonde dat het zolang ( wat is lang) moest duren en twee monteurs voor langs moesten komen .

            Maar goed als het goed is draaid alles weer als een zonnetje
            Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

            Reageer


            • #7
              Fijn dat het weer werkt Dominique. Ook bedankt dat je tijd en moeite neemt om je feedback door te geven, zowel goed als slecht. Dit zal ik doorgeven aan de betreffende afdeling.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Dat is wel het minste wat ik kan doen !

                Ik ben van mening als je hier verteld wat minder goed gaat / slecht / echt fout gaat of klachten zijn , of terwijl je gal soms uit , wat sommige van ons doen.

                Dan moet je ook vertellen als wel iets goed gaat , want het gaat niet allemaal fout of slecht !
                Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                Reageer


                • #9
                  Fijn om te horen dat het allemaal opgelost is. Aangezien er geen andere vragen meer staan en het originele probleem opgelost is sluit ik het artikel

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X