Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta Fiber Nederland

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta Fiber Nederland

    "Investeringsmaatschappij EQT Infrastructure is in Nederland vooral bekend omdat het in november 2017 Rabobouwfonds CIF en CAIW (Caiway) overnam en is tevens eigenaar van de Zeeuwse provider Delta."

    Moeten we Delta nu lezen als Delta Fiber Nederland, waarvan het hoofdkwartier is gevestigd in Schiedam, of zijn het twee verschillende entiteiten?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    DELTA Fiber Nederland is een Nederlands telecombedrijf. We hebben netwerken door heel Nederland en leggen voortdurend nieuwe netwerken aan, voornamelijk in randstedelijke gebieden en buitengebieden. Net als voor de 550.000 woningen en bedrijven die al op ons netwerk zijn aangesloten maken we zo voor steeds meer mensen snel internet toegankelijk. DELTA en Caiway zijn onze merken voor de levering van internet, televisie, telefonie en mobiele diensten.

    DELTA Fiber Nederland is eigendom van het Zweedse investeringsbedrijf EQT. De merken DELTA, Caiway, Glasvezel buitenaf en ZeelandNet behoren tot de onderneming. Bij het gezamenlijk bedrijf werken ongeveer 750 medewerkers.

    aldus https://www.deltafibernederland.nl/nl/over-ons/

    Reageer


    • #3
      Zou het niet slimmer zijn om bij verandering van eigenaar de naam van het bedrijf of merknam te handhaven. Dan weet je als klant/afnemer tenminste met wie je van doen hebt.
      ???
      Laatst bewerkt door Tentk; 29 Apr 2019, 23:48.

      Reageer


      • #4
        Ter info.

        Bron
        Bijgevoegde bestanden
        Laatst bewerkt door driepinter; 30 Apr 2019, 08:41.

        Reageer


        • #5
          Ftth yay! Behalve in je eigen provincie...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Tentk Bekijk bericht
            Zou het niet slimmer zijn om bij verandering van eigenaar de naam van het bedrijf of merknam te handhaven. Dan weet je als klant/afnemer tenminste met wie je van doen hebt.???
            Wat ik mij ervan kan herinneren was dat Delta Retail (Delta Comfort en Zeelandnet BV) ook is overgenomen door EQT. Dit was een overdracht van de aandelen in DELTA Comfort B.V. (inclusief DELTA Kabelcomfort Netten B.V. en ZeelandNet B.V.) aan EQT Infrastructure. DELTA Retail behield de namen DELTA en Zeelandnet en is gevestigd in Zeeland.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Het is inderdaad wel triest dat Delta Fiber overal glasvezelnetwerken aanlegt. Zelfs nu in Gouda, maar de eigen provincie Zeeland kan gewoon het zuur krijgen en aan de coaxkabel blijven hangen. En voordat hier een moderator gaat piepen. Op de website van Caiway ( dus ook Delta Fiber) staat zelf een uitleg dat glasvezel veel beter is als coax.

              https://nieuws.caiway.nl/glasvezel-werkt-beter/

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                Het is inderdaad wel triest dat Delta Fiber overal glasvezelnetwerken aanlegt. Zelfs nu in Gouda, maar de eigen provincie Zeeland kan gewoon het zuur krijgen en aan de coaxkabel blijven hangen. En voordat hier een moderator gaat piepen. Op de website van Caiway ( dus ook Delta Fiber) staat zelf een uitleg dat glasvezel veel beter is als coax.

                https://nieuws.caiway.nl/glasvezel-werkt-beter/
                Ik zou het dan maar eens goed lezen, want wat daar staat klopt van geen kanten (bv max 500mbit/s via de coax, dat dat niet waar is weten we aangezien Delta nu abonnementen aanbiedt van 1Gbit/s) Dat is gewoon een verkooppraatje van een glasvezelprovider. In feite is Delta nu concurrent van zichzelf.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht
                  In feite is Delta nu concurrent van zichzelf.
                  Volgens mij werkt het als volgt: het moederbedrijf EQT wil de Nederlandse markt penetreren. Door de overname van CIF, Caiway en Zeeuwse provider Delta (hoe die inmiddels ook mag heten), wordt de marktwaarde van Delta (en dus voor de investeerders van EQT) groter. Er is genoeg kennis in huis om nieuwe aansluitingen te realiseren - Zeeland is/wordt relatief goedkoop afgedekt met docsis 3.2 (Ziggo en KPN hebben geen belangen in de Zeeuwse bandbreedte), terwijl er in de rest van Nederland nog genoeg te halen valt (daar hebben we ook nog buitengebieden die over een paar jaar ontsloten zullen worden). Ik zou er niet van staan te kijken als de strategen van de andere grote maatschappijen al een bod hebben neergelegd bij EQT.

                  Voor mij als gebruiker is het vooralsnog belangrijk dat ik bandbreedte kan krijgen vergelijkbaar met andere landelijke regio's en voor een goede prijs; afgezien van de bandbreedte voor upload ben ik best tevreden met wat Delta mij aanbiedt. Service is prima en weinig storingen totop heden.
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 2 May 2019, 01:19.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Caiway heeft dan blijkbaar weer interesse in diensten via het Ziggo kabelnetwerk te gaan leveren.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Volgens mij werkt het als volgt: het moederbedrijf EQT wil de Nederlandse markt penetreren. Door de overname van CIF, Caiway en Zeeuwse provider Delta (hoe die inmiddels ook mag heten), wordt de marktwaarde van Delta (en dus voor de investeerders van EQT) groter. Er is genoeg kennis in huis om nieuwe aansluitingen te realiseren - Zeeland is/wordt relatief goedkoop afgedekt met docsis 3.2 (Ziggo en KPN hebben geen belangen in de Zeeuwse bandbreedte), terwijl er in de rest van Nederland nog genoeg te halen valt (daar hebben we ook nog buitengebieden die over een paar jaar ontsloten zullen worden). Ik zou er niet van staan te kijken als de strategen van de andere grote maatschappijen al een bod hebben neergelegd bij EQT.

                      Voor mij als gebruiker is het vooralsnog belangrijk dat ik bandbreedte kan krijgen vergelijkbaar met andere landelijke regio's en voor een goede prijs; afgezien van de bandbreedte voor upload ben ik best tevreden met wat Delta mij aanbiedt. Service is prima en weinig storingen totop heden.
                      Ja, zeker interessant. Er is eigenlijk maar 1 kandidaat om Delta te kopen van EQT en dat is VodafoneZiggo. Maar mag dat van de ACM?

                      Reageer


                      • #12
                        Dat mag zeker niet. Ik denk eerder dat T-Mobile het netwerk overneemt tzt.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                          Dat mag zeker niet. Ik denk eerder dat T-Mobile het netwerk overneemt tzt.
                          Zeker is het niet. ACM kan het ook goedkeuren.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Er is genoeg kennis in huis om nieuwe aansluitingen te realiseren - Zeeland is/wordt relatief goedkoop afgedekt met docsis 3.2
                            Haha. Goedkoop. Maar waar het hier feitelijk om draait is dit:

                            Wat is sneller? 8 milliseconden ping op koper, of 8 milliseconden ping op glas?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht
                              Haha. Goedkoop.
                              We hebben het hier als zijnde Delta/Zeelandnet. Vergeet niet dat de aanleg van het CAI netwerk indertijd een gemeentelijke aangelegenheid was.

                              Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht
                              Maar waar het hier feitelijk om draait is dit:
                              Voudt. Het is een veel voorkomende misvatting dat ping gebruikt kan worden om de snelheid van een verbinding vast te stellen. Reden hiervan is dat een ping slechts aangeeft in welke tijd en via welke hops een ipadres wordt gevonden, terwijl down- en uploadprotocollen totaal anders werken. Sterker nog, het pad van de ping hoeft niet noodzakelijkerwijs altijd dezelfde te zijn als het pad van bijvoorbeeld een https- of ftpverbinding

                              Ping wordt in principe gekoppeld aan de snelheid van je _eigen_ netwerk. Dat heeft niets met enige bandbreedte/snelheid van fiber of koper te maken.
                              Laatst bewerkt door Webkabouter; 2 May 2019, 21:54.
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X