Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Statische IP adressen instellen

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Statische IP adressen instellen

    Hoe kan ik in het Cisco 3890v3 modem statische IP adressen instellen. Dus een zelf gekozen IP-adres voor een bepaald apparaat instellen. Niet alleen reserveren.
    Geprobeerd in Lan&DHCP/Add Reserved IP adress. Maar dat wordt niet opgeslagen. Het lijstje met de kolommen Device name, Mac Adress, IP4 adress etc is na verlaten van deze pagina weer leeg. Apply lijkt niet te werken.
  • 12 Reacties

  • #2
    heb hetzelfde probleem.... zojuist met klantenservice Delta gesproken, en die verwezen mij naar dit forum!
    Het apparaat dat wel een dhcp adres krijgt, wil ik met een ander "semi-vast" adres reserveren in de dhcp range. Dit gaat echter niet in het Cisco 3890 LAN/DHCP overzicht - en ook de lijst met gereserveerde adressen blijft leeg. Op het device zelf kan ik het ip adres niet aanpassen, vandaar dat ik via dhcp reservering het MAC adres altijd met heltzelfde IP wil laten op komen.

    Reageer


    • #3
      Goedemiddag rob_van_t en teamtiem,

      Ik denk dat jullie het hebben over de F@ST 3890v3, deze is van Sagemcom en niet van Cisco. Het klopt dat deze opties (nog) niet aan te passen zijn. Ik heb uitvoerig contact gehad met de klantenservice en de leverancier Sagemcom. De klantenservice vertelde mij een maand geleden dat de opties zijn uitgezet omdat hiervoor geen ondersteuning is. Wel hebben ze aangegeven dat er een firmware update opkomst is. Of het na het installeren van deze update wel mogelijk is om bepaalde instellingen te wijzigen, weet ik niet.

      Zelf loop ik tegen een DNS-probleem aan. Je kan in het modem de DNS wijzigen. Als ik de DNS wijzig en deze hierna wil opvragen op een apparaat in mijn netwerk, blijft deze de DNS van Delta/ ZeelandNet ontvangen. Ook dit probleem zijn ze aan het onderzoeken.
      Laatst bewerkt door marijnvdgruiter; 17 Apr 2019, 14:54.

      Reageer


      • #4
        Dank Marijn - dat verklaart een hoop. En idd het modem is niet van Cisco - maar van Sagemcom.
        Zal even afwachten tot de nieuwe firmware update beschikbaar is. Waar zullen we die vinden als het zo ver is? De Sagemcom site voor Delta geeft niet echt hoop:
        http://support.sagemcom.com/site/nl/...a-1213/produit

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door rob_van_t Bekijk bericht
          Dank Marijn - dat verklaart een hoop. En idd het modem is niet van Cisco - maar van Sagemcom.
          Zal even afwachten tot de nieuwe firmware update beschikbaar is. Waar zullen we die vinden als het zo ver is? De Sagemcom site voor Delta geeft niet echt hoop:
          http://support.sagemcom.com/site/nl/...a-1213/produit
          Als de update door Sagemcom is gemaakt, zal Sagemcom deze naar Delta sturen. Als Delta de update heeft geanalyseerd en heeft goedgekeurd, zal de update worden uitgerold naar de eindgebruikers (wij dus).

          Ik denk dat dit geheel automatisch zal gebeuren aangezien we nergens de mogelijkheid hebben om een nieuwe versie te uploaden binnen de GUI van het modem.

          Reageer


          • #6
            Zover ik uit andere topics begrijp, is Zeelandnet helemaal niet van plan ondersteuning voor het instellen van vaste IP-adressen en andere mogelijkheden van het modem te gaan geven. Ik begrijp daaruit dat dit gedeelte bewust op alleen lezen is gezet. Ik zou wel willen weten, waarom. Kost het ondersteunen hiervan de klantenservice/technische dienst te veel werk?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door teamtiem Bekijk bericht
              Kost het ondersteunen hiervan de klantenservice/technische dienst te veel werk?
              Goed geraden bij een eigen router ben je zelf verantwoordelijk om de fout op te knappen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Goed geraden bij een eigen router ben je zelf verantwoordelijk om de fout op te knappen.
                Dat niet op alles ondersteuning kan worden gegeven snap ik. Alleen waarom zou je bepaalde opties dichtzetten? Zet alles open zo kunnen de mensen die het willen gebruiken hun gang gaan, als ze dan met vragen komen is het gewoon: "Dit ondersteunen we niet".

                Ik ben er zelf geen voorstander van om het modem in bridge te zetten en je eigen router aan te sluiten. Het nieuwe modem heeft namelijk een erg groot bereik qua WiFi. Zo groot zelfs dat ik eigenlijk geen accespoint meer nodig heb. Dit ga ik nooit halen met een eigen router.

                Reageer


                • #9
                  Zodra de update beschikbaar is, zal deze automatisch gepusht worden naar het modem. Daar hoef je dan verder niets voor te doen. Behalve, in sommige situaties, even het modem herstarten. Ik kan geen datum geven wanneer dit gaat gebeuren.

                  Er worden verschillende instellingen niet ondersteund in het modem. Dat wil niet altijd zeggen dat het niet werkt of dat je het niet kan gebruiken, maar dat betekend alleen maar dat wij daarbij geen assistentie zullen verlenen om het in te stellen.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
                    Zodra de update beschikbaar is, zal deze automatisch gepusht worden naar het modem. Daar hoef je dan verder niets voor te doen. Behalve, in sommige situaties, even het modem herstarten. Ik kan geen datum geven wanneer dit gaat gebeuren.

                    Er worden verschillende instellingen niet ondersteund in het modem. Dat wil niet altijd zeggen dat het niet werkt of dat je het niet kan gebruiken, maar dat betekend alleen maar dat wij daarbij geen assistentie zullen verlenen om het in te stellen.
                    Laten we hopen dat de oorzaak van alles wat we nu niet kunnen wijzigen, de bug is.

                    Reageer


                    • #11
                      Had daarstraks al een topic geplaats hierover en lees nu net dit. Ik kan niet eens de dhcp van dit onding uitzetten, waarom wordt dit uitgerold? Waardeloos.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht
                        Had daarstraks al een topic geplaats hierover en lees nu net dit. Ik kan niet eens de dhcp van dit onding uitzetten, waarom wordt dit uitgerold? Waardeloos.
                        De leverancier, Sagemcom, heeft laten weten dat er een update klaar is om ingezet te worden. Laten we hopen dat Delta deze snel naar de eindgebruikers stuurt. De nieuwste software-versie betreft: FAST3890V3_DELTA-SIP_8a.4.7a. Bijna wekelijks vraag ik Delta om een update, maar ze kunnen er niet veel over zeggen. Als ze iets te melden hebben, zou ik de eerste zijn die iets hoort, aldus Delta...
                        Laatst bewerkt door marijnvdgruiter; 4 weken geleden.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht

                          De leverancier, Sagemcom, heeft laten weten dat er een update klaar is om ingezet te worden. Laten we hopen dat Delta deze snel naar de eindgebruikers stuurt. De nieuwste software-versie betreft: FAST3890V3_DELTA-SIP_8a.4.7a. Bijna wekelijks vraag ik Delta om een update, maar ze kunnen er niet veel over zeggen. Als ze iets te melden hebben, zou ik de eerste zijn die iets hoort, aldus Delta...
                          Hoop ook dat het snel komt. Het zou prettig zijn als Delta ons attendeert via mail dat er een update geïnstalleerd is dan, anders moet je zelf steeds checken. Dat is ook geen doen.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X