Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waar ligt glasvezel in Zeeland?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Waar ligt glasvezel in Zeeland?

    Ik meende ergens gelezen dat er in Zeeland nauwelijks glasvezel ligt. Is er nergens een keertje beschikbaar waar WEL glas beschikbaar is?

  • #2
    Misschien kun je de Breedbandatlas hiervoor gebruiken :

    https://www.breedbandatlas.nl/uitleg/
    Bijgevoegde bestanden

    Reageer


    • #3
      Grappig genoeg knettert de grond in Zeeland van het glasvezel. Delta heeft een heel uitgebreid en fijnmazig netwerk liggen dat inmiddels grotendeels verglaasd is. Op veel bedrijventerreinen en in het sloegebied struikel je er ook over. Delta belt bij sommige nieuwbouwprojecten om het meteen aan te leggen en ik weet van 1 nieuwe wijk in Goes waar in alle huizen KPN glasvezel binnenkomt. Er zijn vast nog een paar plekken, maar serieuze ftth is in onze regio (bijna) niet te vinden.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
        en ik weet van 1 nieuwe wijk in Goes waar in alle huizen KPN glasvezel binnenkomt. Er zijn vast nog een paar plekken, maar serieuze ftth is in onze regio (bijna) niet te vinden.

        Er is dus slechts 1% van de huizen aangesloten op glas in Goes.

        https://www.stratix.nl/glaskaart/
        Bijgevoegde bestanden

        Reageer


        • #5
          Glas in de woning is niet noodzakelijk omdat Delta Coax een hoge snelheid kan hebben daar kan het dunne kpn 0,5 mm2 niet aan tippen
          dat zal ook de reden zijn dat KPN met glas naar binnen komt om de snelheid op te krikken als ze in nieuwbouw de kans krijgen
          Delta heeft tot in de grote wijkkasten glas en daarna coax van dik naar dunner

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door gpgeelhoed Bekijk bericht
            Glas in de woning is niet noodzakelijk omdat Delta Coax een hoge snelheid kan hebben daar kan het dunne kpn 0,5 mm2 niet aan tippen
            dat zal ook de reden zijn dat KPN met glas naar binnen komt om de snelheid op te krikken als ze in nieuwbouw de kans krijgen
            Delta heeft tot in de grote wijkkasten glas en daarna coax van dik naar dunner
            Laatst bewerkt door Koeba; 10 Apr 2019, 14:05.

            Reageer


            • #7
              Tholen krijgt glasvezel, met uitzondering van het centrum. Aanleg zal met nu en 2 maanden gebeuren.

              Alleen is upload bij Delta waardeloos.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door daand12 Bekijk bericht
                Alleen is upload bij Delta waardeloos.
                en waarom dan wel ??
                de uploads bij KPN en Ziggo zijn vergelijkbaar met Delta.
                tenminste, zolang het over coax of koper gaat en niet over glasvezel.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                  en waarom dan wel ??
                  de uploads bij KPN en Ziggo zijn vergelijkbaar met Delta.
                  tenminste, zolang het over coax of koper gaat en niet over glasvezel.
                  Je zegt het zelf: Niet dus.

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Nieuwsgierig:

                      1) Welke upload denk je nodig te hebben en waarom (wat ga je daarmee doen)?

                      2) Wat mag dat jou kosten? (want voor niets de zon gaat op, aanleggen ist investeren)

                      Reageer


                      • #12
                        Dat de uploads bij KPN de upload vergelijkbaar is met de upload van ZeelandNet, is niet waar. Maximaal verkrijgbare uploadsnelheid bij Delta via coax is 20Mbit. Ik ken genoeg mensen die via DSL van KPN en XS4ALL een upload hebben van 65Mbit. En via DSL van andere providers ruim 30Mbit. Via een consumenten abonnement en vaak voor minder geld dan bij ZeelandNet.

                        Plus dat de verbindingen in onze wijk instabieler worden als wij en de buren in een paar van de andere huizen rond dezelfde tijd onze al niet grote uploadverbinding dicht trekken door middel van bijv. Externe backups, VPN, conference videocalls en hosting van servers.

                        Voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen ZeelandNet en coax. Ze waren er vroeger als een van de eersten bij met IPV6 en hogere snelheden en dat was fijn. Maar de huidige achterstand in upload in combinatie met de al hogere prijs, de verslechtering van het telefonieplatform en de verplichting van TV basis via delta Kabelcomfort maken het er niet aantrekkelijker op.
                        Laatst bewerkt door Tim; 15 Apr 2019, 10:30.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Tim Bekijk bericht
                          Ik ken genoeg mensen die via DSL van KPN en XS4ALL een upload hebben van 65Mbit. En via DSL van andere providers ruim 30Mbit.

                          Reageer


                          • #14
                            Tsja, dat is een woordspel. Ik bepaal of ik het nodig heb en de provider mag zijn eigen afwegingen maken. Die doen niets af aan mijn wens/noodzaak. Je gebruikt 'noodzaak' bij de provider maar het leest alsof je 'haalbaarheid' bedoelde.
                            Laatst bewerkt door Koeba; 15 Apr 2019, 12:19.

                            Reageer


                            • #15
                              Ik heb op 1 aderpaar 100/30 nu en als ik pairbonding voor elkaar krijg het dubbele. Woon niet ver van wijkkast. Dat dan weer wel. (Meestal wordt er niet meer dan 20 haalbaar opgegeven, maar Xs4all, Telfort en NLE zetten de kraan gewoon open tot wat de lijn aan kan. KPN waarschijnlijk ook.)
                              Laatst bewerkt door Koeba; 15 Apr 2019, 12:21.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X