Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

nieuw modem, snelheid ok, maar wat nu met andere IP-adressen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • nieuw modem, snelheid ok, maar wat nu met andere IP-adressen

    Hallo allemaal,
    Nieuw hier op het forum. Wel gezien dat hier vele kennis zit, maar mijn probleem nog niet kunnen vinden.

    Oude situatie: Oude modem in meterkast: Die ging direct naar een router die het internet door het huis verdeelde. Die router gaf het netwerk een vast IP-range.
    Alles zat dus in die range. Vaste IP-adressen voor netwerkprinter, NAS ect. Die IP-range was/is 192.168.0.x

    Maar, modem kapot. Dus vandaag monteur en nieuwe modem (3890V3). Monteur heeft alles netjes neergezet, top!

    Nieuwe modem heeft dual wifi (2,4 en 5gHz) en dat werkt als een speer. Alleen zit de IP-range op 192.168.11.x

    Dus, als ik via de nieuwe wifi connect heb ik ook een 192.168.11.x adres. Ik kan dan niet bij mijn printer en NAS, want die hebben 192.168.0.x
    Dus wat heb ik gedaan, gewoon die router weer via een kabel aan de 3890V3 gehangen. Dan heb ik twee IP-range Wifi's. Connect ik via de oude wifi, NAS en printer bereikbaar. Connect ik naar de nieuwe wifi op de 3890, geen NAs en printer.

    Geen probleem zou je zeggen. Maar die nieuwe die geeft echt hele snelle wifi door het huis. De oude werkt via TP-link. Dat werkt ok, maar ik kom dan niet boven de 50MBPS. Als ik connect aan de nieuwe wifi haal ik makkelijk 150-160 MBPS.

    Dus, ik dacht, dat los ik op. Ik log in op de 3890 en wijzig het interne IP-adres naar 192.168.0.x. Maar dat gaat dus niet... Ik kan het IP-adres niet wijzigen.

    Wat kan ik doen? Als ik de 3890 intern kan wijzigen naar 192.168.0.x dan werkt alles volgens mij. Anders moet ik het hele netwerk denk ik gaan hernoemen naar 192.168.11.x

    iemand een briljant idee / goede tip?


  • #2
    Zet het Delta modem in bridge en gebruik je eigen router zoals voorheen.

    Uit Klantenservice: Kan ik mijn eigen router aansluiten op het WiFi-modem om het WiFi-signaal te verbeteren?
    Wilt u uw router direct aansluiten op het WiFi-modem, zet dan het WiFi-modem in bridge mode.
    Door bridge mode in te schakelen, schakelt u de routerfunctie van het modem helemaal uit en is het apparaat alleen nog maar een kabelmodem. U kunt dan zonder problemen een andere draadloze router aansluiten.
    Let op:


    • Sluit de router aan op de eerste LAN poort (1)
    • Met bridge mode schakelt u het DELTA WifiSpots signaal bij u thuis uit. Op alle andere locaties kunt u wel gebruik blijven maken van DELTA WifiSpots
    Laatst bewerkt door Ptrol; 12 Mar 2019, 15:52.

    Reageer


    • #3
      Dankjewel Ptrol,
      Als ik het modem in bridge functie zet, dan profiteer ik dus niet van de hoge wifi snelheid.
      Daarnaast is bridgemodus niet noodzakelijk, omdat ik ook mijn 'oude' netwerk heb zonder de bridge-modus.

      De oude situatie leek op de modem op bridge modus. Nu heb ik het nieuwe modem en daar wil ik graag gebruik maken van die hoge wifi snelheid.

      Of zie ik wat over het hoofd?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door mischahhf Bekijk bericht
        Dankjewel Ptrol,
        Als ik het modem in bridge functie zet, dan profiteer ik dus niet van de hoge wifi snelheid.
        Daarnaast is bridgemodus niet noodzakelijk, omdat ik ook mijn 'oude' netwerk heb zonder de bridge-modus.

        De oude situatie leek op de modem op bridge modus. Nu heb ik het nieuwe modem en daar wil ik graag gebruik maken van die hoge wifi snelheid.

        Of zie ik wat over het hoofd?
        Dat ligt natuurlijk aan je snelheid van je router.
        Mits het daarop allemaal al ingesteld was en deze de nieuwe snelheden aankan, is het maar in bridge mode zetten.

        Reageer


        • #5
          Als je de wifi van nieuwe modem wilt gebruiken, elk apparaat in nieuwe range opnemen en indien van toepassing vast adres toekennen.

          Reageer


          • #6
            mischahhf Je kunt in de router de DHCP-server uitzetten als je het apparaat zelf nog wilt gebruiken als 'verdeeldoos'.
            Of je de interne IP-reeks kunt wijzigen van 192.168.11.x naar iets van jouw voorkeur weet ik niet, ik heb helaas nog geen 3890 mogen ontvangen.
            Als dat niet mogelijk is dan werkt de tip van Koeba - je kunt in het modem ook IP-reserveringen opnemen zodat apparaten die DHCP gebruiken toch elke keer hetzelfde IP-adres toegewezen krijgen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
              ...
              Of je de interne IP-reeks kunt wijzigen van 192.168.11.x naar iets van jouw voorkeur weet ik niet....
              Ja dit is mogelijk.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X