Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Einddoos TV

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Einddoos TV

    Nu het kabelsignaal enkel digitaal is lijkt het mij dat de splitsing over TV en Radio zoals die vroeger via de einddoos in de huiskamer beschikbaar was niet langer nuttig is.
    Gelet op de signaaldemping van die splitsing zou ik daarom een enkelvoudige aansluiting prefereren.

    Daarnaast denk ik aan een UTP-kabel vanaf mijn router door de kabelbuis van de TVkabel naar de einddoos, zodat ik daar een aansluitpunt kan monteren.

    Is er iets wat ik over het hoofd zie?

  • #2
    als je nu een goeie signaalsterkte op de TV hebt, zou ik me geen zorgen maken over de demping van de Radio / TV splitter.
    je kunt in de buis vanaf de router naar de TV zeker wel een utp-kabel bijtrekken.
    een coax-kabel en een utp-kabel zitten elkaar niet in de weg.
    je ziet niet iets over het hoofd, maar je maakt je onnodig zorgen

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
      als je nu een goeie signaalsterkte op de TV hebt, zou ik me geen zorgen maken over de demping van de Radio / TV splitter.
      je kunt in de buis vanaf de router naar de TV zeker wel een utp-kabel bijtrekken.
      een coax-kabel en een utp-kabel zitten elkaar niet in de weg.
      je ziet niet iets over het hoofd, maar je maakt je onnodig zorgen
      Dank voor de reactie.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door BenZ Bekijk bericht
        Nu het kabelsignaal enkel digitaal is lijkt het mij dat de splitsing over TV en Radio zoals die vroeger via de einddoos in de huiskamer beschikbaar was niet langer nuttig is.
        Gelet op de signaaldemping van die splitsing zou ik daarom een enkelvoudige aansluiting prefereren.

        Daarnaast denk ik aan een UTP-kabel vanaf mijn router door de kabelbuis van de TVkabel naar de einddoos, zodat ik daar een aansluitpunt kan monteren.

        Is er iets wat ik over het hoofd zie?
        Ik zou geen UTP maar eerder STP of zelfs SFTP kabel gebruiken, deze hebben bescherming in tegenstelling tot UTP (unshielded). Zo ben je er zeker van dat je netwerkkabel geen last heeft van interferentie van de coax.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

          Ik zou geen UTP maar eerder STP of zelfs SFTP kabel gebruiken, deze hebben bescherming in tegenstelling tot UTP (unshielded). Zo ben je er zeker van dat je netwerkkabel geen last heeft van interferentie van de coax.
          wat een onzin.
          interferentie van coax ??
          laat me niet lachen

          in kantoorgebouwen wordt utp-kabel in dezelfde kabelgoot gelegd als 230V kabels.
          en dat werkt prima.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

            wat een onzin.
            interferentie van coax ??
            laat me niet lachen

            in kantoorgebouwen wordt utp-kabel in dezelfde kabelgoot gelegd als 230V kabels.
            en dat werkt prima.
            Ja echt onzin. Lees dit maar eens.

            Reageer


            • #7
              Utp geen bescherming ? Ik ben misschien niet de slimste maar volgens mij werkt utp met cat codes die geven de snelheid en de bescherming aan ?

              En zoals al beschreven liggen de kabels vaak bij elkaar in de goot, niet dat dat altijd slim is, maar kan wel.

              Dus je kan coax en utp gewoon naast elkaar gebruiken, zeker als je een cat 6a of cat 7 gebruikt. Deze zijn wat duurder maar kan 10gb over maar belangrijk zijn goed beschermd
              Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht
                Ik zou geen UTP maar eerder STP of zelfs SFTP kabel gebruiken, deze hebben bescherming in tegenstelling tot UTP (unshielded). Zo ben je er zeker van dat je netwerkkabel geen last heeft van interferentie van de coax.
                Dank voor de adviezen. Ik ga UTP/S-H (= FTP met folie afgeschermd, getwist aderpaar) cat 5e gebruiken. Aangezien het geen toepassing bij derden met garantie betreft voldoet dit voor mij.

                Tenzij iemand nog iets weet op te merken met betrekking tot de einddoos laat ik het hierbij.

                Reageer


                • #9
                  Laatst bewerkt door Dominique; 1 Jan 2019, 13:01.
                  Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                  Reageer


                  • #10
                    Ik weet niet wat dat moet betekenen, maar cat5e gaat gewoon tot 1000 mbit.

                    Reageer


                    • #11
                      Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X