Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Phishing Mail [gehackt]

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Phishing Mail [gehackt]

    De volgende e-mail doet de ronde bij onze klanten. Dit betreft een vorm van fraude in de hoek afpersing. De e-mail is generiek en bevat geen feiten behalve dat het wachtwoord ooit gekoppeld was aan jou e-mailadres. Als dit nu nog het geval is is ons verzoek het wachtwoord te wijzigen.

    De doorgestuurde e-mail doet momenteel de ronde binnen ons klant domein. Er wordt gebruikt gemaakt van publiekelijk bekende wachtwoorden van ooit gelekte, verkregen of gehackte accounts. Veelal gaat het om oude wachtwoorden. Kijk eens op https://haveibeenpwned.com/ of je hier op voorkomt vermoedelijk komt van deze of een vergelijkbare website het wachtwoord. Wij adviseren de check te doen met al je e-mailadressen.

    Deze email ligt in het verlengde van onderstaand voorbeeld: https://www.fraudehelpdesk.nl/alerts...porno-website/

    Helaas kunnen wij deze e-mail niet effectief blokkeren.
  • 13 Reacties

  • #2
    Maar hoe verander je ,je wachtwoord op jullie site?
    Groet Koekeroe

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
      Maar hoe verander je ,je wachtwoord op jullie site?
      (
      een kwestie van goes zoeken op Delta.nl

      Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2018-11-27 om 15.03.01.jpg
Bekeken: 2
Grootte: 108,4 Kb
ID: 170537
      Bijgevoegde bestanden

      Reageer


      • #4
        Dank je wel Fred Helemaal duidelijk

        Reageer


        • #5
          Alleen heb ik de vraag dat ik mijn wachtwoord heb veranderd en dit nu in mijn mail account aan probeer te passen echter krijg ik nu een foutmelding ?

          Wie heeft voor mij de oplossing,

          Alvast bedankt


          Voor het account ******** kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. De volgende keer dat er berichten worden verzonden of ontvangen, moet een gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account worden ingevoerd.

          Serverfout: 0x800CCC90
          Reactie van server: -ERR [AUTH] Authentication failed.
          Server: 'mail.zeelandnet.nl'
          Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
          Protocol: POP3
          Poort: 110
          Beveiligd(SSL): Nee

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door gijspepi Bekijk bericht
            Alleen heb ik de vraag dat ik mijn wachtwoord heb veranderd en dit nu in mijn mail account aan probeer te passen echter krijg ik nu een foutmelding ?

            Wie heeft voor mij de oplossing,

            Alvast bedankt


            Voor het account ******** kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. De volgende keer dat er berichten worden verzonden of ontvangen, moet een gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account worden ingevoerd.

            Serverfout: 0x800CCC90
            Reactie van server: -ERR [AUTH] Authentication failed.
            Server: 'mail.zeelandnet.nl'
            Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
            Protocol: POP3
            Poort: 110
            Beveiligd(SSL): Nee
            Oplossing: Het juiste wachtwoord invullen.

            Reageer


            • #7
              Tja fantamoer dat is na het veranderen natuurlijk geen probleem echter werkt dit dus op de een of andere manier niet

              Reageer


              • #8
                Hmmm vreemd want nu pakt mijn email programma het wel op

                Kan het zijn dat er een vertraging in het veranderen van een wachtwoord zit voordat dit actief is ?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door gijspepi Bekijk bericht
                  Hmmm vreemd want nu pakt mijn email programma het wel op

                  Kan het zijn dat er een vertraging in het veranderen van een wachtwoord zit voordat dit actief is ?
                  Dat klopt.
                  Een beetje jammer dat dit niet wordt aangegeven wanneer je het verandert

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fantamoer Bekijk bericht

                    Dat klopt.
                    Een beetje jammer dat dit niet wordt aangegeven wanneer je het verandert
                    Er kan inderdaad een vertraging opzitten voordat het nieuwe wachtwoord overal actief is. Ik heb een verzoek ingediend om hiervan een melding weer te geven bij het wijzigen van het wachtwoord.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

                      Er kan inderdaad een vertraging opzitten voordat het nieuwe wachtwoord overal actief is. Ik heb een verzoek ingediend om hiervan een melding weer te geven bij het wijzigen van het wachtwoord.
                      Gisteren liep ik er ook tegen aan. Moest op advies van klantenservice mijn wachtwoord aanpassen. Pas na ruim een kwartier kreeg ik weer toegang tot mijn webmail.
                      En er staat nog nergens, dat het even kan duren voordat eea verwerkt is.

                      Reageer


                      • #12
                        En nu in het nederlands,is toch voor veel mensen duidelijker.


                        https://www.strato.nl/mail/e-mail-gehackt/#

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht

                          Helaas kunnen wij deze e-mail niet effectief blokkeren.
                          Ik ben benieuwd hoe dat komt.

                          SPF is geïmplementeerd:

                          zeelandnet.nl. 5913 IN TXT "v=spf1 include:spf.zeelandnet.nl include:mail.tripolis.com include:_ironport.cegeka.be -all"
                          spf.zeelandnet.nl. 300 IN TXT "v=spf1 ip4:217.102.255.0/24 ip4:212.115.192.128/25 ip4:62.238.254.0/27 ip6:2a02:f68:0:34::/64 a:smtp-pub.zeelandnet.nl -all"

                          Berichten die niet aan SPF voldoen zouden geweigerd worden met deze instellingen. Maar: tot nu toe heb ik deze afpersings-berichten nog niet gezien met een zeelandnet.nl-afzender. Dat suggereert dat het niet uitmaakt of mensen hun wachtwoord veranderen.
                          Verder kom ik ze (zakelijk) alleen in spamfilters tegen.

                          Iets meer info is welkom

                          Reageer


                          • #14
                            Momenteel ervaar ik idd erg veel spam via de mail, ook contact gehad met service desk, ook advies wachtwoorden enz aanpassen, maar dat helpt toch helemaal niet?
                            Heeft toch helemaal niets te maken met hackers die mailadres al hebben !!
                            Daar heeft Zeeleandnet een betaald spamfilter optie voor aangeboden. die betaal ik wel maar werkt dus blijkbaar niet.
                            Spamfilter instellingen aanpassen is voor een IT-er en niet gebruiksvriendelijk!!

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X