Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

blokkeren anonieme bellers

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • blokkeren anonieme bellers

    Ik heb nog een vaste telefoonlijn bij Zeelandnet. Momenteel zit ik weer in de belcyclus van de "foute" of spambellers. De oproep geeft dan aan "anonieme beller". Is het mogelijk om dit soort telefoontjes te blokkeren?

    mvg,
    Hans Vermeulen
  • 12 Reacties

  • #2
    jawel, je laten opnemen in het bel-me-niet register.

    https://www.bel-me-niet.nl/vragen/ho...-niet-register

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
      jawel, je laten opnemen in het bel-me-niet register.

      https://www.bel-me-niet.nl/vragen/ho...-niet-register
      Goed idee, heb ik jaren geleden al gedaan. Wordt dus ook al jaren niet meer lastig gevallen. Maar ik gebruikte het woord "spambellers", dus diegenen die uit Verweggiestan met een vreemd telefoonnummer (één cijfer teveel trouwens) te pas en te onpas bellen. Soms met een nummer, vaak ook als "anonieme beller" en dat meerdere malen per dag. Dus daar draait mijn vraag om. Ik denk dat deze categorie bellers dit register niet kent.
      Volgens mij moet een beller die geen nummer mee stuurt door Zeelandnet geblokkeerd kunnen worden.
      Laatst bewerkt door hansi; 6 dagen geleden.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door hansi Bekijk bericht
        Volgens mij moet een beller die geen nummer mee stuurt door Zeelandnet geblokkeerd kunnen worden.
        je ziet iets over het hoofd: stel je voor dat je moet worden opgenomen / geopereerd in het ziekenhuis.
        dan wordt je de dag er voor gebeld, door de opname-zuster, vanuit het ziekenhuis, met een zgn. anoniem telefoonnummer.
        dat telefoontje zou je dus gaan missen en dat wil je niet

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

          je ziet iets over het hoofd: stel je voor dat je moet worden opgenomen / geopereerd in het ziekenhuis.
          dan wordt je de dag er voor gebeld, door de opname-zuster, vanuit het ziekenhuis, met een zgn. anoniem telefoonnummer.
          dat telefoontje zou je dus gaan missen en dat wil je niet
          Je kunt altijd gevallen opzoeken waar het niet praktisch kán zijn. De praktijk is anders:

          1. Normaliter geef je bij zo een geval een telefoonnummer op van iemand die wél bereikbaar is.
          2. (Bijna) iedereen heeft tegenwoordig ook een mobielnummer en/of smartphone
          3. SMS, app, email worden (waar nodig) ook gebruikt.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

            je ziet iets over het hoofd: stel je voor dat je moet worden opgenomen / geopereerd in het ziekenhuis.
            dan wordt je de dag er voor gebeld, door de opname-zuster, vanuit het ziekenhuis, met een zgn. anoniem telefoonnummer.
            dat telefoontje zou je dus gaan missen en dat wil je niet
            Daarom is het ook zo irritant dat dergelijke bedrijven gebruik makend van telefooncentrales hun nummer niet vermelden, maar dat je anoniem op je scherm krijgt.

            Dat moet toch anders kunnen?
            Dan kan je met een gerust hart anonieme bellers negeren.

            Reageer


            • #7
              Er is helaas geen mogelijkheid om vanuit ons telefoonnummers te blokkeren. Wanneer de bellers 'legit' zijn, dan moeten ze zich houden aan het bel mij niet register. Zijn het louche figuren, dan kan je daar eigenlijk niets anders tegen doen dan negeren.

              Onlangs is er ook in het nieuws geweest dat ze de regels willen veranderen betreffende het gebeld worden door bedrijven. Meer info vind je terug via de toegevoegde link.
              Het kabinet wil strengere regels voor telemarketing, maar of die ver genoeg gaan is zeer de vraag. En het duurt ook nog wel even voordat de regels er zijn.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                hèhè, eindelijk een zinnig antwoord gekregen op mijn vraag die je met simpel ja of nee kan beantwoorden. Bedankt MatthijsL. Jammer is het wel. Vandaag weer twee keer gebeld. Wachten tot de bui over is.

                Reageer


                • #9
                  Soms kan je in een telefoontoestel instellen dat de telefoon niet moet overgaan bij anonieme nummers. Een eigen router kopen doet ook wonderen ;-)

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door hansi Bekijk bericht
                    Goed idee, heb ik jaren geleden al gedaan. Wordt dus ook al jaren niet meer lastig gevallen
                    Hoeveel accounts heb je daarvoor moeten afsluiten? Ik vind dat hele belmenietregisterinitiatief (Lingo) wat ondoordacht. Deze beperkte service houdt totaal geen gelijke tred met de actualiteit van vandaag.
                    Ikzelf ben voorstander van het blokkeren van nummers via de provider van het telefoonabonnement, in dit geval Zeelandnet. 'Sleep er maar weer even xs4all bij, waarbij je een onbeperkte hoeveelheid nummers kunt blokkeren: meteen met de telefoon waarop je door die onverlaten bent gebeld of via toegang van je online account (daarvoor zou je dan op je Delta account kunnen inloggen).
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Wat mij interesseert is wat maakt dat Xs4all dit wel kan implementeren en Delta niet. Is het dat KPN diepere zakken heeft of zou de voip-leverancier van Delta het niet kunnen of willen of kan het platform het domweg niet? Ik kan me herinneren dat Delta en Ziggo de zelfde voip-leverancier hebben of in ieder geval hetzelfde platform gebruiken.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                        Wat mij interesseert is wat maakt dat Xs4all dit wel kan implementeren en Delta niet.
                        Volgens mij is het niet zozeer een kwestie van niet kunnen maar ervoor kiezen om dat niet te doen. Over de achterliggende reden daarvan kunnen wij alleen maar speculeren en dat heeft geen zin...
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 uur geleden.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
                          Daarom is het ook zo irritant dat dergelijke bedrijven gebruik makend van telefooncentrales hun nummer niet vermelden
                          Dat heeft niets met de telefooncentrale te maken - in het kader van de privacy moet een persoon (of bedrijf) zelf de keuze kunnen maken tussen het wel of niet tonen van zijn/haar nummer. In een werkomgeving wordt die keuze door het bedrijf gemaakt en niet door de werknemer - het kiest er zelf voor om wel of geen nummer ID mee te sturen. Er zijn ook bedrijven die hun hoofdnummer ID meesturen terwijl in werkelijkheid een werknemer met een ander telefoonnummer uitbelt.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X