Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

port forward 80 en 443

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • port forward 80 en 443

    Beste,

    ik heb een nieuwe modem/router gekregen van zeelandnet. EDC3940

    Sindsdien kan ik vanaf buiten niet meer mijn nas benaderen (synology)
    Poorten 80 en 443 krijg ik niet vrij.

    Voorheen heeft dit altijd gewerkt.

    synology laat zien dat de verbinding mislukt (:5000 gaat wel goed)
    in de modem zijn de poorten toegevoegd.
    poging met EZ internet uitgevoerd
    Laat ik synology zoeken om de router in te stellen geeft deze aan dat er een tweede router is. (mijn gevoel zegt niet dat dit de echte boosdoener is)

    Toch lukt het niet deze twee poorten open te krijgen.
    DMZ staat open, IP adressen zijn gecontroleerd (:5000 werkt goed)

    Iemand een idee. bij voorbaat dank

  • #2
    wat voor modem had je voorheen ??
    had je of heb je een eigen router ??
    wat meer info zou wel helpen

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        als je het nieuwe modem in bridge mode en sluit jouw eigen router weer aan.
        dan heb je precies hetzelfde als voorheen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
          als je het nieuwe modem in bridge mode en sluit jouw eigen router weer aan.
          dan heb je precies hetzelfde als voorheen.
          Ja dat zal wel, maar dan komt alle verkeer van internet zo bij je binnen (en op elke poort en computer die van de modem/router gebruik maakt).

          Je kunt beter de brigde mode uitzetten en de Syno in de DMZ zetten - dan staan nog steeds alle poorten open (inkomend) maar alleen NAAR de Syno NAS. Daarop kun je vervolgens weer een firewall installeren die alleen de poorten van buitenaf accepteert die je daarin zelf hebt vrijgegeven.
          Zo werkt de security van de modem/router nog wel voor alle andere computers die op de modem/router zijn aangesloten (bekabeld en WiFi).
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 Oct 2018, 15:58.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            Ja dat zal wel, maar dan komt alle verkeer van internet zo bij je binnen (en op elke poort en computer die van de modem/router gebruik maakt).

            Reageer


            • #7
              Toch heb ik liever dat ik port 80 kan openzetten dan dat ik mijn oude router weer uit de kast moet halen

              canyouseeme.org bevestigd dat port 80 dicht blijft staan terwijl ik hem in de modem open heb gezet.

              iemand een oplossing?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door eo te v Bekijk bericht
                Toch heb ik liever dat ik port 80 kan openzetten dan dat ik mijn oude router weer uit de kast moet halen

                canyouseeme.org bevestigd dat port 80 dicht blijft staan terwijl ik hem in de modem open heb gezet.

                iemand een oplossing?

                Reageer


                • #9
                  Tja, twee routers. Keiharde verspilling van hardware bovendien slecht voor milieu. In Nederland staan waarschijnlijk al honderdduizenden routers die min of meer zinloos aan staan omdat bepaalde hardware niet toereikend is. Als providers nu eens een keer meewerken met het leveren van hardware dat volstaat slaan we twee vliegen in een klap. Zo heb ik 6 jaar geleden een oud modem gekregen zonder wifi. Niet van deze tijd (ook niet 6 jaar geleden) en werd verplicht om nog een wifi router te kopen en aan te koppelen (ook zonder advies om bridge modus aan te zetten).

                  Ik kan me echter niet voorstellen dat deze port forwarding niet mogelijk is (wellicht dat ZeelandNet de web interface moet kunnen gebruiken?). Als de port forwarding idd niet werkt zou ik het modem in bridge modus zetten en oude router op het modem aansluiten. Verder (W)LAN alleen op eigen router gebruiken. Je kunt natuurlijk ook een andere poorten instellen op de NAS als dit mogelijk is.

                  Een andere optie is wellicht om een routering in te stellen van een bepaald extern ip address naar je interne NAS (policy route) in plaats van DMZ. Ik heb dit modem echter niet en weet dus ook niet of dit mogelijk is.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door FifthAxiom Bekijk bericht
                    Tja, twee routers. Keiharde verspilling van hardware bovendien slecht voor milieu.
                    ja, natuurlijk, maar de praktijk is niet anders.
                    de software van modem/routers die door ISP's ter beschikking worden gesteld, wordt zo ver mogelijk uitgekleed.
                    zo is het nu eenmaal.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                      ja, natuurlijk, maar de praktijk is niet anders. de software van modem/routers die door ISP's ter beschikking worden gesteld, wordt zo ver mogelijk uitgekleed.
                      zo is het nu eenmaal.
                      Ik weet niet met welke ISP's je verder nog ervaring hebt, maar de Fritz!box van xs4all heeft al haar kleren nog aan hoor...
                      Bij Ziggo wel deze ervaring vandaar dat we het Ziggo modem/router ook in de bridge mode hebben staan met daarachter een echte modem/router (die dan weer over een hele lading overkill settings beschikt, maar goed...).
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Ik weet niet met welke ISP's je verder nog ervaring hebt, maar de Fritz!box van xs4all heeft al haar kleren nog aan hoor...
                        Bij Ziggo wel deze ervaring vandaar dat we het Ziggo modem/router ook in de bridge mode hebben staan met daarachter een echte modem/router (die dan weer over een hele lading overkill settings beschikt, maar goed...).
                        Precies. Lang leve vrijheid. Precies de router die ik heb mogen meenemen van XS4ALL gebruik ik nog steeds als telefooncentrale.

                        Ps. het predicaat "beginner" bij mijn naam begint te vervelen. Zal iets meer moeten spammen geloof ik ;-)
                        Laatst bewerkt door FifthAxiom; 15 Oct 2018, 14:01.

                        Reageer


                        • #13
                          FifthAxiom Portforwarding is zeker mogelijk, maar wordt niet door ons ondersteund. Ook worden er geen poorten geblokkeerd.

                          Bij een NAS van Synology kan je ook gebruik maken van quickconnect.to/naamvanjenas.
                          Network Attached Storage (NAS) voor zakelijk en persoonlijk gebruik, Synology spant zich in om DiskStation NAS aan te bieden die RAID-opslag, opslag voor virtualisatie, back-up, NVR en ondersteuning van mobiele app's biedt.
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X