Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Omroep Zeeland live radio speelt niet af.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Omroep Zeeland live radio speelt niet af.

    Wat is er veranderd bij Zeelandnet dat maakt dat de live stream van Omroep Zeeland niet wordt afgespeeld.
    Live video werkt wel.
    Na veel experimenteren ben ik er achter gekomen dat ik in het modem de firewall instelling moet uitschakelen om het geluid wel te ontvangen. Wanneer de firewall op medium staat zoals bij levering, verschijnt er wel een schermpje maar het blijft steken en helemaal onderin het scherm zie ik: gegevens overdragen van ade.googlesyndication.twing.com
    Als ik de firewall op low zet krijg ik ook nog geluid.
    Wie maakt me duidelijk wat hier in de weg zit.

  • #2
    Aanvulling op mijn vraag.
    Wanneer de firewall op 'medium' staat in het modem, zijn onderstaande services toegestaan.
    Wat ontbreekt er om Live Radio van Omroep Zeeland gewoon te beluisteren? Andere streams zoals van NPO zijn zonder problemen af te spelen.
    M#1 5190 5190 TCP
    DHCPv6 546 547 UDP
    DNS TCP 53 53 TCP
    DNS UDP 53 53 UDP
    FTP-S 989 990 TCP
    HTTP 80 80 TCP
    HTTP ALT 8080 8080 TCP
    HTTP-S 443 443 TCP
    IMAP 143 143 TCP
    IMAP-S 993 993 TCP
    IPSec NAT-T 4500 4500 UDP
    NTP 123 123 UDP
    POP3 110 110 TCP
    POP3-S 995 995 TCP
    RADIUS 1812 1812 TCP
    RADIUS 1812 1812 UDP
    SMTP 25 25 TCP
    SSH 22 22 TCP
    SMTP-S 465 465 TCP
    Game#1 1725 1725 UDP
    Game#2 1200 1200 UDP
    Telnet-S 992 992 TCP
    Game#3 3074 3074 TCP
    Game#4 3074 3074 UDP
    Game#5 3724 3724 TCP
    Game#6 3724 3724 UDP
    IM#2 5050 5050 TCP

    Block WAN Requests

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Het heeft niet te maken met de browsers. Verschillende gebruikt op verschillende computers in mijn netwerk met Linux en Windows.
        Sterker nog: Met de firewall op medium kan ik geen ping doen naar zeelandnet.nl en andere sites. Zowel in Linux , Windows, Raspbian. Met de firewall uit gaat dat wel. Het lijkt dat de DNS niet helemaal lekker gaat. Pingen naar een ip-adres werkt wel in die situatie.
        Heb je suggesties? Waarschijnlijk houdt het live-radio probleem verband met de zelfde fout.
        Mijn buurman (ook Zeelandnetter) heeft getest en live radio speelt bij hem wel.

        Reageer


        • #5
          Er wordt geadviseerd de SPI FireWall in het wifi modem op Off te zetten.
          Standaard staat deze tegenwoordig ook uit.

          Dit om te voorkomen dat je problemen hebt bij een dubbele firewall.
          Je besturingssysteem of beveiligingssoftware is als het goed is ook uitgerust met een Firewall.

          Heb je het modem al eens terugzet in naar fabrieksinstelling?
          Wel je beveiligingskey danj opnieuw invoeren.

          Reageer


          • #6
            Lastig helpen als je zelf steeds zegt: Daar kan het niet aan liggen

            Reageer


            • #7
              Dus, tegenwoordig staat de firewall in het modem gewoon Off. Leuk om te weten.
              Wordt zoiets niet meegepakt bij een update?
              Volledige reset is meer werk aangezien ik ook vaste IP's heb ingesteld. Doe ik later.
              Ja mijn OS heeft ook een firewall.
              Bedankt voor je bericht. Wat mij betreft Opgelost.

              Reageer


              • #8
                Kwam hier al ter sprake: https://forum.zeelandnet.nl/wifi-31/...-het-niet-5712

                Echter toen en nu ook nog niet aangepast in de Klantenservice ( https://kbank.delta.nl/srvs/iq.exe?e=43995107428096,k=2299,case=guid({47896353-2981-4CBA-9E09-F96A71CE5956}),TS=DeltaNL_2016 ).
                Of het moet weer teruggedraaid zijn.

                Reageer


                • #9
                  Ptrol, je mag dan ervaren zijn maar ik lees nergens dat Zeelandnet adviseert om de firewall uit te zetten.
                  Als het waar is wat jij zegt: "tegenwoordig staat die uit", dan zou ik verwachten dat de webmaster dat ook zou adviseren of mis ik iets?

                  Reageer


                  • #10
                    Moderator Sheena heeft me dit een jaar geleden laten weten.
                    Deze Firewall standaard aan, was de oorzaak van vele issues.
                    'k Heb haar er destijds attent op gemaakt dat dit in de Klantenservice nog steeds niet was aangepast.
                    Zij zou dit doorzetten, zodat het zo snel als mogelijk werd aangepast

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door barfien
                      Als het waar is wat jij zegt: "tegenwoordig staat die uit", dan zou ik verwachten dat de webmaster dat ook zou adviseren of mis ik iets?
                      of je iets mist, dat weet ik niet
                      maar je gaat uit van een onjuiste veronderstelling

                      Reageer


                      • #12
                        Fred44nl
                        Als je iets mist, blijkt er iets te ontbreken. Het ontbreekt in dit geval aan informatie of aan actuele update.
                        Wat is daar onjuist aan?

                        Ptrol
                        Conclusie: Het blijkt lastig te zijn om iets 'doorgezet' te krijgen bij Zeelandnet.

                        Voor mij is dit onderwerp gesloten.
                        Bedankt voor het meedenken.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X