Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WifiSpots identiteitscontrole lukt niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • WifiSpots identiteitscontrole lukt niet

    Ik heb volgens het stappenplan het veiligheidscertificaat geinstalleerd en mijn delta inlognaam en ww ingevoerd op OSX zoals in mijnDelta staat voor de wifispots. Nu krijg ik elke keer de melding dat hij een identiteitscontrole doet en na een tijdje de melding dat de server voor de identiteitscontrole niet te bereiken is. Ik kan dus niet inloggen op de wifi hotspot.

    Liggen de servers eruit, of doe ik iets fout?

  • #2
    Ik heb het stappenplan gevolgd op macOS 10.13.6 en kan zonder problemen verbinding maken. Heb je 'automatisch verbinding maken met dit netwerk' aangezet, en maak je verbinding met een ander modem dan dat van jezelf? Daar schijnt namelijk een tijdbeperking op te zitten.

    Hoe vaak krijg je de melding over identiteitscontrole?

    Reageer


    • #3
      Dat staat aan, ik probeer dit ook bij iemand anders (oma) waar geen internet is, zodat ik daar ook kan internetten. Die melding doet hij een aantal meer als ik het netwerk tabje open bij instellingen onder OSX.

      Reageer


      • #4
        Begrijp ik dat je verder wel normaal kunt werken, oftewel als je niet in de netwerkinstellingen zit?
        Welke versie van macOS gebruik je?
        Ik lees o.a. hier iets dat op jouw probleem lijkt. Je zou eens in de Sleutelhangertoegang kunnen kijken of het certificaat als vertrouwd gemarkeerd is. Misschien heb je ook verlopen certificaten staan die per ongeluk gebruikt worden.

        Reageer


        • #5
          Ik gebruik Mojave (developer beta). Ik heb even een foto toegevoegd waarin het te zien is. Binnen sleutelhangertoegang staat hij als vertrouwd gemarkeerd...
          Ik heb een niet verlopen certificaat als ik het zo ziet.

          Mogelijk toch iets met de beta te maken? Maar het is slechts een certificaat...

          Reageer


          • #6
            Een update! Het zat hem wel in sleutelhangertoegang. Hier stond de waarde van het certificaat niet allemaal op altijd toestaan, maar slechst enkele! Nu alles op toestaan staat, werkt het. Bedankt GoeRoe!

            Reageer


            • #7
              Gelukkig dat het niet aan de Mojave beta ligt!

              Als je nog even op Beste antwoord klikt, wordt je vraag als 'beantwoord' gemarkeerd
              Alvast bedankt!

              Reageer


              • #8
                Dat lukt helaas niet, ik krijg dan een error pagina van zeelandnet. Tevens doet de wifi hotspot het zeer wisselvallig. Vaker niet dan wel eigenlijk, en dan is hij zeeeeer traag.

                Reageer


                • #9
                  Ik heb hem voor je gemarkeerd dekoeijerr

                  Je bent bij de Wifispots afhankelijk van de verbinding van derden en de maximale snelheid is 1 Mbps. Dat is dus niet optimaal voor dagelijks gebruik, maar is snel genoeg om toch nog even dat ene mailtje te versturen terwijl je niet thuis bent
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X