Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Toegang NAS

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Toegang NAS

    Hallo,

    Ik heb thuis een netwerk zoals bijgevoegd netwerkschema.
    Wanneer de modem in bridge mode is ingesteld, dan kan ik de NAS niet meer zien. (bv. vanaf de PC)

    De router staat in AP-mode.

    Moet de modem dan toch in router mode blijven staan om de NAS te kunnen zien?
    Of staan er bij mij instellingen verkeerd?


    Bedankt,
    Mike

  • #2
    Je router zal in routermode moeten staan als je je modem in bridge zet. Hij moet dan namelijk zelf de ip-adressen gaan uitdelen.
    Vervolgens zorg je ervoor dat alleen je router rechtstreeks op het modem aangesloten zit. Alle andere apparaten prik je in je router.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Je router zal in routermode moeten staan als je je modem in bridge zet. Hij moet dan namelijk zelf de ip-adressen gaan uitdelen.
      Vervolgens zorg je ervoor dat alleen je router rechtstreeks op het modem aangesloten zit. Alle andere apparaten prik je in je router.
      De router staat nu in routermode, de NAS wordt nog steeds niet gevonden.

      Reageer


      • #4
        Heb je de router opnieuw gestart? En alles op je router aangesloten, dus zowel je pc als je NAS?
        Zo ja, heeft je NAS wel het juiste ip-adres, of moet deze ook opnieuw worden gestart?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
          Heb je de router opnieuw gestart? En alles op je router aangesloten, dus zowel je pc als je NAS?
          Zo ja, heeft je NAS wel het juiste ip-adres, of moet deze ook opnieuw worden gestart?
          De NAS zit op de modem, de PC op de router.

          Reageer


          • #6
            Dat gaat niet werken. Je moet alles op de router aansluiten, anders zit de NAS niet in je thuisnetwerk. Als je modem in bridge mode staat, kun je alleen LAN1 gebruiken.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
              Dat gaat niet werken. Je moet alles op de router aansluiten, anders zit de NAS niet in je thuisnetwerk. Als je modem in bridge mode staat, kun je alleen LAN1 gebruiken.
              Ik zou de NAS toch op de modem willen laten zitten.
              Als ik de modem weer aanpas naar router mode zou ik de NAS moeten zien?

              Alleen weet ik niet hoe het zit met de IP bereiken.

              Modem is 192.168.11.1
              Router is 192.168.1.1
              NAS is 192.168.11.10

              Als ik het IP van de router in het bereik van de modem plaats krijg ik conflicten. (192.168.11.2)

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  @Fred44nl: typefoutje?
                  192.168.1.x
                  Moet dat niet zijn: 192.168.11.x

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door kobuskuch
                    @Fred44nl: typefoutje?
                    192.168.1.x
                    Moet dat niet zijn: 192.168.11.x
                    ja, oke, sorry

                    Reageer


                    • #11
                      Wat fred44nl ook al zij, hier bij wat makkelijker uitgelegd naar mijn idee dan

                      Dat je router achter de modem hangt is niet erg mist je het goed insteld.
                      Modem ip 192.168.11.1
                      voorbeeld dhcp range 192.168.11.0 t/m 192.168.11.250 dat zijn de adresen die je modem gaat uitdelen.
                      Je router moet nu een vaste ip adres krijgen
                      Zorg er voor dat je router buiten de dhcp adres valt.
                      Zet dhcp uit op je router. Zorg er voor dat je wifi gegevens het zelfde zijn als je modem, identiek dus, ssid en ww.
                      Sluit de lan kabel niet in je WAN poort maar in je LAN poort 1.
                      Dan heb je nog 3 lan poorten over voor utp kabels.
                      met deze situatie heb je je nas op je modem, wifi van uit je modem,en de router kan je ook gebruiken met wifi + 3 lan poorten.

                      Reageer


                      • #12
                        ja, op een andere manier uitgelegd, maar niet duidelijker
                        als ik het zo lees, dan komen er 2 routers achter elkaar.
                        de eigen router moet in bridge staan.
                        en dan "dhcp range 192.168.11.0 t/m 192.168.11.250"
                        dat kan helaas niet.
                        de LAN-zijde van het modem heeft 192.168.11.1
                        als ik me goed herinner, dan begint de dhcp-server van de router met 192.168.11.10.
                        en dat zou ik zo laten.

                        Reageer


                        • #13
                          Oftewel: bridge mode van het modem uitzetten op MijnDELTA, router weer in AP-mode zetten en je bent terug bij af.
                          Zolang DHCP op je eigen router uit staat moet je dan je modem weer kunnen pingen op 192.168.11.1.
                          Lukt dat niet en kun je wel de webinterface van het modem bereiken dan is er evengoed niets aan de hand.

                          Reageer


                          • #14
                            Is het nog gelukt MikeG? Zo nee, sommige fabrikanten hebben handige stukjes software waarmee je je NAS kan terugvinden in het netwerk wanneer deze niet zichtbaar wordt. Zo heeft bijvoorbeeld Synology WebAssistant en Qnap Qfinder Pro. Vermoedelijk hebben andere fabrikanten vergelijkbare stukjes software.

                            Soms moet je ook een poortnummer invullen wanneer je de router wilt bereiken. Je krijgt dan een adres zoals 192.168.x.xoortnummer
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer


                            • #15
                              [quote=MikeG]
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                              Dat gaat niet werken. Je moet alles op de router aansluiten, anders zit de NAS niet in je thuisnetwerk. Als je modem in bridge mode staat, kun je alleen LAN1 gebruiken.

                              Ik zou de NAS toch op de modem willen laten zitten.
                              Als ik de modem weer aanpas naar router mode zou ik de NAS moeten zien?
                              Waarom wil je je NAS perse op het modem aangesloten houden? Je maakt het jezelf er zo moeilijk mee, zeker gezien je beperkte netwerk kennis.

                              Als je je modem in bridge mode zet wordt het een transparant doorgeefluik voor je internet verbinding en heb je het beheer van je lokale netwerk in eigen hand met je eigen router.
                              Je router niet in AP mode zetten maar in router mode en DHCP in je router aanzetten, en al je apparatuur inclusief de NAS daarop aansluiten. Alle apparatuur krijgt dan een IP adres in dezelfde reeks en alle apparaten op het lokale netwerk kunnen elkaar bereiken.

                              Welke router gebruik je?
                              Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X