Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Overstap drama, advies gevraagd

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Overstap drama, advies gevraagd

    Wij zijn per 19/7 overgegaan van Zeelandnet naar T mobile.
    Zou volgens T Mobile erg eenvoudig zijn en zelf aan te sluiten.
    Nu blijkt helaas het tegendeel waar.
    Want het modem moet op de telefoonaansluiting en dat heeft men ons niet verteld.
    Wij hebben nog wel een verouderde telefoonaansluiting zitten en zojuist is er een monteur van T Mobile geweest om de zaak aan te sluiten omdat het ons niet lukte.
    Nu blijkt bij doormeten dat er geen signaal in de telefoonkabel zit en moet KPN langskomen om een nieuwe aansluiting te maken. Op onze kosten werd ons verteld.
    We hebben zeer veel spijt dat we zijn overgestapt en zouden vanwege al dit gedoe en de blijkbaar hoge extra bijkomende kosten maar gewoon bij Zeelandnet blijven.
    Ten eerste wil ik weten of het gerechtvaardigd is dat wij voor deze extra kosten gaan opdraaien.
    Ten tweede wil ik weten of wij nog onder deze provider uit kunnen komen.
    Alvast dank voor het advies.

  • #2
    Staat helaas in verkeerde rubriek

    Reageer


    • #3
      Hoi Marie!

      (Je topic heb ik verplaatst naar Internet &Telefonie.)

      Dat is een vervelende situatie. Over kosten voor reparatie of opnieuw binnenbrengen van de telefoonkabel, en of deze terecht bij jou worden neergelegd, kan ik je helaas niets vertellen.

      Na het starten van een abonnement heb je wettelijk gezien 14 dagen bedenkperiode waarin je nog mag afzien van het abonnement, maar dit zal je moeten overleggen bij T-Mobile. Als je pakket daar gestart is per 19-07, dan ben ik bang dat je vast zit aan het contract.

      Maar... Ze kunnen momenteel niet leveren vanwege de verouderde telefoonaansluiting. Misschien is dat een uitweg voor je. Kijk ook eens op de website van ConsuWijzer. Dit is een website van de overheid over je rechten als consument. Misschien vind je daar nog extra informatie terug.
      A prudent question is one-half of wisdom

      Reageer


      • #4
        Even over de 14 dagen, deze loopt precies vandaag af, als je inderdaad van de 14 dagen gebruik kan maken, zou ik er vandaag nog gebruik van maken en direct een mail sturen en deze niet 1 keer maar later op de dag nog een keer (1 extra voor de zekerheid).

        Vervolgens zou ik een aangetekende brief schrijven naar T-Mobile, met daarin de vermelding dat je ook op 1 augustus 2018 een mail heb gestuurd. Uiteraard moet je in je schrijven de reden van opzegging binnen de 14 dagen vermelden, maar voor de zekerheid zou ik net als MatthijsL al aangaf even bij ConsuWijzer informeren.

        Verder ben ik van mening dat T-Mobile van te voren had moeten controleren dat er een werkende aansluiting
        aanwezig was/ is, dan wel op moeten attenderen dat je zelf moet controleren of deze aanwezig was/ is.

        Verder wens ik je heel veel succes :8

        Reageer


        • #5
          Dank voor de reacties.
          Ik heb e.e.a. boven tafel kunnen halen.
          Het contract is eerder getekend, dus de 14 dagen zijn helaas verstreken.
          Wat ik wel bij TMobile ga neerleggen is het feit dat men heeft verzuimd te vertellen dat er aan bepaalde voorwaarden voldaan moet zijn wil werken wat zij aanbieden, dat vind ik dus niet klantvriendelijk. Nu moet ik dus gaan betalen om boven tafel te krijgen wat er mis is met de oude telefoonkabel, stel dat die nog opgegraven moet worden of zo, dit wordt denk ik een hele dure grap en ik wil niet voor deze kosten gaan opdraaien.
          Van Consuwijzer werd ik niet echt wijzer,, maar ik ga desnoods advies inwinnen bij het juridisch loket.

          Reageer


          • #6
            Marie,

            Heb je op jou adres ooit wel een werkende telefoonlijn gehad ? of ben je er nu pas toevallig achtergekomen na een verhuizing ?

            In het beide gevallen zou je ook bij KPN (winkel) zelf kunnen informeren wat er eventueel aan de hand zou
            kunnen zijn.

            Reageer


            • #7
              We hebben contact gehad met TMobile.
              Zij begrepen wel dat het niet ging werken hier.
              W hebben vroeger wel een telefoonaansluiting gehad, maar de kabel die er nog zit is doorgemeten en geeft geen signaal meer. Alles moet misschien worden vervangen of uitgegraven en dat kan oplopen tot 300 euro aldus de klantenservice van TMobile. Wij hebben dan de mogelijkheid om dan alsnog af te zien van het contract omdat men dat toch ook niet vond kunnen. Kortom, we werden uiterst vriendelijk en meedenkend te woord gestaan.
              Er is ons aangeraden terug te keren naar de vertrouwde coax en Delta

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Ben ik met je eens.
                  Wij wisten zelf niet eens dat het via de oude telefoonlijn ging, ik heb van dat soort zaken geen verstand. Beter vermeldt de provider dan ook vooraf de voorwaarden waaraan moet worden voldaan willen ze kunnen leveren wat ze aanbieden.
                  Ons is vooraf niet verteld dat er een telefoonaansluiting voor nodig was.
                  Wat TMobile nu voor ons heeft ingesteld is dat ik onbeperkt 4g heb gekregen zodat ik voor het gezin een hotspot kan instellen, na wat gegoogel is me dat gelukt
                  Wel netjes van TMobile vind ik.
                  Ben benieuwd of we kunnen worden aangesloten of zullen terugkeren naar Delta

                  Reageer


                  • #10
                    Update
                    Afgelopen woensdag verviel de voucher voor onbeperkt 4g. Maar weer gebeld want nog steeds geen oplossing.
                    Nieuwe voucher gekregen die nu opeens stopgezet is want vouchers zijn uit de lucht gehaald. Ik kreeg tevens bericht dat mijn probleem was opgelost. Toen waren we er klaar mee.
                    Opnieuw gebeld, alle begrip en zo het er nu naar uitziet mogen we dan, hoera, kosteloos het contract ontbinden. Er moet nog groen licht komen van hogerhand, maar klantenservice heeft de toezegging al wel gedaan.
                    We kunnen denk ik terugkeren naar Zeelandnet

                    Reageer


                    • #11
                      Dat is goed nieuws Marie
                      Zou je mij je postcode en huisnummer willen toesturen naar [email protected]? Dan kijk ik welke opties ik je kan aanbieden.
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        Dank je wel Matthijs, dat waardeer ik zeer. We hebben afgelopen vrijdag al gebeld naar Zeelandnet. We zitten al zolang zonder telefoon internet en tv
                        Mail is verstuurd

                        Reageer


                        • #13
                          Na een lange voortdurende soap en fouten van TMobile zijn we dan nu eindelijk aangesloten. De helft werkt niet, maar we hebben internet.
                          We zitten nu het contract daar uit komend jaar, maar zijn door de vele fouten en belabberde klantenservice wel klaar met deze provider.
                          Op de achtergrond zijn wij bijgestaan door notabene Zeelandnet waar we weggingen. Dat noem ik nog eens klantenservice! Zij hebben ons tijdelijk terug aangesloten in de periode waarin we zonder internet zaten. En dat mag hier ook wel eens vermeld worden. Medewerkers van Zeelandnet, hartelijk dank voor jullie hulp en advies, na het contract uitzitten keren wij zeker terug naar jullie!

                          Reageer


                          • #14
                            Graag gedaan Marie! Mijn collega's en ik zitten voor je klaar als we verder nog iets voor je kunnen betekenen
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Fast-Herbie
                              Verder ben ik van mening dat T-Mobile van te voren had moeten controleren dat er een werkende aansluiting
                              aanwezig was/ is, dan wel op moeten attenderen dat je zelf moet controleren of deze aanwezig was/ is.
                              Dat doet T-Mobile ook hoor, als iemand de voorwaarden niet leest maar wel accepteert is het vreemd om daar een ander de schuld van te geven. Wordt er altijd een beetje moe van als mensen geen eigen verantwoording willen nemen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X