Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet snelheid verschilt sterk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet snelheid verschilt sterk

    Hallo allemaal,

    Ik heb laatst wat internet snelheidschecks gedaan, omdat ik benieuwd was hoeveel Mbps ik eigenlijk haalde.
    We hebben een premium TV&Internet pakket en volgens ons account hebben we maximaal 250 Mbps.
    Toen ik begon te meten haalde ik gemiddeld zo'n 200-210 Mbps, wat me compleet redelijk lijkt.
    Maar toen ik een paar minuten later dezelfde test een paar keer draaide kwam de snelheid nog niet boven de 1 Mbps uit.
    Als ik het een minuut of 5 later weer probeer haal ik weer wel de 210.

    Ik gebruik twee verschillende computers om het te testen en ze zijn allebei via ethernet op het netwerk aangesloten,
    op beide komt hetzelfde resultaat uit.

    Hoe kan dit? Is hier iets aan te doen?

  • #2
    1 mbps is wel erg laag, dat moet ik wel toegeven.

    er zijn zoveel factoren waardoor de snelheid anders is dan anders:

    welke speedtest gebruik je ?
    welke browser gebruik je ?
    wat is je pc allemaal aan het doen (processor gebruik)
    wie zit er allemaal op je thuis netwerk ?
    wat voor router gebruik je (ook wie zit daar op ingelogt wfii gebruikers)

    om het beste te meten is eigenlijk een pc bekabelt aan te sluiten op je modem helemaal op te starten (rechte muis knop op taakbalk en dan op taakbalk en dan prestaties) dan kun je zien wat je pc allemaal doet, als je pc rustig is dan kun je een speedtest doen.

    ikzelf doen hem via speedtest.net
    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

    Reageer


    • #3
      Voor de speedtest gebruik ik die van google en die van Delta zelf.
      Als browser gebruik ik chrome.
      Op beide computers draaien twee chrome tabs ofzo, niks wild zwaars.
      Ik heb de computers verbonden met een TP-link Gigabit ethernet switch, waarmee alleen die twee computers verbonden zijn.

      Ik zorg er uiteraard voor dat de computer niet druk is met internet of andere dingen tijdens die checks.
      Ook als ik bijvoorbeeld een laptop met de modem zelf verbind via ethernet krijg ik dezelfde problemen

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Evan
        Voor de speedtest gebruik ik die van google en die van Delta zelf.
        Als browser gebruik ik chrome.
        Op beide computers draaien twee chrome tabs ofzo, niks wild zwaars.
        Ik heb de computers verbonden met een TP-link Gigabit ethernet switch, waarmee alleen die twee computers verbonden zijn.


        Ik zorg er uiteraard voor dat de computer niet druk is met internet of andere dingen tijdens die checks.
        Ook als ik bijvoorbeeld een laptop met de modem zelf verbind via ethernet krijg ik dezelfde problemen
        dan kan je op verschillende tijden de testen doen, kijk dan wel goed of alles dan wel het zelfde blijft:

        browser
        speedtest (server die je daar gebruikt)
        de processor belasting
        de aangesloten apparaten op je netwerk

        als je dat een paar dagen doet op verschillende tijdstippen dan heb je een bepaald patroon, zo kan je zien of het bijvoorbeeld altijd s avonds is, als er veel mensen thuis zijn of in de ochtend wanneer iedereen na het werk gaat.
        Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

        Reageer


        • #5
          Ik heb het al een tijdje bijgehouden en het wisselt om de paar minuten, niet specifiek rond bepaalde tijdstippen

          Reageer


          • #6
            [quote=Frans]
            Oorspronkelijk gepost door Evan
            Ik heb het al een tijdje bijgehouden en het wisselt om de paar minuten, niet specifiek rond bepaalde tijdstippen
            Hoi Evan,

            Als je rechtstreeks op het modem hebt getest, en je krijgt dezelfde problemen, dan zit er waarschijnlijk fluctuering in je kabelsignaal en moet Delta dat in orde maken.

            Reageer


            • #7
              Hoi Evan.

              Stuur ons even een mailtje met je klantgegevens naar [email protected], dan kijk ik je verbinding verder na.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8
                Oh fransje is geen moderator meer?

                Reageer


                • #9
                  MatthijsL Ik heb mijn vader erom gevraagd, maar hij heeft geen idee wat de "klantgegevens" zijn
                  Wat moet ik precies in het mailtje zetten?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Evan
                    MatthijsL Ik heb mijn vader erom gevraagd, maar hij heeft geen idee wat de "klantgegevens" zijn
                    Wat moet ik precies in het mailtje zetten?
                    Zijn klant of relatienummer of postcode en huisnummer in combinatie met de naam en geboortedatum van de contractant ter verificatie en verder vernemen we in deze mail graag welke problemen je ervaart en wat je je hebt geprobeerd om dit te verhelpen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
                      Oh fransje is geen moderator meer?
                      "Fransje" is tegenwoordig niet meer werkzaam bij Delta.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X