Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verhuizing internet aansluiting, kabelmodem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verhuizing internet aansluiting, kabelmodem

    Ik verhuis volgende week naar een tijdelijk adres een paar straten verderop en heb mijn zeelandnet internet abonnement voorlopig aangehouden. Op het nieuwe adres is er een abonnement voor Delta digitale TV (en dus een kabelmodem) echter zonder internet gebruik. Ik neem mijn huidige kabelmodem mee omdat ik dit t.z.t. bij opzegging van het internet abonnement weer moet inleveren.

    Kan ik op het nieuwe adres gewoon mijn computer aansluiten op het daar al aanwezige kabelmodem om internet te krijgen, moet ik de kabelmodems omruilen of is er een andere procedure nodig om daar internet actief te krijgen (met behoud van de digitale TV aansluiting / abonnement)?

  • #2
    je kan en mag niet zo maar modems omruilen.
    welk abonnement is er op het tijdelijke adres ??
    voor zo ver ik weet is daar altijd internet bij.
    probeer het eerst maar es, zonder iets te wijzigen.

    Reageer


    • #3
      Toen ik ging verhuizen moest ik gewoon mijn eigen modem meenemen en op het nieuwe adres aansluiten, je hoeft alleen een adreswijziging door te geven

      Reageer


      • #4
        Op het tijdelijke adres is er alleen aan Delta digitaal TV abonnement, zonder internet of telefonie.
        En ik heb zelf nog een oud internet abonnement (TV abonnement apart gehouden, mede met het oog op dit soort zaken ...).

        ik denk dat het probleem is dat het digitaal TV abonnement gekoppeld is aan de ene modem, en internet aan de andere. Ervaring uit het verleden leert dat als je een eindje verderop gaat wonen en je zowel kabeltv als internet abonnement hebt het gewoon werkt zodra je je oude modem op het nieuwe adres aansluit (mits je in dezelfde wijk blijft oid?). Maar dit is dus een wat lastiger verhuizing ;-)

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            Zou kunnen dat je gelijk hebt en dat ik alleen maar het modem hoef aan te sluiten op het kabelsignaal; ik herinner me echter van jaren geleden dat je niet zomaar zo'n internet modem kon aansluiten op de kabeldoos en dat daarvoor een aanpassing op het kabeldoosje nodig was die indertijd door de monteur van zeelandnet werd uitgevoerd. Ik zal morgen eens kijken wat er fysiek precies aanwezig is op het nieuwe adres ;-)

            Reageer


            • #7
              Dat zou goed kunnen, een wcd moet retourgeschikt zijn waar het Cai signaal binnenkomt (de meeste woningen zijn dat) , indien het niet werkt zou ik even de klantenservice bellen, dan is het ook gelijk administratief geregeld en kunnen ze het signaal voor je checken

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door N_H
                Ik verhuis volgende week naar een tijdelijk adres een paar straten verderop en heb mijn zeelandnet internet abonnement voorlopig aangehouden. Op het nieuwe adres is er een abonnement voor Delta digitale TV (en dus een kabelmodem) echter zonder internet gebruik. Ik neem mijn huidige kabelmodem mee omdat ik dit t.z.t. bij opzegging van het internet abonnement weer moet inleveren.

                Kan ik op het nieuwe adres gewoon mijn computer aansluiten op het daar al aanwezige kabelmodem om internet te krijgen, moet ik de kabelmodems omruilen of is er een andere procedure nodig om daar internet actief te krijgen (met behoud van de digitale TV aansluiting / abonnement)?
                Beste N_H,

                Indien je gaat verhuizen naar een tijdelijk adres en daar is een actief kabelsignaal van DELTA aanwezig, kun je daar gerust jouw modem op aansluiten. Als er Digitaal TV aanwezig is van DELTA zal dit zijn middels een ontvanger of een CI+ module in combinatie met een smartcard.

                Als er geen internet en/of telefonie aanwezig is, is hier ook geen modem van DELTA aanwezig als het goed is. Zorg er wel voor dat het internetabonnement ook administratief tijdelijk meeverhuisd naar het tijdelijke adres. Dit kun je eenvoudig regelen via MijnDELTA

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X