Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

502 Authentication failed bij nieuwsgroepen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 502 Authentication failed bij nieuwsgroepen

    Krijg bij zowel Spotnet als GrabIt de melding 502 Authentication failed.
    Heb niets aan de instellingen gewijzigd en heeft altijd correct gewerkt tot nu.
    Is er soms een storing bij Zeelandnet waardoor er geen verbinding gemaakt kan worden met de nieuwsgroepen-server of is er iets anders aan de hand ?

  • #2
    hier geen probleem.
    het werkt zoals het moet.

    Reageer


    • #3
      Een Firewall die blokkeert?
      Niet aanstaan in wifi-modem?

      Reageer


      • #4
        Heb niets gewijzigd aan instellingen wifi-modem of symatec endpoint protection.
        Zal e.e.a. voor de zekerheid controleren.

        Reageer


        • #5
          Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat Zeelandnet sinds kort aanpassingen heeft gemaakt voor het verwijderen/voorkomen van spam ?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door zappy17
            Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat Zeelandnet sinds kort aanpassingen heeft gemaakt voor het verwijderen/voorkomen van spam ?
            Nee.

            Reageer


            • #7
              Bedankt voor het antwoord.
              Typisch is wel dat het zowel bij Spotnet als GrabIt voorkomt

              Reageer


              • #8
                Heb niets gewijzigd aan instellingen wifi-modem of symatec endpoint protection
                En Symantec heeft daar ook niets veranderd? B.v. door een update?

                Reageer


                • #9
                  Heb SEP uitgeschakeld maar dit gaf geen effect. Heb inmiddels de nieuwste versie van GrabIt geinstalleerd zonder resultaat.
                  Heb op Internet het volgende gevonden:
                  Grabit 502 Authentication Failed

                  Het volgende kan er mis zijn:
                  1.Gebruikers naam of wachtoord klopt niet
                  2.Account is verlopen.

                  Het nieuwsserver adres zal hoogstwaarschijnlijk wel kloppen wel klopen anders krijg je een andere foutmelding.

                  Reageer


                  • #10
                    Stond de spi firewall in het wifi-modem uit?

                    Reageer


                    • #11
                      Stonden inderdaad uit.
                      Ben nu zo ver dat ik de oorzaak heb gevonden. Enkele weken geleden heb ik problemen gehad met het wachtwoord voor Zeelandnet, dus heb ik een nieuw wachtwoord moeten aanmaken en op diverse plaatsen dus moeten aanpassen.
                      Inmiddels heb ik Spotnet aan de gang door in GrabIt bij tab Default Server en tab Server Properties het wachtwoord aan te passen, alleen ben ik nu nog aan het zoeken waar ik het wachtwoord voor Spotweb kan aanpassen.

                      Reageer


                      • #12
                        Dai ook onlangs aan de hand gehad.
                        Ik kon niet vinden waar ik het nieuwe ww in kon voeren in Spotnet
                        Ik had geen zin om het in het register aan te passen en heb het opgelost door met Revo Uninstaller Free het programma en registerverwijzingen te verwijderen en toen opnieuw te installeren.

                        ZeelandNet waarschuwt bij nieuwe ww je mailprogramma aan te passen, maar er zijn meer toepassingen om aan te denken!

                        Reageer


                        • #13
                          Heb nog de nieuwste versie van Grabit geinstalleerd en heb nu ook weer Spotweb aan de gang gekregen.
                          Kost een middag zoeken en puzzelen, maar het werkt nu weer 100%
                          Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken en de goede adviezen !!

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X