Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Zeelandnet modem met Fritz!box 7360 erachter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Zeelandnet modem met Fritz!box 7360 erachter

    Hoi, ik heb mijn Zeelandnet modem op bridge gezet, mijn Fritz!box netjes op Other Service Provider en LAN1 van beide apparaten aan elkaar verbonden. Internet werkt prima, maar LAN1, oftewel de WAN poort van Fritz!box, krijgt een lokaal adres, niet het Zeelandnet IP adres. Kortom, de portforwarding in de Fritz!Box werkt niet. Bovendien blijft het wireless aan in het modem, dacht dat ook uitgeschakeld werd. Kan dus weer naar de gewone instellingen en wireless uitzetten, maar dan heb ik nog steeds niet het Zeelandnet IP adres op de Fritz!box. Waar ga ik de mist in?

  • #2
    weet je wel zeker, dat het modem in bridge staat ??
    in bridge werkt de gehele router van het modem niet, dus kun je ook geen wireless netwerk van het modem hebben.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Quetensky
      Sorry dat ik inbreek op de threat, maar is er ergens een how-to hoe je de Fritz achter het Delta modem zet, mijn bedoeling is dat Fritz het netwerk doet en het Delta modem in bridge staat. Krijg het niet goed werkende
      Of dat hij juist is maar de vraag, maar dit lijkt op een How-to.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        weet je wel zeker, dat het modem in bridge staat ??
        in bridge werkt de gehele router van het modem niet, dus kun je ook geen wireless netwerk van het modem hebben.
        Op de website in bridge gezet. Minuutje wachten. Modem uit. Wachten. Modem aan. Website geeft nog steeds aan bridge. Draadloos werkt en ik heb geen 62.xx IP adres, maar intern, 192.168.xx.xx.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter
          Oorspronkelijk gepost door Quetensky
          Sorry dat ik inbreek op de threat, maar is er ergens een how-to hoe je de Fritz achter het Delta modem zet, mijn bedoeling is dat Fritz het netwerk doet en het Delta modem in bridge staat. Krijg het niet goed werkende
          Of dat hij juist is maar de vraag, maar dit lijkt op een How-to.
          Exact gedaan zoals de how-to aangeeft, ik houd echter als de website van Delta aangeeft bridge staat aan, een intern iP adres, 192.168.xx.xx....

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Of je probeert eerst dit wat Fred hier terecht opmerkt :

              https://forum.zeelandnet.nl/internet...0?postid=41571

              Reageer


              • #8
                http://192.168.100.1 bereiken (en daar vervolgens niks mee doen).

                Reageer


                • #9
                  Ik deed dus niks fout, maar ik kon via bridge mode on op de website de bridge mode dus niet aanzetten ondanks dat er geen foutmelding kwam. Tja, dan kan je blijven klooien, maar het gaat niet werken. Gelukkig heeft de helpdesk zojuist het modem remote op bridge gezet, Fritz!box eraan en klaar, werkt prima.

                  Reageer


                  • #10
                    Dat is mooi Quetensky. Wil je nog even ergens op Beste antwoord klikken? Dan wordt je vraag als Beantwoord gemarkeerd
                    De 7360 is trouwens wel een oud beestje, houd even in de gaten of die nog wel beveiligingsupdates krijgt.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                      Dat is mooi Quetensky. Wil je nog even ergens op Beste antwoord klikken? Dan wordt je vraag als Beantwoord gemarkeerd
                      De 7360 is trouwens wel een oud beestje, houd even in de gaten of die nog wel beveiligingsupdates krijgt.
                      Done!

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X