Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik haal mijn snelheid niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ik haal mijn snelheid niet

    Onlangs een hoop problemen gehad met mijn modem/internet/wifi. Nu een nieuwe modem (epc3940), powerline adapters (1300mbps) en prima wifi in het hele huis. Alleen mijn internetsnelheid laat nogal te wensen over. Ik heb een premium tv & internet abonnement en zou 150mbps/15mbps moeten hebben. Nu kom ik bekabeld zelden boven de 80 mbps download en via wifi zelfs zelden boven de 25 mbps download. Dat kan toch niet kloppen? Ik wil graag sneller internet, maar ben bang dat als ik upgrade naar een super abonnement met 400 mbps, ik alleen maar meer ga betalen en geen sneller internet ga krijgen. Wat kan er aan de hand zijn en wat is er aan te doen?

  • #2
    Controleer eens in MIJN DElta welk abonnement je nu precies hebt?
    Heb je een in alles-in 1 of een los premium abonnement + Tv.

    In geval het laatste is het voordelig ( snelheid en prijs ) dit om te zetten ( ook in MIJN Delta ) naar een alles in-1 abonnement.

    Reageer


    • #3
      Ik heb een los tv en internet premium (zonder telefoon). Volgens Mijn Delta heb ik daarmee 150 mb/s downloadsnelheid.
      Ik heb een poging gedaan om mijn abo om te zetten naar alles-in-1, maar de monteur die kwam gaf aan dat er dan alleen telefoon bij kwam en dat ik dan geen sneller internet zou krijgen. Toen dus afgezien van de omzetting en me daarmee een hoop problemen op de hals gehaald mbt tot mijn modem. Maar goed. Dat is opgelost, behalve de internetsnelheid dus.

      Reageer


      • #4
        Dat klopt, want dan heb je ook een pakket ( TV & Internet ) en geen oud los Premium abonnement.


        Stappenplan: Ik haal de snelheid van mijn abonnement niet: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=467,E=0000061589503898628,K=8354,Sxi =5,dtree=guid({6DC75AF9-B8E5-4793-B706-DAA86F4CA676}),TS=DeltaNL_2016
        Je hardware ( netwerkkaarten) dienen altijd die hogere snelheid aan te kunnen?
        Is dat ook zo ( bekabeld en wifi)?

        Als je bekabeld niet boven de 80 MBps komt, heb je dan wel de juiste netwerkkaarten ( 1 gbps)? Je kunt het aan de leds zien op je router. Zijn deze groen of geel?
        Probeer ook eens een andere netwerkkabel.

        Hetzelfde geldt voor wifi.
        Ook de wifi-netwerkkaart moeten die snelheid aan kunnen.
        Controleer eens welke wifi-netwerkaart je hebt.

        Heb je bijv. de DIT-decoder, dan snoept dit ook bandbreedte op.

        Reageer


        • #5
          Ik neem aan dat die monteur dat al allemaal bekeken heeft , dus beste is even contact op te nemen met klantenservice

          Reageer


          • #6
            De led is oranje als ik de kabel aansluit op mijn laptop. Dus is dan mijn netwerkkaart niet goed? Andere kabel maakt geen verschil. Mijn wifi netwerkkaart is een Broadcom 802.11n. Ik weet niet wat een DIT decoder is.

            Reageer


            • #7
              Welke netwerkkaart zit er in? Kijk eens bij Apparenbeheer, zodat we kunnen controleren of deze wel de snelheid boven 100 mb aan kan?

              Reageer


              • #8

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X