Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet haalt snelheid niet..

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet haalt snelheid niet..

    Beste,

    Sinds afgelopen maanden halen wij thuis onze internet snelheid niet meer. We hebben een pakket die 150mbps Download zou moeten geven. Alleen we halen maar ongv 95mpbs.. Dit is getest op 3 computers & 1 laptop. Eerst op mijn eigen pc die op zolder staat maar een directe kabel naar de modem heeft. daarna 2 andere pc's die op de middelste verdieping staan maar nog via een switch gaan. en toen nog een laptop met een korte kabel direct uit de modem. allemaal in verbinding met "nieuwe" Cat6a. maar 1 pc vanuit de switch met cat5. maar het vreemde is dat als ik de Wifi speedtest. dan haal ik wel 150mbps.. Ik heb ondertussen al gebeld naar de klantenservice maar een afspraak zou pas eind volgende week kunnen. en heb dit weekend een Lan party en dan zou de 150mbps net wat sneller zijn :P.

    Pc's en laptop heb ik gecontroleerd of er een netwerkkaart inzit die boven de 100mbps kan. en dit kunnen ze.

    we hebben de modem: Cisco EPC3940.

    ik hoop op snelle & helpende reacties

  • #2
    Neem aan dat je de wifi van je modem pakt ? En dat je na je modem nog een switch heb geplaatst ?
    Wat is de maximale snelheid wat je switch aan kan ? Denk in dit geval een 100mbit switch.
    En zorg dat je kabel ook minimaal cat 5e is oudere kabels komen maximaal aan 100Mbit en sommige gevallen maximaal 10mbit.
    En op switch en kabel keuze neem minimaal solid koper kabel. En zorg voor een degelijke goeie switch zodat je onbezorgd kan werken.

    Reageer


    • #3
      Wifi van de modem ja. De switch komt na de modem. Maar ik heb 2maal getest op pc en laptop direct uit de modem. Wat je ook in me eerste bericht kon lezen.
      En in mijn eerste bericht staat ook dat we cat6a kabel gebruiken.

      Reageer


      • #4
        En op welke snelheid staat de interface op je pc ingesteld ?

        Reageer


        • #5
          Wat bedoel je hier precies mee?

          Reageer


          • #6
            In de adapter instellingen van je interface

            Reageer


            • #7
              https://www.hccforums.nl/showthread....kabeld-netwerk

              Reageer


              • #8
                Dankje voor de link. geprobeerd het te veranderen. maar hij zet automatisch weer op "flow control" met als waarde Rx & Tx Enabled. en blijft op 95mpbs.

                https://i.gyazo.com/cf5b05bfa149ccbe...e9ddd9da54.png hierop kan je zien hoe het opeens van 150mpbs naar 95mpbs is gegaan

                Reageer


                • #9
                  En welke test site gebruik je ? Al speedtest van zeelandnet zelf gedaan ?

                  Reageer


                  • #10
                    via zeelandnet en via speedtest.net

                    Reageer


                    • #11
                      Beste wesselvo,

                      Hoe is het nu met de internetsnelheid? Behaal je de snelheid nu wel?
                      Zo nee, is dit dan via de bekabelde internetverbinding of via de WiFi?
                      Zo ja, zou je dan een Beste antwoord kunnen kiezen?

                      Reageer


                      • #12
                        [email protected].

                        Alle leden hartelijk bedankt voor het meedenken!

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X