Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

LAN poorten Modem EPC3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • LAN poorten Modem EPC3940

    Beste,

    Zojuist ben ik bezig met de vaste LAN verbindingen en ik kom er met testen achter 3 van 4 LAN poorten de gewenste snelheid halen
    en de 4 poort niet. Ik heb een Laptop direct met een korte kabel verbonden en 3 van de 4 geven gemiddeld de juiste snelheid c.f. abonnement en de onderste LAN poort zoekt hij heel lang naar en als deze eenmaal gevonden is, is de snelheid slechts 60-70%?
    Ik heb verschillende keren de PC als de Modem gereset zonder verbetering, is misschien een andere instelling nodig of is de 4e poort kaduk? ik heb nu alle 4 de poorten nodig.

    Thanks

  • #2
    heeft het ledje van de poort met de lagere snelheid een andere kleur ??
    waarschijnlijk heb je 3 groene en 1 oranje ledje.

    Reageer


    • #3
      Beste Fred,

      Ik heb zojuist even gecontroleerd en op poort 1 zit de NAS Server (Groen), op de 2e zit nu kastje van de Zonnepanelen (oranje) op 3 zit computer van mijn zoon en op 4 nu even niets.
      Op welk ik ook het Zonnepanelen kastje zet 1,2 of 3 blijft oranje.
      Ik heb een test gedaan met de Vast PC en Laptop bij elkaar en heb alle poorten, bij de Modem steeds geswitched
      Op poorten 1,2 en 3 zowel Vaste PC als Laptop, snel contact, ongeveer 175Mbps
      Op poort 4 zowel Vaste PC als Laptop, pas na 20 seconden contact, valt af en toe weer weg, gemiddeld 88 Mbps
      Alle kabels getest met een LAN Tester, geen problemen.
      Denk toch dat het aan poort 4 van de Modem is, Modem is ongeveer 4 maanden geleden vervangen!!

      Reageer


      • #4
        als het ledje groen is, dan heb je een verbinding, die 1 Gb/s aan kan.
        een oranje ledje heb je bij een verbinding die max. 100 Mb/s kan hebben.
        het kan natuurlijk zijn, dat poort 4 niet helemaal in orde is.
        maar voor zonnepanelen moet het wel voldoende zijn.

        Reageer


        • #5
          Beste Fred,

          Ik kan toch niet accepteren dat poort verbinding af en toe blijft wegvallen en/of niet het volle bereik kan hebben?
          Het is niet zomaar, dat ik de Zonnepanel kast op Poort 4 laat zitten, deze staat periodiek in verbinding met Enlighten.
          Ik zou graag een Modem/Router willen hebben die helemaal goed is, kan ik Delta vragen voor een goed werkende modem. /
          Is het mogelijk dat u dit kunt melden of moet ik zelf bellen/bericht achterlaten bij de Delta?
          Het is de bedoeling dat ik later meerder LAN kabels ernog bij zet.

          Vast weer bedankt

          Reageer


          • #6
            stuur een email naar [email protected]
            vermeld klantnummer en omschrijf het probleem.
            dan kan het vandaar uit opgepikt worden.

            Reageer


            • #7
              Beste Fred,

              Bedankt weer

              M.vr.gr.

              Michel Dol

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X