Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internetverbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internetverbinding

    Hoe kan ik een goed beeld krijgen van mijn internetverbinding. Ik zou graag via een tooltje (bv een appje) een beeld krijgen over 24 uur hoe vaak mijn internet verbinding wegvalt en voor hoe lang. Wie kan ik helpen?

  • #2
    Welkom op het forum Jack

    Je kunt dit van binnenuit doen, of van buitenaf. Dat laatste kan met bijvoorbeeld Uptimerobot, een gratis dienst.
    Hier kun je je ip-adres laten pingen, als het onbereikbaar is krijg je een melding op de manier die je hebt ingesteld. Ook kun je statistieken zien.
    Een makkelijke manier om meldingen te krijgen is met de Pushbullet app op een smartphone als je die gebruikt.

    Reageer


    • #3
      Hallo Jack,

      Met een tooltje als gping die je kan starten vanaf jouw machine, kun je dmv een grafisch overzicht de ping tijden
      van de verbinding bekijken. Het zegt natuurlijk niet alles, want een draadloze verbinding kan bijvoorbeeld niet optimaal zijn.

      https://sourceforge.net/projects/gpi...e=typ_redirect

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
        Welkom op het forum Jack

        Je kunt dit van binnenuit doen, of van buitenaf. Dat laatste kan met bijvoorbeeld Uptimerobot, een gratis dienst.
        Hier kun je je ip-adres laten pingen, als het onbereikbaar is krijg je een melding op de manier die je hebt ingesteld. Ook kun je statistieken zien.
        Een makkelijke manier om meldingen te krijgen is met de Pushbullet app op een smartphone als je die gebruikt.
        Ik heb gekeken naar Uptime robot, maar dit gaat over het bereikbaar zijn van je website. Ik heb geen website.
        Ik zou even niet weten hoe ik jouw advies "ip adres laten pingen" moet aanpakken.
        Ik wil de verbindingscontrole laten uitvoeren via mijn PC .Deze is via een ethernetkabel en een powerline (via 220 net) met mijn delta modem/router verbonden.
        Zoals je merkt ben ik geen hoogvlieger op dit gebied, daarom heb ik moeite met jouw anbtwoord, terwijl ik het zeer respecteer dat je ingaat op mijn vraag en mij wilt helpen, maar het antwoord is iets te ingewikkeld

        Reageer


        • #5
          Jack, als dit te ingewikkeld voor je is, kijk dan bijvoorbeeld naar de gratis versie van Easynetmonitor waar je bijvoorbeeld www . zeelandnet . nl opgeeft als doel om in de gaten te houden.

          Deze app houdt alleen je internetverbinding in de gaten als je pc aan staat (en niet in slaapstand).

          Reageer


          • #6
            Beste Goeroe, het is me gelukt via Easynetmonitor. Het monitoren loopt nu sinds gisteren. Bedankt voor je hulp. Hartstikke goed.
            Kun je me ook zeggen wat de tijdnotering in msec betekent.Deze varieert

            Reageer


            • #7
              Goed nieuws Jack!
              Dat is de tijd die het duurt voordat de andere kant (de server dus) reageert op je verzoek. Dat wordt uitgedrukt in milliseconden. Dat dat varieert, is heel normaal.

              Wil je even op Beste antwoord klikken, zodat deze vraag als beantwoord wordt gemarkeerd? Alvast bedankt!

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X