Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet snelheid lager dan voorheen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet snelheid lager dan voorheen

    Ergens vorig jaar is "mijn" internetsnelheid verhoogd van 125 Mbit/s naar 150Mbit/s wegens alles-in-1 abonnement. Dat was o.a. te zien aan een hogere downloadsnelheid via newsservers van ca. 11,25 MB/s naar ca. 14,5MB/s.
    Recent is de snelheid echter weer gedaald naar 125 Mbit/s, gecapped te zien via download newsservers.
    MijnDelta pagina geeft ook 125 Mbit/s weer in mijn abonnement terwijl dit 150Mbit/s zou moeten zijn (alles-in-1) en upload 10Mbit/s, zou 15Mbit/s moeten zijn. Echter, omdat ik ook energie afneem van Delta zou ik zelfs 175Mbit/s download (en 15Mbit/s upload) moeten hebben. Dit heb ik echter nooit gezien/kunnen testen.
    Een speedtest geeft dan weer 95/10Mbit/s.
    Bekabeld netwerk, Cat5 (1Gbit/s).
    Wie weet waar de Mbits blijven hangen?

    [img]fcea3cd0-5b70-4e8b-be88-e3e57daa14bb.jpg[/img]
    [img]0e69f7ff-d81b-4b7a-9ddf-dcd5205d43bc.jpg[/img]
    [img]de47b16d-13b5-4e19-a7bc-dd298b889361.jpg[/img]
    [img]af401af3-e2a8-442c-a80e-0bb1a83498d4.jpg[/img]
    [img]c6c21fe0-b7ea-4c11-b01b-4ad0abd4ee3c.jpg[/img]

  • #2
    Op de 1e schermafbeelding die je plaatst staat dat je een internet premium abonnement hebt, terwijl je aangeeft Alles-in-1 te hebben..bij mij staat er op die plaats alles-in-1-Premium. Ergens gaat er iets mis vermoed ik..
    Wil je de snelheid ook eens bekabeld testen via onderstaande link:
    http://delta.speedtestcustom.com/res...6-3b8347503495
    Deze test wordt bij Zeelandnet geregistreerd.
    Je zou ook alvast een mailtje met je klantgegevens en ev. verwijzing naar dit topic naar forumbeheer@zeelandnet kunnen sturen, dan kan het daar na het weekend opgepakt worden.

    Reageer


    • #3
      Voor de abonnementsvorm zal ik maandag eens bellen, ik neem namelijk wel " alles" af van Delta.
      Mailtje naar forumbeheer zal ik doen.
      Speedtest:
      [img]da8a45e2-a95a-4eb1-b89b-2b21538985e6.jpg[/img]

      Reageer


      • #4
        DanC, je neemt wel 'alles' af, maar zit met een verouderd abonnementstype. Daar heeft DELTA de klanten eerder wel voor benaderd, maar ik heb begrepen dat er mensen waren die geen contactaanpassing wilden en daardoor in sommige gevallen meer betalen voor minder.

        De snelheid van de newsserver is trouwens geen goede maatstaf, je kunt het beste de ZeelandNet (dus niet de Solcon) speedtest doen op https://speedtest.zeelandnet.nl

        Dit zal niet veranderen totdat je abonnementstype is aangepast en je modem is herstart. Met een beetje geluk kan dat per 1 maart worden geregeld. Als ik jou was zou ik even een mail sturen naar [email protected] en verwijzen naar deze discussie

        Reageer


        • #5
          Meer betalen voor minder is geen kwestie van willen hoor, in dit geval gewoon onwetendheid.
          Speedtest voor Solcon en Delta (maar ook anderen) geeft zelfde resultaten.
          Maar eh, zeelandnet houdt de snelheid voor sommige "oudgedienden" dus bewust (veel) lager, puur omdat ze een oudere abonnementsvorm hebben? Lekker bezig...
          Ik ga er achteraan...online wijzigen van abonnement (maakt niet uit welke) bij Delta gaat namelijk niet, bij mij althans dan...
          [img]29eb1d24-d85d-4802-bbc6-ec577f2af6c3.jpg[/img]
          bedankt voor jullie inbreng.

          Reageer


          • #6
            Hoi DanC,

            Beetje late reactie via de mail is dit allemaal in orde gemaakt voor je.
            Haal je nu wel de juiste snelheid?

            Reageer


            • #7
              Jawel, alles is nu in orde. Bedankt!
              [img]8beacd08-8cfd-4557-b1bd-c2cea85ab0b3.jpg[/img]

              Reageer


              • #8
                DanC, als je dan ook nog even op Beste antwoord klikt, wordt deze vraag als 'beantwoord' gemarkeerd
                Alvast bedankt!

                Reageer


                • #9
                  Het is 1 april...ben zo te zien weer terug bij af...
                  [img]ecf9da15-cadd-40f3-8fc3-dfa1ee2d8b13.jpg[/img]

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X