Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Defect modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Defect modem

    Korte samenvatting: Wel televisie, geen telefoon, direct aansluiten op het modem zonder router ertussen helpt niet, het lampje van de adapter brandt en de adapter wordt niet loeiheet, de statuspagina van het modem is onbereikbaar(dit was voorheen niet zo). Ik heb uiteraard alle netwerkapparaten behalve het modem zelf gereset(bij het modem alleen de stroom er een minuut afgehaald). Alle lampjes branden direct nadat de stroom er weer op staat en doen dat continu zonder te knipperen of ooit uit te gaan.

    Is het mogelijk om op zondag een monteur te krijgen, of moet ik maandag bellen?

    Bij voorbaat dank.

  • #2
    Zeelandnet werkt niet in het weekend , het bekende 5 daagse werk mentaliteit.

    Reageer


    • #3
      Hallo Osiris, welkom op het forum.

      Een monteur op zondag gaat niet lukken, de klantenservice is vandaag gesloten. Mogelijk kun je via Twitter of Facebook contact leggen met een medewerker van Delta/Zeelandnet, maar die kan vast vandaag ook niet veel voor je doen.
      Mogelijk is alleen de adapter defect. Die zou je wel kunnen omruilen bij bijv. BCC of Mediamarkt..

      Reageer


      • #4
        als dit over een EPC3212 gaat, dan is ongetwijfeld de voeding defect.
        die kun je - ook vandaag - omruilen bij MediaMarkt en/of BCC

        Reageer


        • #5
          Bedankt voor jullie snelle zondagse reacties allemaal. Ik heb net mijn oor eens bij de adapter gehouden en ik hoor wel vrij veel coil whine, zelfs voor een wisselstroom adapter. Hopelijk kunnen ze me straks bij BCC helpen, bedankt voor de tip.

          Reageer


          • #6
            Als je het modem van stroom gehaald hebt, branden niet meteen alle ledjes. Die starten langzaam alle weer op.
            Met de telefoon als laatste. De telefoon kan soms wel enkele minuten later pas weer ok zijn dan het internet.

            Hopelijk lost een nieuwe adapter het op, maar mogelijk is ook je modem "niet meer betrouwbaar".
            Dit hebben we onlangs ook zelf ervaren en na vervanging door een EPC 3940 eindelijk weer een stabiele internet en telefoon.

            Naar verluid zijn er best veel problemen met de EPC3212.
            Ondanks het feit dat deze de verhoogde snelheden aan zo moeten kunnen worden.

            Als het niet opgelost is, meteen maandag bellen, want een monteur komt niet meteen de volgende dag. Je krijgt eerst een mailtje ( binnen 3 dagen ) en dan moet vervolgens zelf nog een afspraak maken. Een tijdrovende , geautomatiseerde voor de klant onvriendelijke procedure.

            Delta/ZeelandNet vergelijkt zo graag met andere Providers.
            Maar op het gebied van Service ( openeningstijden Klantenservice) hebben ze dat bepaald niet gedaan.
            Zo is de Klantenservice van bijv. Ziggo en KPN 7 dagen per week te bereiken.

            Nogmaals 'k hoop dat met een nieuwe adapter je problemen opgelost zijn.

            Reageer


            • #7
              Aan de routine waarmee ik een nieuwe adapter aangerijkt kreeg te zien lijkt het inderdaad wel een veelvoorkomend probleem te zijn. Alles werkt weer naar behoren met de nieuwe adapter, nogmaals bedankt voor de tip.

              @Ptrol
              Dat is toch wel wat er gebeurde met de lichtjes, ik denk dat het modem gewoon niet verder opstart omdat er geen gelijkmatige stroom binnenkomt. Als ik me niet vergis gaan bij een succesvolle opstartpoging een moment alle lichtjes aan vooraleer het modem verder de procedure doorloopt. In dit geval kwam het gewoon niet verder dan stap 1 omdat de stroombron inadequaat was.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Dutchplace
                Zeelandnet werkt niet in het weekend , het bekende 5 daagse werk mentaliteit.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                  Als je het modem van stroom gehaald hebt, branden niet meteen alle ledjes. Die starten langzaam alle weer op.
                  Hoi Ptrol,

                  Het kan zeker wel voorkomen dat de adapter defect is en dat alle lampjes op de modem tegelijk gaan branden. Dat heeft te maken met het feit dat de adapter niet gewoon kapot is, maar eerder een verkeerd voltage levert. Daardoor gaat het modem gekke dingen doen.

                  Reageer


                  • #10
                    Hopelijk was het dan de voedingsadapter, Frans en was bij siris gisteren met een nieuwe adapter alles weer ok.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X