Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

poort blokkade?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • poort blokkade?

    Van het ene op andere moment kan ik opeens niet meer Eternal lands spelen. Deze game gebruikt port 2000-2002
    Woensdag voor 16:00 ging het nog prima en daarna opeens niet meer. Het valt mij daarbij op dat ik geen websites kan pingen alles heeft een timeout, behalve als ik van de ping tool van het modem gebruik maak. Ik kon trouwens eerst ook de docsys pagina's van de router niet bereiken, maar een paar keer herstarten van modem weer wel.
    Is er op het modem wat veranderd en hoe kan ik deze poort op modem open zetten? het is niet netjes dat ik dat zelf niet kan beheren.
    Ik gebruik de wifi router van het modem , epc3940AD.

  • #2
    Welkom op het serviceforum, Paul67

    Heb je naast dit modem nog een eigen router in gebruik? Nog andere wifi-apparatuur die als router is ingesteld?

    Reageer


    • #3
      nee, alleen die van zeelandnet

      Reageer


      • #4
        Door in te loggen op het modem kun je zelf instellen welke poorten je wilt openzetten. Dit gaat echter alleen over inkomend verkeer als je zelf een eigen server draait. Bij Eternal Lands heb je het over uitgaande poorten. Die kunnen alleen dicht staan als je een surffilter actief hebt, hetzij op je eigen computer, hetzij in Mijn DELTA.

        Zou het met een (update van je) virusscanner te maken kunnen hebben?
        Of is er een storing bij Eternal Lands? Dat kun je op hun forum nakijken/vragen.

        Reageer


        • #5
          nee geen storing, nee geen poorten dicht op eigen pc. geen surffilter. Ik heb rules die de poorten open zetten. ik kan de game server ook niet bereiken als ik defender en firewall uitzet.
          er is bij de game inkomend en uitgaand verkeer. ik kan de poort in de firewall op de modem niet toevoegen.
          Ik heb op een andere pc (met win7 en andere beveiliging) ook getest en kan daarop het spel ook niet draaien.
          dus enige optie die bij mij overblijft is het modem

          Reageer


          • #6
            Reset het modem eens, mogelijk is er een bitje omgevallen........

            Reageer


            • #7
              alweer? ik heb hem al een paar keer herstart

              Reageer


              • #8
                Hij vraagt het echt vriendelijk hoor.
                En ik zou dan niet alleen herstart, maar harde reset proberen.
                https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/...S=DeltaNL_2016

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X